Skocz do zawartości

[9605g] Koba racetool by czyzu6491


czyzu6491

Rekomendowane odpowiedzi

Fork: (Widelec) Mosso- 742g
Frame: (Rama) Koba Racetool- 1346g

Grips: (Gripy) Pro piankowe- 21g
Handlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm- 219g
Headset: (Stery) Accent airplane 34mm- 93g

Pedals: (Pedały) VP 196- 261
Seat: (Siodło) Scape active 5- 343g
Seatpost: (Sztyca) RFR prolight mtb- 277g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scape- 39g

Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB carbon (2cm+1cm)- 10g

Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze sterami
Stem: (Mostek) FSA os-190- 156g
Top Cap: (Top cap) Accent airplane- 17g

Brake (Front): (Hamulec przedni)Shimano SLX 675- 281g
Brake (Rear): (Hamulec tylny)Shimano SLX 675- 305g 

Tarcza hamulcowa przód: Hayes 160mm- 115g

Tarcza hamulcowa tył: Hayes 160mm- 116g
Adapter przód: Shiamno - 39g

Adapter tył: Shimano - 48g
Śruby adapterów i zacisków: Waga razem z adapterami

Cables: (Pancerze i linki) Clarks MTB teflon- 60g
Cassette: (Kaseta) Sunrace Driven 9rz.- 275g
Chain: (Łanńuch) Sunrace cnm99- 256g
Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 874g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore m591- 160g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shiamno Deore m590- 284g

Shifters: (Manetki) Shiamno Deore m590-  271g
Suport: Shiamno SM-BB51 98g

Skewers: (Zaciski koł) Novatec- 114g
Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 2.2(zwijana)- 607g

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 2.2(zwijana)- 548g
Tubes: (Dętki) Geax ultralite- 140+144=284g
Wheel Front: (Koło przednie) 749
-Hub: (Piasta) Novatec 711
-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430

-Spokes: (Szprychy) DT revolution 1.8 1.5 1.8
-Nipples: (Nyple) DT prolock 12mm

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna
Wheel Rear: (Koło tylne) 878g
-Hub: (Piasta) Novatec 712
-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430
-Spokes: (Szprychy)DT revolution 1.8 1.5 1.8
-Nipples: (Nyple)DT prolock 14mm
-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna

Suma:9911g

Zdjęcia roweru jak i zdjęcia na wadze będą niedługo. Moim celem jest zobaczenie 8 z przodu. To co zakwalifikowałem do wymiany to: siodło, sztyca, korba, zacisk sztycy, zaciski kół, przerzutka P+T, manetki, ewentualnie opony jak sie zetrą. 
Zapraszam do komentowania i krytykowania, chętnie posłucham co fajnie by było zmienić a co może zostać myślę, że rama jak i koła to dobra baza do rozbudowy roweru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower dość... dziwny :D Rama z widelcem wagowo wypada bardzo dobrze. Ale ten rower jakoś ciężko wychodzi.
Zdecydowanie trzeba wymienić siodło, bo na nim możesz zejść z 200g. Fajnie by było wymienić kierownicę. Myślę, że 100g powinieneś urwać .
Czekamy na fotki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana manetek chyba nie ma sensu jeżeli chodzi o wagę. No chyba, że zdecydowałeś się na XTR-a albo XT i chodzi bardziej o precyzję działania. Duzo możesz zyskać robiąc zestaw bezdętkowy. Mleczko na dwa koła ważyłoby mniej więcej tyle co jedna dętka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na frameset ważący niewiele powyżej 2kg, to wyszło masakrycznie ciężko. :) Pytanie też do czego to ma służyć, bo połączenie wiotkiej ramy z alu sztywniakiem jak dla mnie nadaje się jedynie do spokojnej jazdy po asfalcie, szutrach.

A co do zmian: czego byś się nie tknął z drobniejszych części jest mnóstwo gramów do urwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w warszawie, niestety nie znajdę tu górek a nawet pagórków jedynie szutrowe drogi w lesie i sporo asfaltu właśnie do tego ma służyć. Co prawda mam w planach jakiegoś sida ale to przyszły sezon. Ztego co czytałem o tej ramie to pod zawodnikiem ważącym 75 kg nie brakowało sztywności a ja ważę 68kg w porywach do 70kg więc powinna dać radę

Edytowane przez czyzu6491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie znalazłeś górek to źle szukasz :woot:  Jest mnóstwo ciekawych hopek, czy podjazdów, po których sa jak każdy sie domyśla zjazdy. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jeździć tam na sztywniaku.
A z innej beczki, wiesz może jak z wytrzymałością tej ramy? Podobny wagowo boplight ma opinię puszki, która sie wygina i masakruje przy każdym uderzeniu kamyczka, czy zawadzeniu kierownicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci wskazać zawodnika ważącego 70 kg który udowodni Ci, że nie jest to sztywna rama...  :w00t:

Odnośnie 8 z przodu. Szczerze... musiałbyś wymienić 3/4 roweru, chyba że chcesz bazować na częściach skrajnie nadających się do użytku... czyli zajechanych XTR'ach etc. które kupione za grosze dadzą wagę ale nie użyteczność. :)


Chętnie bym zasugerował kilka zmian ale nie mam bladego pojęcia w jakim kierunku chcesz iść, czy będzie to rower do ścigania czy do jeżdżenia po szutrach i asfalcie... a w okolicach Warszawy i górki się znajdą pod które warto mieć choćby 80 mm na przedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Odnośnie 8 z przodu. Szczerze... musiałbyś wymienić 3/4 roweru

Nie przesadzaj.. zmiana opon na TLRy  może dać co najmniej 300 gramów zysku , zmiana siodełka- 150 gramów, na tarczach można zyskać 50 gramów, kierownica - co najmniej 80 gramów,, tarcze- ok. 60 gramów, zaciski- ok. 70 , sztyca- ok. 100,gramów. Luźno licząc, nie wymieniając głównych komponentów ( rama,napęd, hamulce,koła) mamy ok. 800 gramów zysku- założenie opon typu RaRa , Aspeny czyteż Geaxa Pluma pozwoli osiągnać założoną wagę bez wizyty Pani z Providenta.

Należy jednak mieć świadomość ograniczeń,jakie mogą się pojawić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim kierunku chcę iść hmm.. na razie nie planuje startów w maratonach a raczej jazdę dla przyjemności co wcale nie oznacza wolnego tempa i uważania na każdy kamyczek  :devil:. Amortyzator będzie tak jak już pisałem ale w przyszłym sezonie. To co wymienię to siodełko prawdopodbnie tioga spyder czyli 200g zysku, do tego przerzutka P+T i manetki i będzie to sram x0 lub x9 to powinno dać 200g, kierownica mostek sztyca, okolo250g zysku, zaciski kół jakieś 50g zysku oraz korbę kolejne 100g w sumie mamy około 800g w dół. na pewno nie będę kupował używanych części bo nigdy nie poznam prawdziwej przeszłości i nie zamierzam tezż odchudzić go o kilogram w ciągu miesiąca czy dwóch poniewaz jestem nastolatkiem który się uczy i nie masz szans na pracę, zamierzam stopniowo wymienić elementy aż osiągnę swój cel. 
A teraz czas na obiecane zdjęcia 
zdjęcia części na wadze: https://plus.google.com/photos/111392649548818164854/albums/5900152171509533905?banner=pwa    
oraz zdjęcia całości, mało ale było tyle komarów, że sie nie dało więcej: https://plus.google.com/photos/111392649548818164854/albums/5900153794975038673?banner=pwa

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to tylko takie wrażenie, ale masz chyba nieco za długie przewody hamulcowe. Szczerze mówiąc to na wszystkim można zejść z wagi :) Chyba najlepiej będzie zacząć od rurek. Wymiana napędu da Ci dość mały zysk (mówię, o przerzutkach czy manetkach) jednak cena komponentów SRAMa jest dość wysoka, tak więc bardziej opłacalne, czy może mniej obciążające portfel będzie wymiana siodła czy sztycy. No kierownica do zejścia około 100g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak hamulcowe za długie bo były przystosowane do poprzedniego roweru i na pewno jak będę chciał skracać to kupię czarne przewody, ogólnie rower będzie czarny na czarnym rama też miała być czarna ale tyle zachodu z nią było, że aż trudno uwierzyć w taką historię. od poniedziałku biorę na testy siodełka fizika jeśli mój tyłek z żadnym się nie zaprzyjaźni wezmę coś z wtb. Następnie przyjdzie czas na rurki, po czym rower dostanie parę gramów gdyż wymienie tarcze hamulcowe i tu nie zamierzam oszczędzać to ważny elemt w rowerze więc będą tarzce shiamno sm rt 86 na przód 180 a na tyl 160. Prawdopodobnie od sierpnia będzie lekka stagnacja gdyż zainwestuje w koszyk na bidon, bidon, jakąś koszulkę ale w zimę zmiany ruszą pełną parą :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś miesiąc temu zastanawiał mnie zestaw 180/140 jestem ciekaw jak to się sprawuje i apropo górek pojechałem dzisiaj na bemowo gdzie odwiedziłem forty bema, zjechałem z kilku zjazdów na kilka górek wjechałem i w prównaniu do jazdy tam z epiconem momentami jest lepiej a momentami trochę gorzej. Przy podjazdach miodzio, wchodzi jak zły przy zjazdach trzeba uważać na schody ktore się tworzą z kamieni lub korzeni aczkolwiek zjazd nie był nerwowy tylko czasem troszkę wolniejszy natomiast dojazd asfaltami na to miejsce to inna bajka nic nie buja, czuć wszystko co się dzieje z rowerem kiedy lekko przód nie trzyma kiedy tył zaczyna tracić przyczepność, nie powiedziałem bym, że jest twardo a raczej sztywno i na razie podoba mi się nawet bardzo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętając fajnego ściganta Rendzika liczyłem na coś w podobnym klimacie, ale niestety jak dla mnie wygląda strasznie pokracznie, może to kwestia sztywniaka, nie wiem.

 

zastanawiał mnie zestaw 180/140

Przeczysz sobie, po co tarcza 180, jak rower z powodu widelca nie nadaje się w teren, w którym można by było wykorzystać potencjał takiego rozmiaru. Ba, ja 180 używam w rowerze do enduro i wcale nie widzę potrzeby stosowania większej.

Aaa, pedały polecam zmienić, wagowo musiałbyś się trochę szarpnąć, żeby było przynajmniej porównywalnie, ale efektywność i bezpieczeństwo jest warte nawet tych 100g więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygład trochę się zmieni, też widziałem kobe rendzika były to pierwsze informacje jakie wyczytałem o tej ramie. Myślę, że gdy zniknie biały, do tego mam w planach pedały zatrzaszkowe, tu dojdzie jakieś 150gr nawet ponieważ planuję pedały time gdyż są delikatniejesze dla kolan od np spd. Dziękuje za komentarze, na pewno wezmę je pod uwagę chcąc coś wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

nadeszły zmiany, przyszedł amortyzator: Rock Shox Sid. Wagi przybędzie ale komfort jazdy wzrośnie zdecydowanie. Niedługo zdjęcia i może jakiś opis amortyzatora jak się sprawuje. Proszę jeszcze moderatora o przeniesieni roweru do działu MTB HT.

Edytowane przez czyzu6491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fork: (Widelec) Rock Shox Sid-1519g

Frame: (Rama) Koba Racetool- 1346g

Grips: (Gripy) Pro piankowe- 21g

Handlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm- 219g

Headset: (Stery) Accent airplane 34mm- 93g

Pedals: (Pedały) VP 196- 261

Seat: (Siodło) Scape active 5- 343g

Seatpost: (Sztyca) RFR prolight mtb- 277g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scape- 39g

Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB carbon (2cm+1cm)- 10g

Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze sterami

Stem: (Mostek) FSA os-190- 156g

Top Cap: (Top cap) Accent airplane- 17g

 

Brake (Front): (Hamulec przedni)Shimano SLX 675- 281g

Brake (Rear): (Hamulec tylny)Shimano SLX 675- 305g 

Tarcza hamulcowa przód: Hayes 160mm- 115g

Tarcza hamulcowa tył: Hayes 160mm- 116g

Adapter przód: Shiamno - 39g

Adapter tył: Shimano - 48g

Śruby adapterów i zacisków: Waga razem z adapterami

 

Cables: (Pancerze i linki) Clarks MTB teflon- 60g

Cassette: (Kaseta) Sunrace Driven 9rz.- 275g

Chain: (Łanńuch) Sunrace cnm99- 256g

Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 874g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore m591- 160g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shiamno Deore m590- 284g

Shifters: (Manetki) Shiamno Deore m590-  271g

Suport: Shiamno SM-BB51 98g

 

Skewers: (Zaciski koł) Novatec- 114g

Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 2.2(zwijana)- 607g

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 2.2(zwijana)- 548g

Tubes: (Dętki) Geax ultralite- 140+144=284g

Wheel Front: (Koło przednie) 749

-Hub: (Piasta) Novatec 711

-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430

-Spokes: (Szprychy) DT revolution 1.8 1.5 1.8

-Nipples: (Nyple) DT prolock 12mm

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna

Wheel Rear: (Koło tylne) 878g

-Hub: (Piasta) Novatec 712

-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430

-Spokes: (Szprychy)DT revolution 1.8 1.5 1.8

-Nipples: (Nyple)DT prolock 14mm

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna

 

Suma:10638g

 

 

Aktualna rozpiska :D

Amortyzator spisuje sie świetnie a mnogość ustawień powala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...