Silver400 Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 Witam, właśnie kupiłem Epicona i potrzebuje informacji jak w nim zmienić skok. Jak wiadomo fabrycznie ustawiony jest na 100mm czego potrzebuje i jak zrobic, zeby otrzymac skok 120mm. Co warto jeszcze zrobić z fabrycznie nowym Epiconem? słyszałem ze w niektórych egz. było mało smaru w srodku. Całą operacje wolałbym robić w domu bo tanio
MokryxD Napisano 5 Lutego 2013 Napisano 5 Lutego 2013 Znajdź na stronie SR Suntour filmik jak o zmianie skoku.
Mod Team michuuu Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Napisano 5 Lutego 2013 http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=tv.home&postingID=108#
Silver400 Napisano 5 Lutego 2013 Autor Napisano 5 Lutego 2013 Dzięki bardzo, wygląda na trywialnie proste.
qb41 Napisano 11 Marca 2013 Napisano 11 Marca 2013 Witam Podłącze się pod temat. Zakupiłem takiego epicona: http://ctbike.pl/suntour-epicon-lod-disc-amortyzator-przedni.html Który to model? bo na pewno zmienię skok tylko nie wiem jak rozpoznać czy to jest ten z podkładkami czy z pinem?
MokryxD Napisano 11 Marca 2013 Napisano 11 Marca 2013 Jeżeli szukasz poradnika jak to zrobić to na stronie SR Suntour są filmiki.
truskawka Napisano 14 Marca 2013 Napisano 14 Marca 2013 oglądałam film, ale nie bardzo rozumiem zasadę działania ... jak chcę zwiększyć skok ze 100 na 120 to mam zrobić to co w filmiku czy w odwrotną stronę?
MichalKepa Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 na zdrowie ja swojego podniosłem od razu.. ale nie dlatego żeby lepiej wyglądał (bo wygląda ) tylko dlatego że stary był wyższy o 2 cm.. jeśli miałaś już kiedyś do czynienia z przykręcaniem śrub i masz klucze to możesz się śmiało za niego zabierać.. cały zabieg to prościzna.. przypominam jednak o nasmarowaniu ślizgów przy okazji.. ja na ten pomysł wpadłem za późno i będę go rozkręcał jeszcze raz jak się już zdecydujesz to uważaj na siłę z jaką będziesz dokręcała śruby.. szczególnie przy dokręcaniu śrub imbusowych ([imbus 5 i 8] przy dolnych goleniach) co by nie przesadzić.. czytałem, chyba nawet na tym forum, że komuś udało się jedną z nich "przekręcić" więc ja dla spokoju ducha użyłem dynamometryka
KMtown Napisano 15 Marca 2013 Napisano 15 Marca 2013 Żeby nie zakładać nowego tematu to podepnę się tu Mam podobnego epicona jak tu http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.detail&tnid=3060 tylko ,że z czarnymi goleniami i wie ktoś może jak wyciągnąć go na 150mm ? ten trzpień w środku można ustawić tylko do 140mm.
MokryxD Napisano 16 Marca 2013 Napisano 16 Marca 2013 Z tego co wiem w wersji z czarnymi goleniami skok reguluje się podkładkami. Przy 140mm nie ma już żadnej podkładki, więc jak chcesz go dalej wyciągnąć?
KMtown Napisano 16 Marca 2013 Napisano 16 Marca 2013 Nie podkładkami tylko przebija się taki mały bolec. Teraz to nie rozumiem dlaczego producent podaje "150/140/120mm travel"
MokryxD Napisano 16 Marca 2013 Napisano 16 Marca 2013 Teraz to nie rozumiem dlaczego producent podaje "150/140/120mm travel" Pierwsze słyszę, że Epicon ma taką regulację. Z tego co wiem to zawsze było to 140-120-100-80.
KMtown Napisano 16 Marca 2013 Napisano 16 Marca 2013 Tu jest tak podane http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.detail&tnid=3060
MichalKepa Napisano 16 Marca 2013 Napisano 16 Marca 2013 faktycznie.. SR pisze na swojej stronie, że Epicon może pracować na 150 mm.. może trzeba go podnieść na 140 i dopierdzielić mu z 400 PSI
truskawka Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 dokręcania śrub się nie boję, zresztą mój amor był już rozkładany ale nie w celach serwisowych... tzn nie po to żeby powymieniać oleje, nasmarować ślizgi/filce, wydaje mi się że już dokładnie wiem co zrobić ale potrzebuję doprecyzować ole przekładniowy 80W do komory powietrznej i na filce ok 5-10 ml - mineralny/półsyntetyk/syntetyk? Hipol może być? olej do tłumika 5W do amortyzatorów 80-90ml - motul/motoreks/cośtam - to syntetyki? smar stały - najlepiej silikonowy? olej lany do goleni od spodu - 15 ml - może być ten sam co do tłumika czy 2,5W? jak już to będę wiedziała to spokojnie mogę go rozkładać, wszystkie klucze mam
MichalKepa Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 co do tych olejów to się nie wypowiem bo nie wiem.. tak więc również czekam na odpowiedź na pytanie Aśki
Roonin Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 olej lany do goleni od spodu - 15 ml - może być ten sam co do tłumika czy 2,5W? No pierwsze słyszę że tam jest jakiś olej. Rozbierałem swój nówka sztuka jak przyjechał ze sklepu w celu zmiany skoku i nic takowego w nim nie uświadczyłem. Zresztą w filmikach na stronie producenta też tego nie widziałem. Co do tego Epicona ze 150mm skokiem to ten ze sztywną osią to całkiem nowa konstrukcja z innym przeznaczeniem od poprzedników więc całkiem sensowne że jest w nim taka możliwość. W normalnym Epiconie z osią 9mm jest skok max do 140mm i koniec.
truskawka Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 Pytam, bo w w książce serwisowej, ze strony suntoura pokazane jest i opisane dolewanie oleju do goleni, aczkolwiek mam wrażenie, że dobrze nasączone filce wystarczą
Roonin Napisano 17 Marca 2013 Napisano 17 Marca 2013 To znaczy jest taka ewentualność właśnie ze względu na filce niby (taki tuning Suntoura) ale... Myślę że olej w dolnych lagach poza ogólnym upapraniem wszystkiego akurat filcom da niewiele, już prędzej ślizgom. Myślę że każdy jeden zda egzamin ale osobiście skłaniał bym się ku gęstszemu, ja bym proponował tak jak do Reby 15w ( o tych filcach to tak z doświadczeń z rebą, jak sam nie posmarujesz to ... ). Tu jest więcej. http://www.forumrowe...-epicon-serwis/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.