Skocz do zawartości

caveman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Ze względu na krótką rurę sterową, poszukuję mostka do XC/AM z możliwie jak najniższym mocowaniem do rury sterowej. W obecnej chwili używam Tioga Task Force, w którym wysokość wspomnianego mogowania wynosi 30mm. Problem polaga na tym, że jest to mostek FR. Jest dość krótki i masywny, a co za tym idzie pozcyja na rowerze jest dla mnie odrobine nie wygodna, przez co musiałem mocno cofnąć siodełko.

Czy przerabiał już ktoś ten temat i jest w stanie polecić mostek spełniający moje wymagania?

 

Z innych rozwiązań jakie do tej pory przychodzą mi do głowy znalazłem:

1. Truvativ XR lub Truvativ Team - mostek mocowany na jadną mocną śrubę - w tym rozwiązaniu mostek ściskałby rurę sterową tuż przy samym jej końcu i nie jestem do końca przekonany tym rozwiązaniem.

2. Ritchey WCS C260 - mostek mocowany do rury sterowej trzema śrubami. Tu również zastanawiam się, czy przykręcenie dolnej i środkowej śruby rozwiązałoby mój problem i czy będzie to rozwiązanie stabilne i bezpieczne?

 

Wyprzedzając inne pytania:

Istnieje możliwość wymiany rury sterowej+korona+golenie - koszt 250zł - ku tej opcji skłaniam się, gdy nie znajdę oppowiedniego mostka.

Dospawyanie kawałka sterówni raczej nie wchodzi w gre, bo jest aluminiowa.

Zabawa w przedłużanie rury sterowej wszelakimi adapterami odpada.

Moje obence stery maja wysokość 9+14mm, czyli już są niskie i na ewentualnej wymianie zyskam max 2mm

 

Pozdro

L.

Napisano

Nie rozumiem tego lamentu.Bez względu czy sterówka jest ze stali czy alu mozna ją przedłużyć. Jak ? Spawając. Ważna sugestia.Spaw raczej nie powinien byc usytuoawany na wysokości,koniec sterów-początek mostka.ZAchowaj te porady a amor dobrze pospawany / punktowo / wytrzyma.

 

Jestem spawaczem i wiem co pisze.

 

Osobiscie tak sobie juz dwa amory "naprawiłem" . Pierwszy to bomber,stal.Następny to reba,alu.Śmigam już hm.................... ze dwa sezony.

 

PS: Spawacz musi być spawaczem.Nie cukiernikiem który kiedyś miał kurs.

Napisano

Na temat spawania i adapterów mam już swoją opinie. Czekam na odpowiedzi związane z tematem, czyli niskim mostkiem.

Napisano

Na temat spawania i adapterów mam już swoją opinie. Czekam na odpowiedzi związane z tematem, czyli niskim mostkiem.

To jest dobre rozwiązanie :

2. Ritchey WCS C260 - mostek mocowany do rury sterowej trzema śrubami. Tu również zastanawiam się, czy przykręcenie dolnej i środkowej śruby rozwiązałoby mój problem i czy będzie to rozwiązanie stabilne i bezpieczne?

 

Te dwie śruby wystarczająco mocno zacisną mostek, jednak żeby mostek w górnej części nie tworzył stożka - po dokręceniu 3 śruby, wystarczy tam wsadzić kawałek sterówki  ( powinna się znaleźć w jakimś sklepie /warsztacie), sterówki nie trzeba spawać, po prostu ją tam wsadzić.

Napisano

To jest dobre rozwiązanie :

 

Te dwie śruby wystarczająco mocno zacisną mostek, jednak żeby mostek w górnej części nie tworzył stożka - po dokręceniu 3 śruby, wystarczy tam wsadzić kawałek sterówki  ( powinna się znaleźć w jakimś sklepie /warsztacie), sterówki nie trzeba spawać, po prostu ją tam wsadzić.

 

Dzięki za odpowiedź. Prawdopodobnie będę kombinował w tym właśnie kierunku.

Ewentualnie mogę wymienić w amorku zestaw golenie+korona+rura_sterowa.

 

Jednak dylemat jest bo WCS to wydatek +/- 230zł i jeszcze będę musiał wymienić kierownicę na 31.8. Z drugiej strony wymiana sterowej w moim amortyzatorze to +/- 280zł, do tego nowy mostek do 100zł i spokój na długie lata.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

No i wyszło na to, że będę wymieniał rurę sterową. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Mostek i przy okazji kierownicę też zmienię, ehh... :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...