ILC Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Witam, najpierw rower http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-kellys-magic-master-2012.html#fragment-2 Będę chciał zdemontować amortyzator do naprawy, jednak widzę tutaj chyba problem. Demontaż z reguły jest jak widziałem na filmikach bardzo prostu, odkręcamy ten kapselek u góry i śruby po boku mostka, jednak mam obawy, bo mam stery zintegrowane KLS Expert integrated i właśnie niewiem, bo jak widzę tę grafikę to niewiem czy dam radę: PO prostu będę chciał zdjąć ten amortyzator aby go wysłaćdo serwisu. Czy będę musiał się spotkać z tymi wszystkimi częściami co na rysunku ? Czy po prostu odkręce te śruby co mówiłem i amortyzator wyjdzie ? Co dokładnie wypadnie gdy odkręcę ten kapselek i śruby boczne ? Tylko amortyzator czy wypadną także wszystkie te bieżnie,motylki,mufy, podkładki itp ?
KMtown Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Odkręcasz tylko te 3 śruby (2 na mostku a druga na tym kapselku) i wszystko będzie można ściągnąć Wszystko Ci wypadnie po za motylkiem i bieżnią
ILC Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Napisano 24 Kwietnia 2013 Czyli jak zdejmę to wiem co już wypadnie, a jak będę zakładał to : najpierw na sterówkę zakładam większe łożysko, wkładam amorka od dołu i na sterówkę od góry mniejsze łożysko, potem pierścień dociskający i dalej mufa i podkładki dystansowe, skręcam , tyle ? możecie mnie poprawić. aha, jak zakładam łożysko przykładowo dolne, to wkładam to tym czarnym do góry ? i z górnym łożyskiem tak samo, to srebrne do dołu ?, tak jak na pierwszym zdjęciu w lewym górnym rogu ?
Rulez Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Łożysko dolne zkładasz podcięciem wewętrznym w dół , a górne podcięciem w górę, tak żeby podcięcia pasowały do stożków - dolne do pierścienia na amortyzatorze, a górne do pieścienia dociskającego który jest stożkowy i ma wejść w podcięcie w łożysku.
Fenthin Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Nie do końca. Ten rower nie ma główki tapered, więc nie znajdziesz w środku redukcji. Zresztą, stery tylko wyglądają na skomplikowaną konstrukcję. Rozbierzesz to wszystko i zobaczysz, że nie było czego się bać. Złożenie sterów w zły sposób nie jest możliwe, chyba, że siłowo. Ważna sprawa, zanim oddasz widelec do serwisu, lepiej zdejmij z niego bieżnię. Różnie to bywa.
Rulez Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Po prostu zakłada jedno łożysko (obojętnie które) podcięciem wewnętrznym w dół, a drugie w górę i będzie "git" ... I jeszcze uściślenie, trudno nazwać "bieżnią" pierścień stabilizujący łożyska ACB kiedy jest to część łożyska, to owszem ...
Fenthin Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Wiesz, jak jest. Pewne określenie niekoniecznie stoją w zgodzie z językiem technicznym. Chociażby taka zębatka czy łożysko maszynowe I faktycznie, wypadałoby sobie jakoś oznaczyć górne i dolne łożysko.
Rulez Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Ja bym nawet zamienił łożysko dolne z górnym miejscami, dolne dostaje więcej "popalić" więc przy okazji mogło by "odpocząć" na górze.
arroyo Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Lepiej nie zamieniać, te łożyska potrafią mieć różne wysokości, tj górne łożysko jest nieco wyższe aby widelec mógł swobodnie się poruszać po usunięciu luzów top capem.
Rulez Napisano 24 Kwietnia 2013 Napisano 24 Kwietnia 2013 Wątpię żeby iały różne wysokości, zresztą to łatwo sprawdzić i oczywiście warto zamienić.
arroyo Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 Mam zintegrowane stery, mają różne wysokości. Po zamienieniu łożysk miejscami element który na obrazku nazywa się "mufa" szoruje po główce ramy przez co stery nie chodzą płynnie.
ILC Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Napisano 25 Kwietnia 2013 Bo tak, jak zdejmę amorka to zostanie na nim bieżnia oraz od góry motylek, chyba mi tego nie zdejmą w serwisie ? Bo tu chodzi o wymianę kartridża, także sterówka nie będzie ruszana
kadargo Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 Nie bój żaby, nic Ci nie ruszą. Komu by się chciało i po co?
arroyo Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 Tych dwóch rzeczy się nie zdejmuje, "motylek" zostaje w rurze na stałe, natomiast bieżnię wymienia się tylko przy całkowitej wymianie sterów (i to też nie zawsze).
Mod Team Puklus Napisano 25 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 25 Kwietnia 2013 Jak już tak strasznie sie boisz wyjąć, rób sobie dokumentacje zdjęciową krok po kroku, po każdej części i przy składaniu oglądaj zdjęcia od końca i problem z głowy
Rulez Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 Mam zintegrowane stery, mają różne wysokości. Po zamienieniu łożysk miejscami element który na obrazku nazywa się "mufa" szoruje po główce ramy przez co stery nie chodzą płynnie. Mam zintegrowane stery i mają takie same łożyska, więc wskazana jest nawet ich zamiana , tak żeby równo dostawły popalić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.