Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Epicon - zmiana skoku


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, właśnie kupiłem Epicona i potrzebuje informacji jak w nim zmienić skok.

Jak wiadomo fabrycznie ustawiony jest na 100mm czego potrzebuje i jak zrobic, zeby otrzymac skok 120mm.

Co warto jeszcze zrobić z fabrycznie nowym Epiconem? słyszałem ze w niektórych egz. było mało smaru w srodku.

Całą operacje wolałbym robić w domu bo tanio

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

na zdrowie :icon_lol:

ja swojego podniosłem od razu.. ale nie dlatego żeby lepiej wyglądał (bo wygląda :yes:) tylko dlatego że stary był wyższy o 2 cm..

jeśli miałaś już kiedyś do czynienia z przykręcaniem śrub i masz klucze to możesz się śmiało za niego zabierać.. cały zabieg to prościzna..

przypominam jednak o nasmarowaniu ślizgów przy okazji.. ja na ten pomysł wpadłem za późno i będę go rozkręcał jeszcze raz :wallbash:

 

jak się już zdecydujesz to uważaj na siłę z jaką będziesz dokręcała śruby.. szczególnie przy dokręcaniu śrub imbusowych ([imbus 5 i 8] przy dolnych goleniach) co by nie przesadzić.. czytałem, chyba nawet na tym forum, że komuś udało się jedną z nich "przekręcić" więc ja dla spokoju ducha użyłem dynamometryka :icon_cool:

Napisano

Z tego co wiem w wersji z czarnymi goleniami skok reguluje się podkładkami.

Przy 140mm nie ma już żadnej podkładki, więc jak chcesz go dalej wyciągnąć?

Napisano

Nie podkładkami tylko przebija się taki mały bolec. Teraz to nie rozumiem dlaczego producent podaje "150/140/120mm travel"

Napisano
Teraz to nie rozumiem dlaczego producent podaje "150/140/120mm travel"

Pierwsze słyszę, że Epicon ma taką regulację. Z tego co wiem to zawsze było to 140-120-100-80.

Napisano

dokręcania śrub się nie boję, zresztą mój amor był już rozkładany ale nie w celach serwisowych... tzn nie po to żeby powymieniać oleje, nasmarować ślizgi/filce, wydaje mi się że już dokładnie wiem co zrobić ale potrzebuję doprecyzować

ole przekładniowy 80W do komory powietrznej i na filce ok 5-10 ml - mineralny/półsyntetyk/syntetyk? Hipol może być?

olej do tłumika 5W do amortyzatorów 80-90ml - motul/motoreks/cośtam - to syntetyki?

smar stały - najlepiej silikonowy?

olej lany do goleni od spodu - 15 ml - może być ten sam co do tłumika czy 2,5W?

 

jak już to będę wiedziała to spokojnie mogę go rozkładać, wszystkie klucze mam :)

Napisano

olej lany do goleni od spodu - 15 ml - może być ten sam co do tłumika czy 2,5W?

 

 

No pierwsze słyszę że tam jest jakiś olej. Rozbierałem swój nówka sztuka jak przyjechał ze sklepu w celu zmiany skoku i nic takowego w nim nie uświadczyłem. Zresztą w filmikach na stronie producenta też tego nie widziałem.

 

 

Co do tego Epicona ze 150mm skokiem to ten ze sztywną osią to całkiem nowa konstrukcja z innym przeznaczeniem od poprzedników więc całkiem sensowne że jest w nim taka możliwość. W normalnym Epiconie z osią 9mm jest skok max do 140mm i koniec.

Napisano

Pytam, bo w w książce serwisowej, ze strony suntoura pokazane jest i opisane dolewanie oleju do goleni, aczkolwiek mam wrażenie, że dobrze nasączone filce wystarczą

Napisano

To znaczy jest taka ewentualność właśnie ze względu na filce niby (taki tuning Suntoura) ale... Myślę że olej w dolnych lagach poza ogólnym upapraniem wszystkiego akurat filcom da niewiele, już prędzej ślizgom. Myślę że każdy jeden zda egzamin ale osobiście skłaniał bym się ku gęstszemu, ja bym proponował tak jak do Reby 15w ( o tych filcach to tak z doświadczeń z rebą, jak sam nie posmarujesz to ... ;) ).

Tu jest więcej.

http://www.forumrowe...-epicon-serwis/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...