Skocz do zawartości

[kierownica MTB] Z dużym backsweep'em


deF

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak się jakoś głupio złożyło, że gdzieś przez zimę posiałem w domu rękawiczki rowerowe, więc pierwsze parę jazd w tym sezonie zrobiłem bez. Ubocznym skutkiem mniejszego komfortu było moje zwrócenie uwagi na to jak obciążam kierownicę – wyszło, że większy nacisk idzie na zewnętrzne krawędzie dłoni, co przy dłuższej jeździe przekłada się na lekki ból nie tylko dłoni, ale i nadgarstków (pewnie efekt działania dźwigni na staw). Pozycję na rowerze mam nieco wyciągniętą i pochyloną (ale bez ekstremy), tak mnie wcześniej Gary F. przyzwyczaił i w sumie nie chciałbym jej zmieniać, więc eliminację problemu z nadgarstkami chcę załatwić zmianą profilu kierownicy – i tu dochodzimy do rzeczy.

Obecnie mam "flatbara" Speca – zadecydowały względy wizualne oraz chęc eksperymentu, bo wcześniej zawsze miałem "risery", jego szerokość (660 mm) jest z grubsza w sam raz, ale wychodzi, że jego gięcie do tyłu (5°) jest za małe. Zresztą bezsensowna wydaje mi się moda na gięcie kierownic do góry – nie wiem z czego to wynika, ale zdecydowanie jest to wbrew zasadom ergonomi, przy naturalnym ułożeniu rąk kierownica powinna być gięta do dołu – podobnie jak ma to miejsce w większości motocykli.

Tak więc potrzebuję kierownicy z większym backsweep'em, pewnie powyżej 10°, "flatbara" lub z gięciem przednim, o szerokości w okolicach 660 mm (raczej więcej niż mniej).

Szybkie rozeznanie co jest w ogóle u nas osiągalne i wyszło mi, że mogę wybierać z:

 

1. Syntace Duraflite 7075 – 12° (niestety 2014 jest tylko z gięciem 8°)

2. Syntace Vector High 5 (trochę za szeroka) lub High 10 (12°)

3. Ritchey Pro lub WCS Flat 10D

4. On-One Fleegle Pro – 15°

 

ad. 1 – ciut drogo, możliwe, że będę musiał wydłużyć mostek, wygląd – jak to flatbar, OK.

ad. 2 – drogo, ale bardzo podoba mi się wizualnie, starsze 2014 jeśli by się udało gdzieś trafić – przyciężkawe, z mostkiem podobnie j.w.

ad. 3 – dziwacznie wygląda to gięcie w przód, ale przełknę to z racji walorów użytkowych, nie wiem czy nie za mało wygięta, fajnie że nie trzeba wydłużać mostka, a może nawet da się go skrócić.

ad. 4 – wygląd i mostek j.w., fajnie, że bez problemu wysyłają do Polski.

 

Miał któryś z kolegów (bądź koleżanek ;-)) podobne dylematy? Miał ktoś okazję pojeździć na więcej niż jednej z wymienionych kierownic i przekonać się, czy czuć różnicę pomiędzy powiedzmy 10° a większym gięciem? Które Wy byście wybrali i dlaczego?

Napisano

O fajna, podobna trochę do Vectora, ale widzę, że Airbike nie ma ich na stronie, a z przesyłką zza granicy wyjdzie pewnie w okolicach 300 zł – to przekracza już psychologiczną granicę kwoty, jaką jestem w stanie przeznaczyć na kawałek rurki ;-)

Napisano

Tymczasowo zastosuj krotszy mostek.

AirBike powinien sprowadzic 3T ale czy kierownica 720 w rowerze innym niz 29er i przynajmniej sciezkowiec ma jakikolwiek sens? (Choc moze masz 29era tylko nie widze tego z poziomu telefonu)

 

Uzupelniajac liste mozna dodac Bontragera Race Lite Big Sweep ktora ma (jesli dobrze pamietam) 17'.

 

Sam kiedys myslalem o kupnie Syntace z duzym gieciem dla testu wiec jak sie zdecydujesz to podziel sie spostrzezeniami badz wyskocz wspolnie pokrecic to sam sie przekonam. :)

 

 

 

 

Sent from my 20hpuo3.jpg using wrxb2d.jpg

Napisano

Mam wątpliwości czy krótszy mostek pomoże, bo problemem raczej nie jest odległość rąk, tylko kąt ułożenia dłoni jaki wymusza kierownica. Mostek zresztą i tak chcę zmienić, ale jednak poczekam z tym do kupna nowej kierownicy, bo nie wiem jeszcze jak z długością. Jako maniak różnych ergonomicznych patentów, myślę o kupieniu mostka Speca z regulacją kąta pochylenia, co pozwoli na pokombinowanie z wysokością kiery.

Co do szerokości kierownicy, akurat mam „ścieżkowca” (RR 9.1), ale nie jestem zwolennikiem zbyt szerokich kierownic, te circa 660 mm jest dla mnie w sam raz. Zresztą zbyt szeroką (prawie) zawsze można dociąć, gorzej w drugą stronę  :icon_cool:

Na razie najbardziej skłaniam się do On-one Fleegle Pro, który z przesyłką wychodzi circa ~140 zł, co przy masie ~240 g (jeśli wierzyć producentowi, ale pewnie to wartość dla wersji cienkiej) i szerokości 660 mm sprawia, że ma bardzo fajny stosunek cena-jakość.

Napisano

Sprawdz w lemonbike far&near, sa calkiem tanie i lekkie ale niezbyt orientuje sie w ofercie. 
 

Znalazłem tanią (lecz już nie lekką) alternatywę która może Cię zainteresuję: http://bbbcycling.com/bike-parts/handlebars/BHB-61

http://www.ebay.com/itm/BBB-SWEEPBAR-31-8MM-CENTRE-MTB-BIKE-STRAIGHT-HANDLEBARS-WITH-BACKSWEEP-/271092763701?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item3f1e634c35

 

Sent from my 20hpuo3.jpg using wrxb2d.jpg

Napisano

 

Tak więc potrzebuję kierownicy z większym backsweep'em, pewnie powyżej 10°, "flatbara" lub z gięciem przednim, o szerokości w okolicach 660 mm (raczej więcej niż mniej).

 

 

To jest jak z definicji Ritchey 10D, mam od zimy, wygodnie się trzyma, ręce nie drętwieją, przez wygieciu do przodu mogłem zamienić mostek z 110 na 100mm, bardzo trafiony pomysł ze strony producenta, ma wygięcie do góry 0 stopni więc raczej będzie ci pasować

Napisano

Hej!

 

Nie wiem czy ta półka sprzętu zainteresujecie:

1) Zoom - wznios ok. 50 mm, gięcie do tyłu 15 stopni (mam taką i mogę się pozbyć) ok. 265g z tego co pamiętam,

2) Borla Comfort - wznios 40mm, do tyłu ok. 15 stopni, ok. 265 g,

3) Borla Comfort - bez wzniosu, do tyłu ok. 20 stopni (mam taką i tej się nie pozbędę :)) 233 g.

 

Wszystkie dostępne na allegro za ok 60 zyka. Nr 2 i 3 od sprzedawcy "flybike".

 

Używam z gripami Boptravel Comfort, które wyglądają identyko jak Accent Pro Ergo http://www.synkros.pl/product-pol-4134-Accent-Pro-Ergo.html , ciekawe czemu ? ;) To a propos minimalizowania bolących nadgarstków.

Napisano

Ciekawe propozycje, ale niestety ciut za wąsko (chciałbym z 660 mm) oraz na 25.4, a ja mam OSa.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...