Skocz do zawartości

[Amortyzator] Demontaż a stery zintegrowane


ILC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, najpierw rower http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-kellys-magic-master-2012.html#fragment-2

 

Będę chciał zdemontować amortyzator do naprawy, jednak widzę tutaj chyba problem. Demontaż z reguły jest jak widziałem na filmikach bardzo prostu, odkręcamy ten kapselek u góry i śruby po boku mostka, jednak mam obawy, bo mam stery zintegrowane KLS Expert integrated i właśnie niewiem, bo jak widzę tę grafikę to niewiem czy dam radę: IMG_6371_1200_b.jpg

PO prostu będę chciał zdjąć ten amortyzator aby go wysłaćdo serwisu. Czy będę musiał się spotkać z tymi wszystkimi częściami co na rysunku ? Czy po prostu odkręce te śruby co mówiłem i amortyzator wyjdzie ? Co dokładnie wypadnie gdy odkręcę ten kapselek i śruby boczne ? Tylko amortyzator czy wypadną także wszystkie te bieżnie,motylki,mufy, podkładki itp ? 

Napisano

Odkręcasz tylko te 3 śruby (2 na mostku a druga na tym kapselku) i wszystko będzie można ściągnąć :)

Wszystko Ci wypadnie po za motylkiem i bieżnią :)

Napisano

 Czyli jak zdejmę to wiem co już wypadnie, a jak będę zakładał to : najpierw na sterówkę zakładam większe łożysko, wkładam amorka od dołu i na sterówkę od góry mniejsze łożysko, potem pierścień dociskający i dalej mufa i podkładki dystansowe, skręcam , tyle ? możecie mnie poprawić.  aha, jak zakładam łożysko przykładowo dolne, to wkładam to tym czarnym do góry  ? i z górnym łożyskiem tak samo, to srebrne do dołu ?, tak jak na pierwszym zdjęciu w lewym górnym rogu ?

Napisano

Łożysko dolne zkładasz podcięciem wewętrznym w dół , a górne podcięciem w górę, tak żeby podcięcia pasowały do stożków - dolne do pierścienia na amortyzatorze, a  górne do pieścienia dociskającego który jest stożkowy i ma wejść w podcięcie w łożysku.

Napisano

Nie do końca. Ten rower nie ma główki tapered, więc nie znajdziesz w środku redukcji. 

 

Zresztą, stery tylko wyglądają na skomplikowaną konstrukcję. Rozbierzesz to wszystko i zobaczysz, że nie było czego się bać. Złożenie sterów w zły sposób nie jest możliwe, chyba, że siłowo.

 

Ważna sprawa, zanim oddasz widelec do serwisu, lepiej zdejmij z niego bieżnię. Różnie to bywa.

Napisano

Po prostu zakłada jedno łożysko (obojętnie które) podcięciem wewnętrznym w dół, a drugie w górę i będzie "git" ...

I jeszcze uściślenie, trudno nazwać "bieżnią" pierścień stabilizujący łożyska ACB ;)  kiedy jest to część łożyska, to owszem ...

Napisano

Wiesz, jak jest. Pewne określenie niekoniecznie stoją w zgodzie z językiem technicznym. Chociażby taka zębatka czy łożysko maszynowe   :)

 

I faktycznie, wypadałoby sobie jakoś oznaczyć górne i dolne łożysko.

Napisano

Ja bym nawet zamienił łożysko dolne z górnym miejscami, dolne dostaje więcej "popalić" więc przy okazji mogło by "odpocząć" na górze.

Napisano

Lepiej nie zamieniać, te łożyska potrafią mieć różne wysokości, tj górne łożysko jest nieco wyższe aby widelec mógł swobodnie się poruszać po usunięciu luzów top capem.

Napisano

Mam zintegrowane stery, mają różne wysokości. Po zamienieniu łożysk miejscami element który na obrazku nazywa się "mufa" szoruje po główce ramy przez co stery nie chodzą płynnie.

Napisano

Bo tak, jak zdejmę amorka to zostanie na nim bieżnia oraz od góry motylek, chyba mi tego nie zdejmą w serwisie ? Bo tu chodzi o wymianę kartridża, także sterówka nie będzie ruszana

Napisano

Tych dwóch rzeczy się nie zdejmuje, "motylek" zostaje w rurze na stałe, natomiast bieżnię wymienia się tylko przy całkowitej wymianie sterów (i to też nie zawsze).

  • Mod Team
Napisano

Jak już tak strasznie sie boisz wyjąć, rób sobie dokumentacje zdjęciową krok po kroku, po każdej części i przy składaniu oglądaj zdjęcia od końca i problem z głowy  :P

Napisano

Mam zintegrowane stery, mają różne wysokości. Po zamienieniu łożysk miejscami element który na obrazku nazywa się "mufa" szoruje po główce ramy przez co stery nie chodzą płynnie.

Mam zintegrowane stery i mają takie same łożyska, więc wskazana jest nawet ich zamiana , tak żeby równo dostawły popalić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...