Skocz do zawartości

[amortyzator] amor do 1200zł, Reba?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów/forumowiczki:)

Mam taki rower kupiony w 2011 roku http://www.expressshop.lv/lv/bicycles__scooters_and_quadracycles/mountain_bikes/giant_revel_0_disc_2011_mtb_bike.htm
Chcę w nim zmienić amorka na cos lepszego. Mam do wydania ok 1000-1200max zł. i z tego co znalazłem na necie to najlepszy był by RochShox Reba. Ważę 75-80kg, głównie jeźdżę po szosie ale w weekendy są to górskie wypady. Czy warto kupować Rebę?? Na allegro znalazłem nowe za ok 1100zł. (przykład http://allegro.pl/rock-shox-reba-rl-2012-26-taper-nowy-tanio-i3159142322.html )
Czy rurę sterową muszę mieć prostą czy może być taper???  W razie pytań proszę pisać bo trochę chaotyczny ten post:P

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam:)

Napisano

Tarped to "takie rozszerzenie na dole główki ramy, więc do tej ramy zwykły amor bez "tarped". Reba jako amortyzator uznana za dobry sprzęt.  Ważne też,czy masz mocowanie koła na 9mm, czy 15mm, bo w tej aukcji ten amor ma mocowanie na 15mm. Nowe reby mają sprężynę Solo Air i ta podobno jest łatwiejsza w dopasowaniu pod siebie amorka niż Dual Air

Napisano

jutro sprawdzę jakie mam mocowanie koła. Z tego co czytałem to Sid na 75+ kg za bardzo się nie nadaje. Jesli macie jakieś lepsze propozycje niż reba to mówcie śmiało;)

Napisano

Gdybys chcial to mam Sid Race 2011 rura standardowa ale jest nabita bieżnia pod 1.5".

Ważyłem 81 kg, jeździłem po górach i amor żyje. Obecnie Reba wiele nie różni się od Sida.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Napisano

Też mam podobny dylemat i zastanawiam się nad Rebą RL z DualAir lub Reconem Gold z SoloAir.

Ważę 88 kg ale z tendencją spadkową do 79 kg (mam nadzieje ;) )

 

Brałbym Rebę ale boję się tego ustawiania jej pod siebie. Z SoloAir w Reconie byłoby trochę latwiej.

Jest jeszcze inna opcja - używany FOX 32 F100 lub nowy ALPS

 

Co polecacie?

Napisano

nie kupuj używanego, to zbyt wazna część i pracuje pod zbyt dużymi obciążeniami żeby ryzykować z używanym sprzętem. Za tą cenę możesz kupić bardzo dobry amor: RS Rebę lub Manitou R7.

Napisano

To ustawienie Reby wcale nie jest trudne. Mi zajelo pol godziny i mam to czego oczekiwalem.

Oczywiscie zawsze moze byc lepiej przy tej mozliwosci ustawien, ale nie popadajmy w skrajnosci.

Napisano

Macie racje wezmę nowy.

 

mam tylko dylemat co brać:

 

Reba 2011 RL Dual-Air z pop-lockiem za 1100 z przesyłką.

Reba 2012 RL Dual-Air z pop-lockiem za 1230 z przesyłką

 

czy lepiej dołożyć gdzieś do 1500 zł i wziąć Rebę 2013 SoloAir?

Nie chcę w nieskończoność podnosić budżetu ale wiecie sami jak to jest...

 

Pomożecie? Bo mnie już trafia. Walczę z tym od 2 tygodni

  • Mod Team
Napisano

W życiu nie bierz Solo Air-to uwstecznianie się.Dual Air'a wyregulujesz idealnie pod siebie

Hmm... ciekawa teoria- tym bardziej w kontekście innych amorków, które sa Solo Air ( Manitou, Fox,DT Swiss). DA nie jest idealnym rozwiązaniem i traktowanie go jako zdecydowanie lepszego niż SA jest mocno przesadzone.Tym bardziej,że z tą idealną regulacja nie jest aż tak różowo.

Z drugiej strony wydawanie ponad 1000 pln z założeniem takiego używania

 

głównie jeźdżę po szosie ale w weekendy są to górskie wypady

jest wg mnie niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy. W zupełności wystarczy Epicon, a pozostałą kwotę mozna przeznaczyć na inne graty ( hamulce na przykład)

Napisano

Równie dobrze można powiedzieć że do takiej jazdy wystarczy XCR.Chce,to niech kupuje.Moim (subiektywnym) zdaniem Dual Air daje więcej możliwości.

  • Mod Team
Napisano

Tak, pod warunkiem ,że się wie,czego oczekujemy od amorka. Ilu użytkowników Reby ustawi amorek tak,aby pracowała liniowo w początkowej i środkowej fazie skoku z postepującą progresją w ostatnich 25% skoku? Ewentualnie jak ustawić Rebę na degresywną prace w drugiej połowie skoku ze średnim punktem otwarcia Floodgate?

reba to dobry amorek ,ale dla świadomych uzytkowników- jako amorek "na ulice i do lasu" jest totalnie nie wykorzystany i stanowi nieuzsadniony ekonomicznie zakup.

Napisano

Też racja.Ale niestety dużo osób kupuje takie rzeczy bo ich stać i dla lepszego samopoczucia,ot taki gadżet,już nie wspomnę że terenu to on nie widzi,no ale bronić komuś nie można.

Dla normalnego amatora Epicon to dobry wybór,resztę kasy faktycznie lepiej przeznaczyć na fajne hample lub coś innego.

  • Mod Team
Napisano

 

do takiej jazdy wystarczy XCR

Tu sie nie zgodzę bo różnica wagi miedzy tymi widłami to ok 500g które czuć, a miedzy reba a epiconem nie wiem czy 100 będzie.

Napisano

Trafna uwaga z tym, że Reba będzie nie wykorzystana przezemnie. Lubię poszaleć po górach ale nie jest to DH czy Freeride. Do tej pory i ten suntour xcm dawał rade więc możew Reba to za dużo. Choć jestem zdania, że jak już coś mam wymieniać to niech to będzie dobry sprzęt:) heh sam już nie wiem:P Chciałbym trochę odchudzić mój rower, Wg producenta waży ok 14,5kg, tak do 13kg bym chciał zejść.

  • Mod Team
Napisano

Zakładając ,że masz 1200 pln do wydania

510 pln - Epicon ( waga 1690g)

http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-epicon-rld-100mm-air-czarny-i3139508576.html

 

Koła- 575 pln ( waga ca.1900 g)

http://allegro.pl/kola-dt-swiss-370-6-sr-dt-swiss-465d-26-su-i3097389091.html

 

masz odchudzony rower o co najmniej 1,5 kg. Do tego jakieś w miarę lekkie opony ( oryginalne mogą ważyć nawet 900 gramów)

http://allegro.pl/kenda-karma-dtc-opona-zwijana-26x2-0-488-gram-2013-i3108530365.html

 

lekkie dętki ( oryginalne często ważą 250-300 gramów)

http://allegro.pl/detka-maxxis-ultralight-mtb-26-x-1-9-2-125-av-i3096728538.html

 

 

i luźno licząc zyskujesz nawet do dwóch kilo. Te zmiany odczujesz najbardziej. 

 

 

  • Mod Team
Napisano

Jakoś tak wątpię,żeby to był model 2013.. wątpię też,żeby to był model 2012...

Wystarczy zadać pytanie sprzedającemu o rodzaj mocowania hamulca- jeśli IS , to jest to model 2011, jeśli PM to model 2012 .

Zresztą na stronie Suntoura Epicon 2013 jest tylko pod koła 29 cali.

 

Napisano

Trafna uwaga z tym, że Reba będzie nie wykorzystana przezemnie. Lubię poszaleć po górach ale nie jest to DH czy Freeride.

Nie bardzo rozumiem co to znaczy, że Reby nie wykorzystasz. Jak w takim razie wygląda wykorzystanie. Zap...nie po kamieniach na złamanie karku?? Nie o to tutaj chodzi tylko automatycznie po przesiadce na porządny wideł na więcej sobie pozwolisz, uzyskasz lepszą trakcję na zjazdach i co najważniejsze drobne techniczne błędy nie będą miały aż takich przykrych konsekwencji. A to, że więcej km robisz po szosie to co z tego. Epicon to bardzo trafny wybór ale nie za prawie 8 stów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...