Skocz do zawartości

[Piasta] Novatec 802SB pęknięty bębenek


delmis

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Ostatnio podczas dłuższej wyprawy wysiadł mi bębenek w tylnej piaście (pękł) i chciałbym go wymienić 

Wyjąłem ośkę z piasty i dalej nie wiem jak to cholerstwo  zdjąć. Przesyłam zdjęcia i pytanie jakiego klucza/kluczy potrzebuje żeby ściągnąć bębenek ? 

 

Napisano

Dzieki za odpowiedzi 

Jeszcze pytanie moze głupie:D Można dostać sam bębenek do tej piasty, jeżeli tak prosiłbym o linka bo nie mogę nic znaleźć

Napisano

Tak tylko do piasty trzeba doliczyc koszt za zaplot i pewnie nowe szprychy o ile sie nie myle?

Ktory z tych bębenków pasowałby do mojej piasty?

Napisano

Imbus 12 nie wchodzi do srodka a 10 za mały , Jakies Inne pomysły?

I ponawiam pytanie czy gdybym chciał kupic nową piaste to da sie obecne szprychy odzyskac czy trzeba na nowe wymieniać?

Napisano

Czyli jednak bardziej opłaci mi się wymienić ten bębenek albo kupić piastę nową i wyjąć z niej bębenek zawsze jakieś łożyska zostaną.

Nadal jednak nie wiem jak ten bębenek ściągnąć~~ 

Napisano

Czy ten klucz będzie pasował nie wiem. Ja do odkręcenia tej nakrętki używam młotka,  a konkretnie ten ścięty koniec mojego młotka  idealnie pasuje w te szczeliny.  Gdzieś w sieci widziałem kiedyś  filmik jak  gość zrobił odpowiednie narzędzie wykorzystując puszkę do piwa. Nakrętkę tą dokręca się delikatnie i nie potrzeba tu twardego i mocnego klucza jak np do wolnobiegu.

Napisano

Imbus 12 nie wchodzi do srodka a 10 za mały , Jakies Inne pomysły?

 

Ja mam, jak klucz 12 za duży a 10 za mały, to czy tak trudno znaleźć rozwiązanie?

Napisano

ta śruba wewnątrz wygląda mi na splina (12 kątna gwiazda) weź koło do sklepu i dopasuj klucz. Jeśli nie dopasujesz żadnego to można spiłować z imbusa 12 trochę materiału jeśli masz możliwość, szlifierkę.

Napisano

Kupować klucz do jednego odkręcenia i przykręcenia to trochę szkoda kasy, niszczyć klucz tez szkoda, dlatego jak masz szlifierke i imadło to lepiej spiłować klucz z dłuższej strony, łatwiej się będzie szlifowało a i klucza nie zepsujesz, klucz w imadło i kołem bez problemów odkręcisz.

Napisano

Troszkę dziś powalczyłem z tą piastą i troche mogę opisać. Klucz 11 za mały w środku była jednak śruba 12 jednak żeby sie do niej dostać trzeba było wybić łożysko. Jedno łożysko zniszczyłem ( w sumie to oslonke nie łożysko) ale zakupiłem cała piastę za 100zł z przesyłka więc były idealne części zamienne:) W gruncie rzeczy piasta jest jak nowa bo łożyska nowe bębenek nowy i chodzi elegancko, Przy przeplataniu koła musiałbym ze 100 dopłacić wiec jestem w miarę zadowolony. Dzięki za wszystkie odpowiedzi i mam nadzieje ze komuś sie ten temat kiedyś przyda;]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...