Skocz do zawartości

[modernizacja napędu] dobór przekładni

Vengab0y

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam chciałem przerobić swój napęd, mam teraz 7 zębatek z tyłu i 3 z przodu. chciałbym usunąć przednia i tylną przerzutkę i dobrać takie 3 zębatki do tyłu by pasowały do korby. Chciałbym zmieniać manualnie łańcuch by zmienić przekładnie. czyli np mając 1 z przodu mam 3 z tyłu, mając 2 z przodu mam 2 z tyłu, i mając 3 z przodu mam 1 z tyłu. Nie znam się bardzo dobrze na rowerach więc pytam czy jest to w ogóle fizycznie możliwe :)

Napisano

Można wiedzieć jaki masz w tym cel? Dlaczego tak? Zmienia się ilość zębów na zębatce więc trzeba by było zmienić długość łańcucha...

Napisano

:) no właśnie, za każdym razem trzeba by rozpinać łańcuch, dokładać/odejmować ogniwa i skuwać z powrotem :)

Rozumiem, że niektórzy na zimę ściągają przerzutkę, ale jeżdżą na jednym przełożeniu.

Napisano

no właśnie nie wiem czy to możliwe, liczyłem tak dobrać zębatki by ich suma była zawsze taka sama ( tak jak już wcześniej pisałem 1 z 3, 2 z 2 i 3 z 1) by długość łańcucha była stała

Napisano

myślałem że uda się to na zasadzie starych rowerów gdzie łańcuchy spadały i dało sie je założyć bez rozpinania łańcucha i zdejmowania koła :P

Napisano

Racja ale te stare rowery miały ramę przystosowaną do napinania łańcucha, która pozwalała na regulacje odległości osi koła.

Przesuwając w przód lub w tył oś, odpowiednio napinaliśmy łańcuch. Tak jak to ma miejsce w ostrym kole lub single-speed.

Natomiast w twoim rowerze tę funkcje pełniła przerzutka która była jednocześnie napinaczem.

:icon_cool:

Napisano

obawiam sie że mój składak nie maił nawet takiej funkcji :P zwyczajnie sie zakładało łańcuch który spadał co jakiś czas

Napisano