Skocz do zawartości

[Łańcuch] Jaki kupić?

lostek815

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam już przejechaną odpowiednią ilość kilometrów i pora na wymianę łańcucha. Chciałem kupić na Allegro, ale nie znam się na tym. Nie wiem co to znaczy 114 ogniw na 9 biegów. Liczy się wewnętrzne i zewnętrzne ogniwa? I jedno ogniwo zawiera dwa swożnie, tak? Czy spinka liczy się jako dodatkowe ogniwo czy jeśli posiada się spinkę, to jedno ogniwo z łańcucha powinno zostać usunięte? Generalnie mam z przodu 3 biegi, a z tyłu 8. Czyli ilo rzędowy łańcuch? I wiem, że wystarczy, że policzę te ogniwa w aktualnym, ale chciałbym też wiedzieć jak się sprawdza, czy długość jest odpowiednia. Na jakich tarczach się sprawdza i skąd wiadomo, że jest odpowiednio długi albo, że jest za krótki? W jakim położeniu powinien być ten mały kołowrotek z tyłu? :D Z góry dzięki za pomoc. :)

Napisano

Liczy się każde ogniwo, bez podziuału na zewnętrzne i wewnętrzne. Jeśli chodzi o samo skracanie to: podczas gdy łąńcuch jest na najmniejszej zębatce z tyłu i najmniejszej z przodu, wózek przerzutki ma być lekko napięty. Końcówki łańcucha łącz sobie u dołu widelca. Samo łączenie zależy od tego czy masz spinkę czy też nie. Łańcuch oczywiście 8rz masz założyć.

Jednak jeśli kaseta jest zbyt wyrąbana, to zmiana samego łańcucha może się mijać z celem.

Napisano

Nowy łańcuch zawsze trzeba skrócić i lepiej zrobić to nie sugerując się długością starego, a wg co radzą w poradnikach, bo nowe rowery często mają przy długi łańcuch (nie wiem z czego to wynika, ale spotkałem się kilka razy tak samo jest z pancerzami)...

Łańcuch 8rz, bo tyle masz zębatek z tyłu. 9rz też będzie działał, ale jest droższy, więc po co?

Spinka jest dodatkowym ogniwem...

I co masz na myśli z tymi kilometrami i wymianą łańcucha? Tak jak napisał kolega powyżej wymiana samego łańcucha może nie mieć najmniejszego sensu....

Napisano