Skocz do zawartości

[piasta] kompatybilność past z ramą z tyłu i widelcem z przodu


ojtioo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Chciałbym zakupić nowy zestaw obręczy do mojego Speca, jednak nie mam pewności czy nowe piasty będą pasować.

 

 


Obecnie posiadam:

 

Przednia piasta
Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, OS 28 end caps, sealed cartridge bearing, RWS, 28h
Tylna piasta
Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, double sealed cartridge bearing, QR, 32h

 

 

 

 

 

Reszta specyfikacji:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/archive/2011/epic/epiccomp#specs

 

chciałbym je zamienić na:

Przednia piasta
Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, sealed cartridge bearing, 20mm thru-axle, 32h
Tylna piasta
Specialized Hi Lo disc, 150mm, hollow 12mm Cr-Mo axle w/ RD guard, 32h

 

 

 

 

Pochodzące z:

 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/archive/2012/demo/demo8ii#specs

 

Chciałbym Was zapytać czy te piasty będą pasować do mojego Epica?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będą pasować, przód różni się ośką i ilością otworów, a tył tylko ośką.

Dzięki.

 

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tych piast. W drugim zestawie widzę w nazwie informacje o średnicy osi, natomiast w tym pierwszym zestawie już nie. Gdzie można znaleźć takie informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będą pasować, przód różni się ośką i ilością otworów, a tył tylko ośką.

 

Tył nie tylko ośką, również szerokością, ta z Demo ma 150 mm, co jest typowe dla osiek 12 mm.

 

W drugim zestawie widzę w nazwie informacje o średnicy osi, natomiast w tym pierwszym zestawie już nie. Gdzie można znaleźć takie informacje?

 

Jest: "QR", czyli Quick Release - oznacza najpowszechniejsze w rowerach 9 mm z przodu (tu jest haczyk, bo piasta może mieć "przelot" na klasyczną zapinkę 5 mm lub "thru", czyli nieco grubszą ośkę na całej długości mającą 9 mm, Ty masz RWS, co może oznaczać jedno i drugie), a z tyłu 10 mm (haczyk jak przy przodzie). Z tym że piasty z ośkami "thru" występują raczej rzadko. Szerokości to 100 mm dla przodu i 135 mm dla tyłu.

Pytanie jeszcze co dokładnie chcesz osiągnąć zmianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokości to 100 mm dla przodu i 135 mm dla tyłu.

Pytanie jeszcze co dokładnie chcesz osiągnąć zmianą?

To znaczy na pewno 135mm, a nie 142?

 

Nie dokładnie o to chodzi, że chcę zmieniać. Chciałbym mieć drugi zestaw kół na innych oponach, zwłaszcza, że te już mają sporo kilometrów za sobą, a i czytałem, że sporo osób narzeka na te piasty.

 

Czyli z przodu jest 9mm bo ma zapinkę DT Swiss RWS.

A z tyłu jest klasyczna zapinka QR. Czyli 10mm, tak?

 

 

Czyli jakie piasty mógłbym kupić (obręcze na jakich postach) by nie było problemów? To znaczy tak by nie trzeba było regulować zacisków tarczy za każdym razem po wypięciu koło, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy na pewno 135mm, a nie 142?

 

Na pewno, na pewno... a skąd mam wiedzieć, na oczy Twojego roweru nie widziałem ;-) 142 jest na oś 12, raczej zauważyłbyś różnicę pomiędzy nią, a szybkozłączką.

 

 

Nie dokładnie o to chodzi, że chcę zmieniać. Chciałbym mieć drugi zestaw kół na innych oponach,

Będzie Ci się chciało za każdym razem przekładać kasetę i tarcze przekręcać z koła na koło? Jeśli myślisz o 2 kompletach tarcz, to mogą (acz nie muszą) być problemy z ocieraniem klocków, piskaniem itd., może być konieczna regulacja zacisków, w skrajnym przypadku nawet z regulacją tylnej przerzutki. Idealnie jest mieć oba komplety na takich samych piastach.

 

 

zwłaszcza, że te już mają sporo kilometrów za sobą, a i czytałem, że sporo osób narzeka na te piasty.

Co znaczy "sporo", ile nakręciłeś przez te 2 lata? No i to że inni narzekają (na co konkretnie?), to nie znaczy, że skoro u Ciebie jest wszystko OK, trzeba je od razu zmieniać.

 

 

Czyli z przodu jest 9mm bo ma zapinkę DT Swiss RWS.

Nie do końca ;-) DT Swiss zrobiło swój magiczny system zapinek koła i nazwało go RWS. Ino występuje on w 2 wersjach: RWS z klasycznym rozmiarem zapinki 5 mm (do zwykłych piast) oraz RWS Thru z osią o grubości 9 mm na całej długości (do których trzeba mięć znacznie mniej popularną piastę z takim przelotem). Czy Spec pod zdawkowym RWS użył pierwszej, czy drugiej, musisz sprawdzić sobie sam.

 

 

A z tyłu jest klasyczna zapinka QR. Czyli 10mm, tak?

Zapewne tak. Chcesz mieć 100% pewności - zdejmij koło i sprawdź.

 

Czyli jakie piasty mógłbym kupić (obręcze na jakich postach) by nie było problemów?

To jest temat rzeka, wszystko zależy od tego ile chcesz wydać, czego od tych kół oczekujesz (waga, pancerność, serwisowalność, poziom kultowości).

 

To znaczy tak by nie trzeba było regulować zacisków tarczy za każdym razem po wypięciu koło, 

Regulować? Bez przesadyzmu, czasem trzeba zdjąć i założyć koło jeszcze raz, czy dwa, ale bawić się w regulację zacisków? Przy 2 kompletach już może nie być tak różowo (o czym wyżej).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył nie tylko ośką, również szerokością, ta z Demo ma 150 mm, co jest typowe dla osiek 12 mm.

O to mi chodziło, że ośka różni się szerokością i długością ;)  A 12 mm w ośkach 135 mm też występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...