Skocz do zawartości

[1200-1500zł] crossowy rower min. DMC 140kg.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na forum (a także jeśli chodzi o rowery ;D) jestem nowy. Szukam roweru crossowego, ponieważ jedyny trudny, a to raczej rzadko, teren z którym muszę się zmagać to sporadycznie jakiś odcinek luźnego piachu na polnej drodze i ewentualne korzenie w lesie, a chcę także móc się bez trudu rozpędzić na utwardzonej drodze rowerowej. Od razu mówię, że problem z którym mogę się napotkać to moja waga, którą można zaokrąglić w górę do ok. 120kg i wzrost ok. 195cm. Poczytałem trochę, poszukałem, na pewno chcę rower nowy (wiem, pewnie zaraz mnie ktoś zhejtuje), ponieważ mam złe doświadczenia i nie lubię kupować tak drogiego sprzętu używanego, wolę kupić nowy i może trochę niższy jakościowo (w teorii). Z tego co wyczytałem w innym podobnym temacie większość rowerów ma dopuszczalną masę całkowitą (tzn. ja, rower i ewentualny bagaż) 100kg, co jest jak dla mnie (i wydaje mi się, że ogólnie) mało.

Ogółem wpadły mi w oko rowery:

- Kands Maestro 2013 ok. 1250zł

- Romet Orkan 1.0 M 2013 ok. 1200zł

- Romet Orkan 2.0 M 2013 ok. 1550zł

- UNIBIKE Flash Gts ok. 1400zł

Przy czym po zapoznaniu się z dostępnymi (tymi które znalazłem) danymi wszystkie crossy mają DMC 100kg, a UNIBIKE 140. Ogółem to jest moje największe zmartwienie, Romet i Kands bardzo mi się podobają, ale nie ma szans żebym nie przekroczył DMC, za to UNIBIKE, po pierwsze ma świetne siodełko renomowanej włoskiej firmy (nie pamiętam nazwy), po drugie jest to Bydgoska (moje miasto!) firma, więc patriotyzm lokalny się uruchamia ;D Zastanawiam się tylko czy w tej strefie cenowej znajdą się jakieś alternatywy dla UNIBIKE.

Pozdrawiam, mam nadzieję na konstruktywne odpowiedzi i pobłażanie dla laika;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kands ma DMC=120kg

Z tego co mi wiadomo jedyna marka, która ma DMC=140 w swoich rowerach to Unibike. NIestety flash jest kiepski. Najtańszym sensownym wyborem z ich stajni jest Crossfire.

Kurcze no bo ogółem ten Kands mi się podoba, ale nie wiem jak to jest z tym DMC tak naprawdę, w sumie nigdy o tym nawet nie słyszałem dopóki teraz nie zacząłem szukać roweru. jak ważę ok. 120kg myślisz że powiniennem kupić tego kandsa czy dozbierać do crossfire? A ten flash naprawdę aż taki kiepski? Ekspertem nie jestem ale w specyfikacjach nie wydawał się jakoś bardzo zły. I jak to jest z tym wolnobiegiem, to jest mechanizm pozwalający zmieniać biegi bez pedałowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieeeee, kaseta to udoskonalony wolnobieg. Wolnobieg pierdyknie pod dużym obciążeniem (oś dokładnie) - na szczęście jestem lekki jak piórko. :D

 

Skoro ważysz ponad 100 kg, to ja bym się w ogóle nie zastanawiał i brał Crossfire tylko i wyłącznie.

 

100 kg + rower ~15 kg i masz w takim Maestro 5 kg na bagaż. Wystarczy większa sakwa, w miarę pojemny bidon, jakiś plecak i tyle. Zawsze lepiej mieć rezerwę, a sprzęt który jest zrobiony pod większe DMC (w teorii) powinien wytrzymać dłużej bez widocznego zmęczenia materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w głównej siedzibie ze sklepem unibike, i ogółem proponowali mi jeszcze model viper za 2100, ale gość powiedział że w komputerze ma zapisane 2 ramy na składzie (crossfire), i jak nie są uszkodzone to może mi po prostu złożyć na podzespołach, a nawet jakieś siodełko na wygodniejsze wymienić np. albo oponę na bardziej terenową. Ogółem jeśli będzie rama to pewnie zostawię te crossowe opony (bardziej asfaltowe, bo i tak najostrzejszy teren w którym będę jeździł to pewnie jakiś luźny piach na polnej drodze), i może inne siodełko poproszę, chociaż oni i tak bardzo dobre siodełka normalnie montują. Proponował mi jeszcze fusion 29, czyli te z wyższymi oponami 29", które ogółem bardzo mi się podobały, ale jak się zastanowiłem i gość mi powiedział, że nie tyle nie wykorzystam potencjału, ale będą utrudniać jazdę jak głównie po utwardzonej nawierzchni. 

Dzięki za rady, jeszcze parę pytań mam z natury technicznej, jak kupię taki rower to co przy nim muszę robić? Bo wychodzę z założenia że co roku na początku sezonu dam na pełny przegląd, jeśli tylko to to jak myślicie ile za taki przegląd z rozebraniem nasmarowaniem, nasmarowaniem amortyzatorów etc.

I jeszcze jedno, czy na zimę mogę do piwnicy rower wziąć? W mieszkaniu nie mam za dużo miejsca, a piwnica oprócz tego że zimno to nie jest tam wilgotnie. nie zalewa czy coś.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glupoty Ci gosc gada jaki nie wykorzystany potencjal w 29 ? jedyne co mozesz miec utrudnione to wnoszenie tekiego roweru do piwnicy bo troche wiekszy i ciezszy :)

No a nie jest tak, że na asfalcie/utwardzonej nawierzchni te opony będą stawiały większy opór, trudniej będzie się rozpędzić (w porównaniu do tych crossowych opon)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie uwidzialo ze ten pierwszy gts ma kola 26" w takim przypadku wez krosa, i slusznie nie wykorzystasz potencjalu roweru gorskiego, musisz byc ostrozny na to co Ci zloza moga jeszcze gdzies chcec zaoszczedzic (jesli jest gdzie ;) ) bo niechce mi sie wierzyc ze zloza Ci to samo w cenie fabrycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za dużą wiarę pokładam w ludzi, ale nie sądzę, żeby bez poinformowania mnie założył mi jakąś słabszą część, zwłaszcza że w ich siedzibie jest to załatwiane. Musiałby się liczyć z tym że mogę ja albo powiedzmy mój znajomy który się na tym lepiej zna sprawdzić czy wszystko jest ok. Kiedy z nim rozmawiałem to nie wspominał o żadnych dodatkowych kosztach dotyczących złożenia tego roweru z dostępnych części, jak będzie chciał mnie wydymać to zamówię online, dostane jakąś paczkę gratisów i też będzie git;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się i już kupiłem Unibike Crossfire 2013 o którym mówiłem, 1700zł zapłaciłem, przejechałem na początek 12km i jak na razie świetnie, jeśli ktoś się jeszcze zastanawia - SIODEŁKO JEST MAGICZNE. Normalnie jadę jak na cruiserze, nic nie boli, ogółem jestem jak na razie zadowolony, wszystko na wysokim poziomie, nawet pedały są z automatu porządne alu z takimi jakby kolcami ułatwiającymi utrzymanie stopy na pedale. Jeszcze jeśli ktoś wie mam małe pytanie, mam widelec sr suntour nvx skok 75mm, na jednym z amorów jest takie jakby czarne pokrętęłko z napisem preload które da się ruszyć tylko kombinerkami (ale łatwo idzie, inaczej nie idzie złapać po prostu). Zgaduję że to jest ustawienie jak łatwo mają się uginać, jest plus i minus, który jest do czego?
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zastanówcie się nieco nad tym co piszecie.

DMC to oczywiście waga, którą producent roweru zaleca nie przekraczać ponieważ z gwarancją może być kłopot.

Jednak producent roweru NIE PRODUKUJE PIAST, WOLNOBIEGÓW CZY KASET !

I taki Unibike Flash pomimo tego, że ma DMC 140kg będzie o wiele słabszy w tej kwestii od Kandsa na kasecie pomimo tego iż Kands ma DMC 120kg.

 

Więc uogólniając.

DMC to tylko i wyłącznie zabezpieczanie się producenta roweru przed reklamacjami (mają jakieś swoje wewnętrzne badania i takie DMC podają).

 

PS. Kross oczywiście przesadza i daje 100kg więc u nich reklamacje na tylne koło są pewnie z mety odrzucane jak zobaczą krępego kolesia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...