Skocz do zawartości

[korba]w jaki sposób?


MeNtOr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka.

 

 

1.Czy da się odkręcić korbe ściągaczem do korb? Jak pani w sklepie mi pokazywała owy ściągacz to miał taką samą końcówke jak u mnie po zdięciu zaślepki:)

 

2.Czy zdięcie korby pomoże mi lepiej ją obmyć?

Napisano

No ja tam co jakieś 700km zdejmuje korbe bo oczywiście jest ją łatwiej odskrobać z przeróżnego syfu :)

Najlepsze są rozkręcane - wtedy można już bawić się do woli.

 

Ściągacz (standardowy typ) koszt około 5-20zł :)

Napisano

I tym ściągaczem można okręcić korbe od suportu????

 

 

Moje blaty w korbie się nie rozkręcają, ale zdjęcie jej o wiele ułatwi mi pracę:)

Napisano

Oczywiście jeżeli już ściągać korbę to sciągaczem. Trzeba uważnie i głęboko wkręcić ściągacz bo można zupełnie zniszczyć gwint w aluminiowej korbie. Gwint powinien być naprawdę czysty. Zakładając korbę na kwadrat trzeba ją dobrze nasmarować (kwadrat też). Myślę, że potrzeba umycia korby to zbyt błahy pretekst do jej ściągania zwłaszcza jesli nic nie strzela.

Napisano

Ja czyszcze korbę bez zdejmowania i nie mam problemu żeby ją ładnie wyczyścić, też myśle że zdejmowanie korby tylko po to żeby ją umyć to przesada.

 

a tak BTW to źle napisany temat, zapoznaj się z zasadami pisania tematów na forum. Jakby to powiedziała Ecia "Pozdrówko porządkowe" :]

Napisano

"Zakładając korbę na kwadrat trzeba ją dobrze nasmarować (kwadrat też)"

 

 

Co to kwadrat??

 

Czy okręcanie (do mycia) suportu od korby będzie miało wpływ na jazdę? Może nie można za często odkręcać??

Napisano

Za często to jej lepiej nie ściągać, ale ja tam ściągam wszystko, bo łatwiej mi ją doszorować, a i łatwiej dostać się do ramy i przerzutki :)

 

A kwadrat to zwyczajowa nazwa osi na którą nakładasz korby - jej przekroj jest kwadratem. No chyba, że masz inny typ :D

Napisano

A ja mam przykręconą korbę na zwykły imbus. :eek: Raz w czasie jazdy mi się poluzowała, odkręciłem tą śrubę i mogłęm bez problemu zdjąć korbę. Jak wygląda ten ściągacz?

Napisano

No bo ona jest przykręcona na imbus :) Tylko, że owy "kadrat" jest odpowiednio wyprofilowany i w lepszych sprzętach nie wystarczy odkręcić tej śruby imbusowej i ściągnąć korby bo zbyt mocno "siedzi" na kwadracie (osi). Kumpel sprzedawał ostatnio rame do dualu ... i korb nie zdjęli tak się zapiekły ... jeździł ponoć przez pewien czas na odkręconej (brak śruby imbusowej) ale korba i tak nie zeszła :D

Napisano

Ja mam korbę na wielowpust. :D Konkretnie Truvativ Hussefelt.

 

A to że się korby zapiekły to chyba nie jest dowód ich jakości tylko braku odpowiedniego serwisowania. :)

Napisano

Mój brat ma korbe na imbus, a ja na klucz "sześcioboczny"

 

Do tej korny z inbusem wystarczy zwykły inbus i korba odkręcona??

Napisano

A to że się korby zapiekły to chyba nie jest dowód ich jakości tylko braku odpowiedniego serwisowania. :angry2:

 

Raczej braku odpowiedniego traktowania :)

  • Mod Team
Napisano

Odkręcić korbę trzeba kluczem (imbusem albo fajkowym w zależności od śruby). A zjąć ją można przy pomocy ściągacza. Słyszałem jeszcze o specialnych śrubach ze ściągaczem, ale nie widziałem tego na oczy więc nic więcej nie powiem. Jednak ściąganie korby w celu jej umycia to po prostu głupota.

Napisano

Proszę mnie tu od głupków nie wyzywać! :D

 

Jak mam 5kg błocka na korbie i nie widzę już łańcucha to wtedy ściągam :) Bo musze :P Wtedy zazwyczaj zaliczam generalne czyszczenie całego bika - rozebranie do śrubeczki i czyszczenie od zera :D

  • Mod Team
Napisano

No bez przesady, przecież nikogo jeszcze nie wyzywam ;) Takim częstym rozkręcaniem można bardziej zaszkodzić niż pomóc. Słyszałem już o takich wybitnych, którzy co 1000km rozkrecali i serwisowali piasty a potem jęczeli, że niby dobre piasty a szybko padły. Wszystko trzeba robić z głową.

Napisano

Dołączę się do tematu, ponieważ mam trochę podobny problem. Czy do ściągnięcia korby mocowanej na octalink potrzeba innych narzędzi niż do mocowanej na kwadracie? Mam korbę Deore M470 mocowaną właśnie na octalink. Pożyczyłem od kolegi niemal identyczny ściągacz:

ściągacz

Postępując zgodnie z tym co znalazłem na forum oraz na innych stronach, po odkręceniu imbusowej śruby, wkręciłem w korbę najpierw tę czarną część, w gwint nr 1:

Zdjęcie korby

a następnie srebrną część z długim gwintem. Wkręciłem ją palcami do końca i co dalej? Jakie znaczenie ma zaznaczony na zdjęciu gwint nr 2? Czy długa śruba nie powinna wkręcać się w tenże gwint nr 2? A jeśli tak, to czemu u mnie różnią się one o kilka rozmiarów? Chyba najważniejsze pytanie - co robię nie tak. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Napisano

Hmm wygląda na to, że chyba nie za bardzo możesz to tym odkręcić, bo to nie jest kwadrat i trzepień ściągacza wchodzi w gwint, na który jest nakrecana śruba do przykręcania korby. Przed założeniem sciągacza podłóż najpierw dwie monety 2 gr i wtedy zacznij odkręcać. Powinno być okej :)

Napisano

Groszówki powyginały się w ósemki, ale Twoja rada podsunęła mi inny pomysł, wpakowałem do środka dwie cylindryczne koncówki od klucza nasadkowego i poszło.

Pozostaje jednak pytanie: jakim narzędziem posłużyć się na przyszłość, żeby tak nie kombinować?

  • Mod Team
Napisano
Pozostaje jednak pytanie: jakim narzędziem posłużyć się na przyszłość, żeby tak nie kombinować?

Ja kładę rower na boku i wkładam tam zwyczajną metalową kulkę.

Napisano

Dobrze ze nie co innego ;p

 

A c odo korby to kurcze musial bys sie raczej w servisie zapytac czy jest do tego jakis inny specjalny klucz badz moze jakis wymiatacz <_< tutaj sie odezwie i bedzie wszystko jasne:)

Napisano

Jest do tego specjalny klucz z grzybkiem. Mozna rowniez dokupic za 5 zl sam grzybek i wkrecic zamiast sroby imbusowej a potem juz normalnie <_<

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...