Skocz do zawartości

[korba] Jak zdjąć korbę XCR V2 ?


mixchris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

artex232 niestety ale ten klucz który podałeś nadaję się tylko do standardowych korb, radzę się zapoznać z konstrukcją korby XCR V2 która jak dla mnie jest bardzo zagadkowa... a producent nie oferuje żadnych dokumentów ułatwiających obsługę tego produktu. Ktoś miał w ogóle styczność z tą korbą?

Napisano

1. To klucz do suportu, nie korby.

2. Budowa korb Suntoura w wydaniu FXS jest odmienna od rozwiązań Truvativa, Race Face czy FSA. 

 

Natomiast ja zdobyłem, nieoficjalną, informację, że potrzebny jest długi imbus i wystarczy po prostu odkręcić śrubę, której gniazdo ma znajdować się wgłębi wałka korby. Niestety nie wiem, jaki konkretnie klucz jest potrzebny. 

Napisano

 

Natomiast ja zdobyłem, nieoficjalną, informację, że potrzebny jest długi imbus i wystarczy po prostu odkręcić śrubę, której gniazdo ma znajdować się wgłębi wałka korby. Niestety nie wiem, jaki konkretnie klucz jest potrzebny.



no właśnie... w środku osi od lewej strony gdzie jest "wylot" można dostrzec element jak na rysunku poniżej, niestety nie ma tam miejsca na klucz imbusowy gdyż cześć jest okrąglutka. Wydaje mi się iż jest potrzebny jakiś specjalny klucz dedykowany do tej korby, jutro zadzwonię do dystrybutora może coś będą wiedzieli?
 

ccc-1.jpg

Napisano

Oś suportu jest zintegrowana z lewą korbą, a śruba się znajduje przy prawej korbie, czyli z lewej strony odkręcasz prawą korbę i wybijasz z osią lewą korbę.

Napisano

Oś suportu jest zintegrowana z lewą korbą, a śruba się znajduje przy prawej korbie, czyli z lewej strony odkręcasz prawą korbę i wybijasz z osią lewą korbę.

 

Ludzie gdzie wy macie oczy? A niby czym mam ją odkręcić? Trochę mnie nie było na tym forum ale widzę, że jest coraz gorzej...

Napisano

Same oczy Ci tutaj nie pomogą, jak tak bardzo chcesz zobaczyć owa śrubę proponuje zaopatrzyć się w endoskop.

Tu masz zdjęcie poglądowe jak by komuś Google wysiadły, i proponuje nie cwaniaczyc na przyszlosc.

xcr-v2.jpg

Napisano

Z wujkiem Googlem jestem za pan brat i to zdjęcie dobrze znam ale nadal pytam czym to odkręcić? Jak już wcześniej pisałem wewnątrz osi nie ma miejsca na standardowy klucz tylko jest coś co przedstawiłem na obrazku i do tego nie jest potrzebny duposkop... Trudno... nikt nic nie wie, więc może producent mi pomorze...

Napisano

To pochwal się co Ci powiedział producent, ja myśle że to będzie klucz imbuls 10 chodź pewność nie mam, może faktycznie jast jakaś zatyczka żeby syf sie nie zbierał i która uniemożliwia wsadzenie klucza i przez to nieporozumienie. Pokombinuj żeby ją usunąć a dalej będziesz wiedział co robić.

Napisano

To niemożliwe, że w lewym ramieniu nie ma tam śruby imbusowej, wkładasz klucz długi w drążoną oś lewego ramienia, ale jeśli faktycznie takiej śruby tam nie ma to czekamy na informację od dystrybutora.

Napisano

"Dear Chris,

 

the right hand crank uses a fixing bolt with a 8mm Allen head – you just need to insert a little bit longer 8mm Allen key through the axle from the left hand side and untighten the bolt. It´s having an integrated extractor so the crank will come off automatically when you unscrew the fixing bolt.

For the BB it´s all standard tools like for other BBs"

 

Czyli wychodzi na to że muszę użyć długiego imbus 8mm. Oglądając gniazdo okazuję się iż ktoś już gmerał przy tej korbie i trochę zjechał wejście na klucz co mnie mocno zmyliło, tym samym klucz mało pewnie siedzi w "gnieździe"

 

Dzięki za  pomoc :thumbsup: problem uważam za rozwiązany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...