Skocz do zawartości

[koło] Próbując jechać stoję w miejscu.


piotreksob

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli masz wolnobieg to trzeba go zdjąć i raczej wymienić, chociaż można próbować otwierać i naprawiać.

W przypadku kasety to coś z zapadkami w bębenku, więc trzeba otworzyć i zobaczyć.

Napisano

Twój problem to zapadki w i tu chyba raczej w wolnobiegu. Raczej mało opłacalna zabawa dla kogoś kto nigdy nie rozbierał takiego czegoś.

Napisano

Sprawdza się powiedzenie ... kto smaruje ten jedzie :) zapiekły się zapadki w bębenku lub cały bębenek. Tanim kosztem popsikać wd 40 może puści, ale rozebrać i przesmarować trzeba.  

Napisano

Dziś rano z nudów odkręciłem koło, z dwóch stron złapałem kluczami śrubę i odkręciłem to.Niestety tej zębatki mi się nie udało odkręcić, a nasmarowane jest bardzo dobrze wszystko bo dbam o rower :) Łożyska w bdb stanie, całośc wyglądała okej... 
Jak nie naprawię, to najprościej wymienić tylnie koło ?

Napisano

Sprawdza się powiedzenie ... kto smaruje ten jedzie :) zapiekły się zapadki w bębenku lub cały bębenek. Tanim kosztem popsikać wd 40 może puści, ale rozebrać i przesmarować trzeba.  

smarujesz zapadki w bębenku?? A nawet jeżeli to uważasz że jest to operacja która powinien wykonywać przeciętny zjadacz rowerowego chleba?? Bez potrzeby, nikt nie ingeruje we wnętrze bębęnka....

Napisano

Wszystko to co na wierzchhu to WD-40 psikałem, nie wiem jak funkcjonuje akurat ten mechanizm, wiec nie wiem też, czy coś z tego WD-40 spłynęło do tego bębenka czy nie :) Ale dziękuję wszystkim za odpowiedzi, spróbuję naprawić :)

Napisano

Sprawa wygląda tak.

 

Musisz zdjąć wolnobieg używając odpowiedniego klucza i dość sporej siły. Następnie rozebrać piastę, wyciągnąć oś, nasmarować, sprawdzić bieżnie itd.

 

Wolnobieg najlepiej wymienić, te najtańsze shimano nie są drogie.

 

Nie możesz psikać wd40, bo wypłukasz smar z piasty i będzie lipa.

 

Pamiętaj, żeby dobrze skasować luzy i skontrować konusy. 

Napisano

Ośka nie jest winna temu, że wolnobieg się kręci do przodu. Tu są winne zapadki i albo uda się to naprawić albo nie a wtedy lepiej kupić nowy bo kosztuje grosze. Te obecne i tak są lipne więc moim zdaniem szkoda na serwis zachodu. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...