kolo Napisano 23 Kwietnia 2013 Napisano 23 Kwietnia 2013 Witam Konkretnie klamka XTR M985 i zacisk XT BR- M775. Czy to będzie z sobą współpracować?
Mod Team sznib Napisano 24 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 24 Kwietnia 2013 Nie. Nowsze klamki pompują inną ilość oleju niż stare i połączenie nowej klamki i starszego zacisku nie będzie dobrze działać.
Karol34 Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 2i regulaminu Niekoniecznie... Mój kumpel ma nowe klamki XTR bl-m985 + stare sainty 4-tłoczkowe i działa to wyśmienicie Taki zabieg na pewno nie spowoduje gorszej pracy hamulca.
Lazurx Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 A załóżmy, że mówimy o takich o to zaciskach jak tutaj? http://allegro.pl/przedni-hamulec-shimano-xtr-br-m965-nowy-i3410163775.html Sorry jeśli to pytanie jest głupie ale klamki XT zagrają jakoś z nimi? Strasznie nie trawię tych klamkomanetek z tego powodu chętnie bym widział te xtry z klasykami.
Mod Team Puklus Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Niekoniecznie... Mój kumpel ma nowe klamki XTR bl-m985 + stare sainty 4-tłoczkowe i działa to wyśmienicie Tak ale weź pod uwage ze 2 tłoczkowy zacisk to nie 4 tłoczkowy zacisk. XT zagrają jakoś z nimi? Działać będzie na pewno, ale jak ciężko mi to powiedzieć, to dość stary hamulec. trzeba by średnice tłoków znać.
MartinH Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Jedynie co może się zmienić to siła nacisku potrzebna do zblokowania koła, klamka działa na zasadzie pompy hamulcowej i im większa średnica tłoka w klamce tym mniej siły będzie potrzeba. Podobna zasada jest w samochodach, jak damy większy hamulec, a pompa pozostanie seryjna to może nie wyrabiać i trzeba będzie mocno deptać, wtedy nawet serwo nie pomoże
Mod Team Puklus Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Podobna zasada jest w samochodach, jak damy większy hamulec, a pompa pozostanie seryjna to może nie wyrabiać i trzeba będzie mocno deptać, Nie specjalnie mocno bo ... im większy drugi tłok ( liczba tłoków czyli ogólnie powierzchnia ) tym większa siła sie tworzy ale problem polega na tym ze skok tłoka spada czyli płynu może zabraknąć na skuteczne hamowanie. Czyli skuteczność sie powiększy ale skok klamki czy tez pedału w aucie wzrośnie na tyle ze nie pozwoli to na skuteczne hamowanie, dlatego należy ostrożnie i z rozwaga dobierać te elementy. Deptać by trzeba było mocna jak by zacisk na mniejszy ( tłoki ) zamienić lub pompę na większa ( tłok oczywiście )
Lazurx Napisano 28 Lipca 2013 Napisano 28 Lipca 2013 Nie specjalnie mocno bo ... im większy drugi tłok ( liczba tłoków czyli ogólnie powierzchnia ) tym większa siła sie tworzy ale problem polega na tym ze skok tłoka spada czyli płynu może zabraknąć na skuteczne hamowanie. Czyli skuteczność sie powiększy ale skok klamki czy tez pedału w aucie wzrośnie na tyle ze nie pozwoli to na skuteczne hamowanie, dlatego należy ostrożnie i z rozwaga dobierać te elementy. Deptać by trzeba było mocna jak by zacisk na mniejszy ( tłoki ) zamienić lub pompę na większa ( tłok oczywiście ) No tak czyli to ryzykowne, gdybym znał objętość tłoków albo zbiornika przy klamce mógłbym już pokombinować jednakże prościej będzie cały komplet kompatybilny dorwać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.