Skocz do zawartości

[stary napęd] Jak rozebrać?


freak78

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie? jak zdjąć koronki? czy to wolnobieg czy kaseta? to jest poglądowe foto z rowerku na którym aktualnie jeżdżę, widać lekko uszkodzona bieżnia, ale nie o to chodzi, na razie pojeżdżę dopóki się da,  ale również mam drugi komplet kół w których sytuacja jest identyczna w sensie konstrukcji, i w tym drugim kole chciałbym wstawić kilka szprych od strony koronek, rozkręciłem oś i dalej nie wiem, nie pasuje tu żaden klucz od wolnobiegu tudzież kasety... Jest tylko miska bieżni i dookoła gładko co sugeruje kasetę... Czy mam najpierw wykręcić bieżnię? nie chcę zepsuć niczego... czy normalnie trzeba spróbować bacikami odkręcić pierwszą koronkę? Dość powiedzieć że mocowałem się z tym kołem ale bez rezultatu... Najpierw muszę wiedzieć o co tu chodzi :) jeśli chodzi o kasetę to w necie widzę masę tego ale się odkręca dzisiejsze kasety kluczem a tu? nie ma żadnych wypustów czy czegoś takiego...

 

Dziękuję za odpowiedzi :)

 

 

 

post-159135-0-46346100-1368817406_thumb.jpg

Napisano

Dzięki, tak, są 2 wpusty w bieżni, czyli dobrze myślałem, ze jednak o tą bieżnie chodzi bo oprócz wpustów w niej nic więcej nie ma... Tu http://mountainpark.pl/icetoolz-klucz-0903-do-wolnobiegu-2-zeby.html  znalazłem podobny, ale dłuższy czyli głębiej wejdzie :) Muszę coś pomyśleć, dobrze że już wiem, że to można odkręcić w ten sposób :)

 

 

Tak, jak tym kluczem zaczniesz wykręcać, to cały wolnobieg Tobie z piasty zejdzie, i będziesz mógł dokonać wszystkich potrzebnych napraw :) powodzenia

Napisano

To nie jest wolnobieg!

To jest kaseta, ale nie HG tylko UG (UniGlide)- starszy typ, w którym ostatnia zębatka jest jednocześnie nakrętką i taką kasetę zdejmuję się dwoma bacikami odkręcając najmniejszą zębatkę. Bębenek ma po prostu zewnętrzny gwint. Jeśli zaczniesz wykręcać bieżnię to bębenek się rozsypie...

Widać na Twoim zdjęciu wypusty na bębenku wyraźnie.

Ciekawostka dotycząca tego standardu jest taka, że jak zużyjesz napęd to możesz odwrócić zębatki i jeździć dalej, bo wypusty na bębenku są symetryczne, a nie jak w HG :thumbsup:

 

PS:

Jako dowód pomyśl jak wolnobieg mógłby mieć bieżnię łożyska tak płytko? Wolnobiegi nie mają bieżni, bo ma je wtedy piasta... Tutaj jest ewidentnie bębenek.

  • Mod Team
Napisano

 

To nie jest wolnobieg!

Tak jest to kaseta w systemie UG, ściąga sie ją z bębenka ostatnią zębatką, kręcąc przeciwnie do strony napędu.

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi, a więc będę kombinował, w pierwszym poście napisałem, że zdaje się że to kaseta, i dobrze próbowałem odkręcić zębatkę, ale może się zapiekła, no nic, popróbujemy, bo z tego co wiem, bieżnie w wolnobiegach są głęboko czyli po prostu w piaście na początku wolnobiegu, i krzywią się ośki z racji niesymetrycznych punktów podparcia, druga rzecz właśnie były by odpowiednie wypusty aby całość rozkręcić, ale wolałem się upewnić :) nie rozkręcałem wcześniej czegoś takiego, toteż nie chciałem zepsuć :) Dobrze wiedzieć że jak rozkręcę to można zorientować zębatki o 180 stopni, bo niektóre już mają żółte światło, i nowy łańcuch już musiał chwilę pojeździć aby się przyjąć :)

 

Pozdrawiam i dziękuję :)

  • Mod Team
Napisano

Obrócić możesz ale bez niewielkiej ingerencji mechanicznej nie będzie to możliwe.  Może i UG nie ma żadnych wycięć, jednak bębenek jest kompatybilny frezem z HG a tam nie da sie obrócić zębatek bez piłowania wycięcia.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam, dzieki jeszcze raz za odpowiedzi, a więc wczoraj chwila czasu i zabrałem się za sprawę, mimo że nie miałem bacików, rozkręciłem, zablokowałem kluczem francuskim takim z prlu zębatki, po czym energicznie ale z wyczuciem poprzez miekki przedmiot aby nie uszkodzić zębów pukałem młoteczkiem (nie ma to jak dozowany odpowiednio udar) w pierwszą zębatkę i poszło, wymieniłem szprychy, nasmarowałem gwint bębenka i skręciłem, i macie Panowie rację, kaseta UG, i w moim przypadku nie było problemu przełozyć zębatki na druga stronę, wsio symetryczne :) Tak na pierwszy rzut oka na skręconej kasecie nie było widac jak są zjechane, po rozebraniu jednak zauważalne, załozyłem odwrotnie i gitara :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...