Kefir92 Napisano 29 Marca 2013 Napisano 29 Marca 2013 Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem klocki w tylnym v-brake'u. Od tamtego czasu mam wrażenie, że hamowanie jest o wiele słabsze. Wcześniej, przy tej samej sile naciskania na hamulec (linki są dobrze ustawione na moje oko), klocki tak jakby mają większy poślizg po obręczy, dopiero przy mocniejszym przyciśnięciu ich zaczyna się mocniejsze hamowanie. To może być spowodowane tym, że obręcz jest zużyta? Fakt, nie ma na niej tyle farby co na przedniej, wytarła się po prostu, ale jak rozpoznać, czy to obręcz się zużyła, czy to hamulce złe, czy może źle wyregulowane - w co raczej wątpię.
tobo Napisano 29 Marca 2013 Napisano 29 Marca 2013 Być może obręcz jest brudna a w wyniku tego klocki - wymontuj je, wyczyść, przedrap papierem ściernym. Wyczyść obręcz. Być może klocki przesunęły się lub nie dotykają całą powierzchnią obręczy.
miti09 Napisano 29 Marca 2013 Napisano 29 Marca 2013 klocki są nowe więc muszą się dotrzeć, pojeździj trochę i powinno być ok
Kefir92 Napisano 29 Marca 2013 Autor Napisano 29 Marca 2013 Obręcz była czyszczona wraz z zakładaniem klocków dziękuję za odpowiedzi, jak się same nie dotrą, to papierem ściernym faktycznie trzeba będzie się zabawić. A tak a' propos... jak się rozpoznaje zużytą obręcz? Podejrzewam, że nie wszystkie mają safety line Moje to obręcze Krossa.
premier2 Napisano 29 Marca 2013 Napisano 29 Marca 2013 Zacznij od lektury: [V-brake] Jak wyregulować? [Hamulce V-brake] Intensywność hamowania [v-brake] tył nie hamuje [klocki hamulcowe] wybór klocków do hamulców v-brake ?
zws Napisano 29 Marca 2013 Napisano 29 Marca 2013 czy to obręcz się zużyła, czy to hamulce złe, czy może źle wyregulowane Jeśli obręcz nie jest 'falista' a klocki nie pochodzą z 'chińskiej hurtowni' to źle wyregulowane. Czyszczenie rozpuszczalnikiem klocków, obręczy, papier ścierny, docieranie itp. to wg mnie bajkowe historie. Jakbym nie ufajdał hamulców smarami czy brunoxem - po kilku(nastu) hamowaniach działają bez zastrzeżeń. Natomiast, jeśli źle ustawię kąty, faktycznie, zaczynają hamować (i przylegać) dopiero jak się zetrą.
twojastara Napisano 30 Marca 2013 Napisano 30 Marca 2013 zawsze mozna zapytac w pobliskim serwisie...
tobo Napisano 31 Marca 2013 Napisano 31 Marca 2013 Na mocno zużytą obręcz wskazuje najczęściej jej deformacja - rant obręczy odchyla się na zewnątrz i powierzchnia hamująca ma mniej lub bardziej łukowatą formę. Taka obręcz jest niebezpieczna i musi być wymieniona. Względem takiej obręczy trudno jest ustawić klocki - przy ich dokręcaniu zsuwają się one w dół. Mniej zużyte ale także nadające się z reguły do wymiany to obręcze z wyżłobieniem na szerokość klocka w powierzchni hamującej z wyraźnym rantem na górnej krawędzi obręczy - zgodnie z tym jak w większości przypadków i typów klocek trze o obręcz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.