Skocz do zawartości

[napęd] dlaczego 3 tarcze gorsze od 2?


kawo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

właśnie. słyszę, że to gorzej jest, gdy rower szosowy ma 3, a nie 2 tarcze z przodu? dlaczego? o wagę chodzi czy co? z drugiej strony widzę, że np. drogie szosówki po 4 tys. zł też mają po 3 tarcze z przodu. Nie rozumiem tego. Wyjaśni ktoś?

Napisano

3 tarcze : na plus większa rozpiętość przełożeń

3 tarcze na minus: większa waga i dłuższy wózek przerzutki

 

Według mnie do szosówek 2 tarcze wystarczają bezproblemowo.

Napisano

Trzy tarcze w szosie to zbedny gadżet - jeśli ktoś potrzebuje miękkich przełożeń może połączyć korbę typu compact (50/34) z kasetą 11-28 czy nawet 11-32 (lansowane obecnie przez SRAMA Wi-fli). Niedawno usiadłem na szosówce z taką właśnie kombinacją i nie widzę potrzeby posiadania trzech tarcz z przodu. 

Takie korby występują we wszystkich grupach osprzętu szosowego Shimano jednak są bardzo mało popularne.

Napisano

Wszytko zależy od tego jaki kto ma napęd. Jeśli ktoś ma 2x10 to trzecia tarcza faktycznie jest zbędna. Jeśli jednak mamy 2x7 to przejście na 3x7 da nam znacznie większą rozpietość zwłaszcza w górach. Ja mam właśnie napęd 2x7 i przy kasecie nizinnej wszelkie górki powyżej 7% są praktycznie nie do pokonania.

  • Mod Team
Napisano

Rozumiał bym 3 z przodu jak by ktoś jechał po szosie o kącie nachylenia jak np ulica basztowa w Przemyślu, tam to ciężko iść pod tą górę i nawet autem jechać a co dopiero rowerem. W innym przypadku ... nie ma sensu bo przecież szosa w teren ... średni pomysł, a trasy asfaltowe raczej w 99% są w miarę płaskie. 

 

Na trasie Przemyśl - Sanok to by miało racje bytu, podobnie jak w każdych innych mocno górskich warunkach, zwłaszcza dla osób które wolą szybszą kadencję.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...