Skocz do zawartości

[hamulce tylne] pytanie o klocki


Kefir92

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem klocki w tylnym v-brake'u. Od tamtego czasu mam wrażenie, że hamowanie jest o wiele słabsze. Wcześniej, przy tej samej sile naciskania na hamulec (linki są dobrze ustawione na moje oko), klocki tak jakby mają większy poślizg po obręczy, dopiero przy mocniejszym przyciśnięciu ich zaczyna się mocniejsze hamowanie. To może być spowodowane tym, że obręcz jest zużyta? Fakt, nie ma na niej tyle farby co na przedniej, wytarła się po prostu, ale jak rozpoznać, czy to obręcz się zużyła, czy to hamulce złe, czy może źle wyregulowane - w co raczej wątpię:D.

Napisano

Być może obręcz jest brudna a w wyniku tego klocki - wymontuj je, wyczyść, przedrap papierem ściernym. Wyczyść obręcz. Być może klocki przesunęły się lub nie dotykają całą powierzchnią obręczy.

Napisano

Obręcz była czyszczona wraz z zakładaniem klocków :) dziękuję za odpowiedzi, jak się same nie dotrą, to papierem ściernym faktycznie trzeba będzie się zabawić. A tak a' propos... jak się rozpoznaje zużytą obręcz? Podejrzewam, że nie wszystkie mają safety line :D Moje to obręcze Krossa.

Napisano

czy to obręcz się zużyła, czy to hamulce złe, czy może źle wyregulowane

 

Jeśli obręcz nie jest 'falista' a klocki nie pochodzą z 'chińskiej hurtowni' to źle wyregulowane.

 

Czyszczenie rozpuszczalnikiem klocków, obręczy, papier ścierny, docieranie itp. to wg mnie bajkowe historie.

Jakbym nie ufajdał hamulców smarami czy brunoxem - po kilku(nastu) hamowaniach działają bez zastrzeżeń.

Natomiast, jeśli źle ustawię kąty, faktycznie, zaczynają hamować (i przylegać) dopiero jak się zetrą.

Napisano

Na mocno zużytą obręcz wskazuje najczęściej jej deformacja - rant obręczy odchyla się na zewnątrz i powierzchnia hamująca ma mniej lub bardziej łukowatą formę. Taka obręcz jest niebezpieczna i musi być wymieniona. Względem takiej obręczy trudno jest ustawić klocki - przy ich dokręcaniu zsuwają się one w dół. Mniej zużyte ale także nadające się z reguły do wymiany to obręcze z wyżłobieniem na szerokość klocka w powierzchni hamującej z wyraźnym rantem na górnej krawędzi obręczy - zgodnie z tym jak w większości przypadków i typów klocek trze o obręcz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...