Skocz do zawartości

[1500zł] Rower MTB lub nietypowy Dirt/Street


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako iż mój Giant właśnie będzie kończył 7 albo 8 lat, mam zamiar go zmienić. :sweat: Mam około 175cm wzrostu i ważę 65kg. Mam teraz dylemat bo lubię trochę się pobawić (wheelie itp) a także pojeździć po lesie (przerzutki niezbędne). I wybieram między dwoma typami rowerów - Jakiś fajny MTB (np. Kross Level A4) lub rowery Street z przerzutkami, które nie są zbyt często sptykane (czyli coś w rodzaju Scotta Voltage YZ).

Patrzyłem też na Dirtówki typu Leader Fox Dragstar, ale:

1. wykraczają za mój budżet

2. nie jeżdżę po torach do Dirtu

3. są dość ciężkie

4. mają nietypowe przełożenia lub jedynie napinacz z przodu

Nie wiem już sam, proszę o radę co kupić. :laugh: Budżet pewnie bym lekko mógł nagiąć. Teraz możecie zaproponować jakieś fajne rowery MTB lub właśnie takie Dirt/Street :thumbsup: 1500zł to chyba niemało, więc pewnie coś ciekawego się znajdzie. Mam nadzieję, że znajdą tu się specjaliści, którzy mi trafnie doradzą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje jeszcze się rozglądnąć w rowerowych u mnie w mieście, może coś się znajdzie w dobrej cenie. Ale ten Kross mi się podoba i ten Bop Kollbi co podaliście :)

Ale jeśli coś fajnego znajdziecie to podajcie linka :)

A co powiecie na tego Black Edition co podałem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naginasz budżet o 200-300zł i masz Kross Level A3 na tarczach

 

Jaki sens pchac napinacz do tego krosa? Na trzy tarcze z przodu?

 

Do 1500 złożysz rower na nowych bądź mało używanych częściach z niską i długą ramą. Chcesz coś kombinować - siodło w dół, jedziesz gdzieś dalej - wysuwasz sztyce i dajesz rade. Przy jednym blacie na korbie i odpowiednio szerokim zakresie kasety 11-34/36 pokonasz mniej wymagające wzniesienia. Jednak zawsze będziesz musiał pójść na kompromis, bo rower o zastosowaniu, w których chcesz go wykorzystywać nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem czegoś podobnego do Ciebie (choć z nastawieniem bardziej na górki, teren / XC) i też miałem problem. Byłem prawie zdecydowany na NS CORE 3, okazał się jednak wykraczający za mój budżet (i trochę mało XC ze względu na 17kg wagi) . Stanęło na Trail 300-D. Czy żałuje? na pewno nie, jest bardzo uniwersalnie, siodło w dół i da się na tym coś pokombinować, do góry i jest XC. Do zabawy, rekreacji ok. Profesjonalnie to trzeba mieć rower albo do tego albo do tamtego albo +6000zł.

Dla Ciebie problem w tym że budżet jest taki sobie, tylko używane jak chcesz "uniwersalny", jak zostajesz przy XC no to będzie kolejny (trochę już nudny) Level A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki sens pchac napinacz do tego krosa? Na trzy tarcze z przodu?

Aaaahh sory, źle przeczytałem. Zwracam honor.

 

 

ten Kross mi się podoba i ten Bop Kollbi co podaliście

To podobają Ci się zupełnie inne rowery. Najlepiej zastanów się co jest Ci bliższe i wtedy szukaj. Najsłabszym elementem krossa jest amortzator, reszta ok, o ile będziesz xc jeździł.

A ten bop to w ogóle porażka. Korba do fr/dirtu, kierownica z bmxa, przerzutki turystyczne. Brakuje tylko stopki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to zobaczyłem, poza tym tą ramę Bopa można za 2 stówy znaleźć, więc to nie majątek. Składać? hmm, tu jest problem bo się na tym nie znam... Chyba teraz pójdę bardziej w strone MTB XC, bo po pierwsze są tańsze, a po drugie można kupić używkę bez obawy (co w przypadku Dirt/Street jest trudne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie może czy istnieją sklepy internetowe, w których można się targować? Bo jeśli tak, to w tym wypadku można poszukać roweru do 1700-1800.

 

Jeszcze myślę nad złożeniem roweru na ramie Bop Kollbi, tylko nie za bardzo wiem jakie częsci oprócz amora, przerzutek,hamulców, kiery,mostka, sztycy, kół, opon są jeszcze potrzebne ://

 

Jeszcze myślę nad złożeniem roweru na ramie Bop Kollbi, tylko nie za bardzo wiem jakie częsci oprócz amora, przerzutek,hamulców, kiery,mostka, sztycy, kół, opon są jeszcze potrzebne ://

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie za bardzo wiem jakie częsci oprócz amora, przerzutek,hamulców, kiery,mostka, sztycy, kół, opon są jeszcze potrzebne ://

 

stery, korba, zębatki, suport, chwyty, zaciski kół i i siodła, podkładki dystansowe pod mostek, dętki, pedały, łańcuch, kaseta. I to chyba tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nowy :) Ale dobra, budżet myślę, że zwiększyłby się spokojnie do 2k, bo wolę coś lepszego w co nie będę musiał inwestować już przez parę lat :) Właśnie na moim oku są:

-Meridy: Trail-300d (jak będzie w tej cenie), Trail-100d, Matts 40d;

-Kross Level A4 2012

-Cannondale Trail S4 (???)

I właściwie to tyle wiem póki co, ale dawajcie dalsze propozycje :D Powiedzcie jeszcze jaki rozmiar ramy byłby dla mnie odpowiedni? (w pierwszym poście wymiary)

 

http://allegro.pl/rower-mtb-northtec-cayon-alivio-hydraulika-sale-i3136686864.html co powiecie na takie coś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten northtec ma całkiem fajny stosunek ceny do jakości, aczkolwiek jak będziesz jakoś ambitnie jeździł to po kolei w ciągu 2 sezonów wymienisz pół roweru.

W końcu to zwykłe XC tak samo jak A4. Rozmiar dla Ciebie to 17/18" ale to zależy od ramy, ja mam niby 172 cm a mam ramę 17" w 300-d. Z tym że ja mam nie do końca typowe proporcje (i krzywe plecy do tego) więc i tak byś się musiał przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic złego !

Jak zaczniesz ambitnie jeździć ten osprzęt przestanie spełniać twoje wymagania. Do spokojnej turystyki jest wystarczający, tylko czasem fajnie jest depnąć, przelecieć serie korzeni itp. a jak Ty piszesz o Dirt/Street to chyba na tym się nie skończy.

Pierwszy sezon będzie ok. ale przed następnym na 90% będziesz już chciał coś zmieniać a potem to już z górki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał taki rower to raczej diet/street nie wchodziłby w grę bo mi go szkoda by było :D Teraz pytanie czy ta rama jest porządna? Amor, myślę że do mojego użytku byłby idealny. Hamulce? Tu nie wiem, to są chyba najtańsze hydrauliki, ale możecie się wypowiedzieć jak one działają :) no i nie wiem jak z kołami i obreczami bo nie znam tej firmy, jednak zależy mi żeby się nie centrowaly. Jednym słowem chciałbym zeby ten rower pojeździł chociaż te 5 lat z drobnymi modyfikacjami tego co będzie trzeba :D A co do tego co napisałeś to nie mam chęci na zawody itp. Bardziej zależy mi na rekreacji, 30% lesne drogi, 30% utwardzone drogi,40% asfalt :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...