Skocz do zawartości

[Hydraulik] Jak ustawić hamulec aby nie ocierał o tarczę


nopel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.
Kupiłem nowego elixira 3, zamontowalem, klocki oczywiscie tez nowe, tarcza clarks 180mm tez nowa, adapter shimano 180mm.
Zamontowałem, i klocki lekko ocierają o tarcze, nie zbyt znacząco, ale jednak. Jest to tarcie zwiazane z tym że zacisk jest źle wyregulowany na lewo/prawo - to mój pierwszy raz jak montuję hamulec, bo zawsze miałem v brake i mechaniczny z tyłu.
Jak wyregulować położenie zacisku?
Dodaję zdjęcie, bo może nie wiem do góry nogami czy coś go założyłem :D
Śrube od adaptera dłuższą do góry krótszą na dół dałem.

PS: Przepraszam za wielkość zdjęcia...
908_img_20130722_201526.jpg

Napisano

Zrobiłem tak, nic to nie dało.
Zastanawiam się, czy może tarcza nie jest za gruba (?)
Bo raczej nic nie jest zepsute, bo tak jak mówię, nie jest to wielki opór, koło kręci się może z kilka sekund krócej niż zawsze jak sie jest zakręci, ale no martwiesię że mi się klocki zjadą od takiej jazdy.

Napisano

Poluzuj te śrubki (nad szarymi podkładkami pod zaciskiem) i wyreguluj tak aby odległość klocków od tarczy z obu stron była taka sama. Przydaje sie mocne światło .

 

Metoda z zaciskaniem klamki rzadko kiedy działa

Napisano

Da się wszystko wyregulować tylko trzeba czasu :) Zobacz, która strona tarczy ociera możesz wsadzić kawałek kartki papieru i zobaczysz czy jest luz czy nie i tak jak kolega wyżej pisał poluzować śruby zacisku i najlepiej dźwignię hamulca czymś zablokować ja do tego używam zacisku stolarskiego jest pewność, że nic się nie poluzuje i próbować. Czasem trzeba poprawić już na czuja jak dalej piszczy tylko wiedzieć trzeba, w którą stronę przesunąć zacisk czy trochę górę czy dół bo nie zawsze trzeba centralnie.

Napisano

To już jutro Panowie, dzięki za szybkie odpowiedzi,ale dzisiaj komary mnie zjedzą, także jutro z rana się wezme za to i napiszę jak mi wyszło :)

 

EDIT: Aaaa, no to co innego :E, nie sądziłem że aż tyle tych podkładek ma być, no ale cóż.

Napisano

Zrobiłem teraz, działa, podkładki zrobiłem jak na foto ijest ok.
Za to mam pytanie, bo tarcza musi być leciutko w jednym miejscu krzywa, bo raz na obrót kołem tarcza jakby zarysuje klocki, wygięcie tarczy nie jest widoczne gołym okiem raczej, brać się za to czy zostawić jak jest? To przycieranie jest superdelikatne, nie zwalnia w ogóle koła.

 

PS:
Co masz na myśli że nie jest przewód idealnie zakręcony? Masz na myśli tą śrubę na zacisku do której wchodzi przewód hydrauliczny?

 

Aha panowie zauważyłem że obciera czasem a czasem nie, jak pochylam się mocno w zakręt, albo dam mocno po hamulcu to ociera, a czasem nie - czy to nie jest jakoś związane ze sztywnością amora-ośki piasty??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...