marioryz Napisano 14 Lipca 2013 Napisano 14 Lipca 2013 Witam! Mam rower Kross Hexagon v3 z 2008r. mam już zjechany cały układ napędowy (korba , kaseta i łańcuch) tak ocenili w serwisie. Na tym rowerze zrobiłem na nim jak nic ze 4 tys. km. w sezonie robie ze 1200km i nawet więcej. Jeźdzę ciągle na najwyższym przełożeniu (3x7) i jest już dla mnie lekko. Przełożenie mam typowe górskie korba 42x32x22 a kaseta 14-28. Poruszam sie po mieście (asfalt) i nie umiem jeździć spokojnie zawsze duży wysiłek wkładam i do tego mocno sie rozpędzam. Na odcinku 10 km średnia prędkość wynosi 30-34km/h na oponach górsko-szosowych o grubośći 2,1ale nie długo wymieniam na szosowe o grubości 1,5.Nowego roweru nie kupuję bo ten jest wygodny i trochę jestem do niego przywiądzany. Do czego zmierzam juz wam mówie muszę wymienić cały układ napędowy (przerzutka tylnia i środkowa myślę żeby jeszcze zostawić). Nie znam się na częściach jeśli chodzi o jakość wykonania. Zależy mi na tym żeby mógł zrobic na nowym układzie napędowym więcej niż 4 tys.km i oczywiście najtańszych części nie będę kupował, takie które są pośrodku. Mysłałem o przełożeniu typowo kolarskim bez wymiany przełaczników na kierownicy. To są moje propozycje co sądzicie o tym : kaseta: http://allegro.pl/kaseta-shimano-cs-hg-41-7-7-rzedowa-i3355621749.html Korba: http://allegro.pl/korba-truvativ-road-2-rzedy-doskonala-jakosc-alu-i3381741129.html
seraph Napisano 14 Lipca 2013 Napisano 14 Lipca 2013 Niestety części, które zaproponowałeś nie pasują do Twojego roweru. Sądząc po wielkości zębatek tylnych masz wolnobieg, a nie kasetę i żeby założyć kasetę konieczna będzie wymiana koła lub piasty (lepiej koła). I wg mnie najlepiej jakbyś właśnie to zrobił, bo tryb 11 jaki jest w kasecie już da bardzo dużo. Największy blat na Twojej korbie obecnie to pewnie 42T lub 44T, więc 53T za nic Ci nie podejdzie chyba, że wymienisz przerzutkę. Przemyśl, jeśli już korbę crossową (48/38/28) i gwarantuję Ci, że przełożenie 48/11 jakie wtedy uzyskasz pozwoli odczuć różnicę. To jest najlepsza opcja wg mnie jeśli na pewno nie chcesz zmieniać roweru na taki bardziej na szosę. Powiem ci, że średnia, którą kręcisz jest imponująca i na kolarce wyprzedzałbyś chyba skutery
Kiciok Napisano 14 Lipca 2013 Napisano 14 Lipca 2013 Ładne średnie Tak jak kolega wyżej rzekł - korba 48t by stykła, o ile wymienisz wolnobieg na kasetę. Pamiętaj też, że jeśli wymieniasz korbę, to pewnie będziesz musiał wymienić też suport. Jaki masz aktualnie?
marioryz Napisano 16 Lipca 2013 Autor Napisano 16 Lipca 2013 Jeśli chodzi o suport nie mam pojęcia jest już od nowości, co do piasty na kasete to nie chce wymianiać kół. Do tej korby to rozumiem że będzie wymiana środkowej przerzutki. To bym założył ten wolnobieg http://allegro.pl/wolnobieg-sunrace-7-rzed-szosa-13-25-new-2011-i3386095883.html a korbę: http://allegro.pl/ko...3381741129.html czy polecacie ten zestaw ?
MokryxD Napisano 16 Lipca 2013 Napisano 16 Lipca 2013 Skoro jeździsz tylko po szosie to nie lepiej wziąć tak jak koledzy mówili, kasetę (np szosową 11-25/28) i do tego korbę 28/38/48. Sam miałem podobny zestaw, jak ty teraz. Wymieniłem na najtwardsze przełożenie 11-44 i tak naprawdę rzadko z niego korzystam.
seraph Napisano 16 Lipca 2013 Napisano 16 Lipca 2013 Jeśli się uprzesz to wsadzisz tę korbę, ale i tak więcej zyskałbyś na wymianie koła i korby na 48T. Oprócz korby będziesz musiał oczywiście kupić suport, klucz do niego (do wolnobiegu też), przerzutkę najlepiej jakąś szosową i oczywiście łańcuch. A przy takim ciśnięciu na ostatniej zębatce wolnobiegu nie wygina Ci się ośka koła? To jest największy mankament takich piast, a tu jeszcze stricte siłowa jazda...
marioryz Napisano 16 Lipca 2013 Autor Napisano 16 Lipca 2013 nie wiedziałem że od ciśnięcia aż ośka sie wygina , bo mam rzeczywiście wykrzywioną , to rozumiem że jak bym wymienił koła z piastą na kasete to nie bedzie się wyginała od mocnego ciśnięcia?
Mod Team Puklus Napisano 16 Lipca 2013 Mod Team Napisano 16 Lipca 2013 Ani skakania, ani nawet latania. No ewentualnie koło sie rozleci Do koła dolicz kasetę i łańcuch
marioryz Napisano 25 Lipca 2013 Autor Napisano 25 Lipca 2013 który wybrać i Co sądzicie o tym zestawie : Kaseta: -CS-HG50 12-21 -CS-HG41 11-28 czym się róźnią kasety satynowe od zwykłej? Korba: -FC-M411 -FC-M443 Który suport jest lepszy wejściem na kwadrat czy octanik?
Mod Team Puklus Napisano 26 Lipca 2013 Mod Team Napisano 26 Lipca 2013 Hg41 załapuje się jeszcze to MTB a HG50 to już czysto szosowa kaseta. M443 by była chyba lepsza. Odnośnie suportu, jak nie ważysz powyżej 70kg weź kwadrat, jak tak, to octalink.
marioryz Napisano 26 Lipca 2013 Autor Napisano 26 Lipca 2013 A co ma do znaczenia waga ciała w suporcie ? jakie ma oznaczenie suport na łożyskach maszynowych bo chyba takie są najlepsze?
Mod Team Puklus Napisano 26 Lipca 2013 Mod Team Napisano 26 Lipca 2013 Posadź na 5 metrowej desce bobasa to najwyżej spadnie, posadź amerykańca to nie zdąży nawet klapnąć jak wszystko połamie Chodzi o to że kwadrat ma oś niewielkiej średnicy i jeżeli jest człowiek za ciężki, ma za mocne nogi oś zaczyna sie wyginać a korba pracować na boki, octalink ma oś grubszą przez to bardziej odporną.
marioryz Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Napisano 3 Sierpnia 2013 Zamontowałem korbę FC-M311 48x38x28 i kasete CS-HG41 28-11 i jest duża różnica siły pedałowania także dobrze mi doradziliście tylko jeszcze jedno jak jadę powyżej 35 km/h odczuwam wibracje najbardziej przy korbie im mocniej pedałuje tym bardziej a tez wymieniłem suport na łożyskach maszynowych i czy to jest norma ?
mapmen Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Zapewne dzieje sie to podczas jazdy na najmniejszej zębatce w kasecie. Korba na kwadrat się gnie i łańcuch obciera o przerzutkę, trzeba było brać coś na wielowypust. Niezdrowo jeździć tak siłowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.