Skocz do zawartości

[ciężki biker] a odchudzanie roweru ?


jacekkoz

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

ja mam rowerek złożony na ramie Cube LTD 2 22" i waży to to około 12,900 - 13 kg.

 

Pytanie jest czy przy mojej wadze (115 kg) odchudzanie roweru ma aż takie znaczenie? Sprzęcik służy do czegoś pomiędzy weekendowym AXC a Enduro. Generalnie założenie było takie żeby sprzęcik jeżdził wszędzie. Ma zjeżdżać dobrze i wjeżdżać też oczywiście dobrze. Ale i tak większosć bedzie pomykał rekreacyjnie po mazowieckich wydmach (mieszkam w Wawie) i nad Wisełką. Aczkolwiek nie wykluczm w tym roku jakiegos półmaratonu, może dwóch trzech

 

Ważę 115 kg więc dla mnie 1 kilogram w tą czy w tamtą nie ma różnicy. A może się mylę?

 

Na pewno zmienię opony i dętki bo na tym oszczędzę około 500-600 gramów a w kołach to sporo.

 

 

Witam rowerk ma taką konfigurację:

 

- Rama CUBE LTD 2 22" 2060 gr

- Widelec Suntor XC PRO DTA 60-120mm - 2260 gr z niedociąta rurą sterową

- Sztyca: Ritchey - 330 gr (z zaciskiem)

- Kierownica: Amoeba Borla (630mm) - 240 gr

- Mostek: Amoeba Borla 160 gr

- Rogi: Amoeba Borla - 130 gr

- Stery - Ritchey zintegrowane - 60 gr

- Siodełko Stelle Italia - 350 gr (duża kanapa ale wygodna)

- Koło tył: AlexRims DM 24 + piasta STX RC + szprychy (no name) + kaseta Sram 5.0 - razem 1735

- koło przód: AlexRims DM 18 + piasta STX RC + szprychy (no name) - 1060 gr

- Przerzutka tył: Shimano XT - 250 gr

- Przerzutka przód- Shimano LX - 130 gr

- Manetki: Alivio 3x8 - 295 gr

- Łańcuch: Sram PC 48 - nie ważyłem

- Suport: LX Octalink 275 gr (121mm)

- Korba: Shimano LX 2004 Octalink 660 gr

- Klamki Hamulcowe Avid SD 7 170 gr

- Hamulce: Avid SD 7 370 gr

- Pancerze: Szare Accenta - na całej długości (nie syfi się w środku)

- Pedłały: Shimano 520 375 gr

- opony: Continental Vertical 26x2,3 - 1500 gram obie

+ jakies pierdy. Po postawieniu na wagę wynosi około 13 kg (może trochę mniej)

 

Na czym jeszcze można zejść z wagi nie wywalając zbyt dużo kasy? I czy jest sens przy mojej wadze znacznie odchudzać rower?

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej i najszybciej zejsc na oponach - 450g waza jakies shwalbe za bodajze 60-70 zł a bierznik maja znosny. Wiec masz tanio ponad pol kilow dół zmieniajac do tego detki na geax[zapewne masz ciezsze] jeszcze zejdziesz a koszt detek to 10-15zł/sztuka.

 

100-200g na manetkach przy zmianie na gripy

 

Jak tyle wazysz to nie zmienialbym kierownicy.

 

Duzo jeszcze mozna zaoszczedzic na samych kołach nie tracac wytrzymałości. Jednak To juz sa duze koszty, to samo rama i amortyzator rama spokojnie cos w granichac 1,6-1,8 powinno cie przetrzymac. Amor np reba powinna dac rade[choc tutaj ekspertem tez nie jestem]. Z kół możesz urwać spokojnie ponad 0,5 kg :]. Wiec na zmianie opon i kół wyszedlbys juz ponad kilo do przodu a to masa rotacyjna, ktora najbardziej odczuwasz podczas jazdy.

 

Robi tez bym zmienil na smice/wcs [tani koszt wcs-ow 43zł+przesyłka, smice troche drozsze bo 70+przesylka]

 

Sadze ze w miare tanio mozna by go bylo odchudzic o 1,5 kg. Potem juz jednak ciazy ta rama i amor strasznie i koszty odchudzania i tak stosunkowo lekkich komponentow rosną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony będe zmieniał, dętki też zmienię

 

Sztyca? Hmm, może. KOszt nieduzy a ze 100 gr się urwie...

Rogi - chyba nie ma sensu

Siodełko - nie dzięki, pozostanę przy moim żelowym. Jeździłem na jakimś lekkim wypierdku i mnie nic nie wyszło strasznie bolała. Nacisk jednoskowy na cm kwadratowy przy mojej wadze jest spory wiec no way, siodełka nie zmienię.

 

Gripy odpadają - może zmienię na XT 3x8 ale te bydlaki kosztują 300pln

 

Generalnie dopiero co złożyłem rower i nie będę wymiał podstawowych cześci, chodziło mi właśnie o jakieś pierdy.

 

Zastanawiam się nad zmainą obręczy i piast z jakimiś lepszymi szprychami, ale w dalszym ciągu sprzęt MUSI być pancerny - inaczej go zarżnę. Fakt ze DM 24 i DM 18 nie są najlzejse ale czy coś inngo znacznie lżejszego (tak żeby warto było wydac na to kaskę) będzie wytrzymałe?

 

Nowe oponki w przyszłym togodniu. Coś zwijanego o wadze 500-550 gr

 

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym jeszcze można zejść z wagi nie wywalając zbyt dużo kasy? I czy jest sens przy mojej wadze znacznie odchudzać rower?

 

Jacek

 

sam schudnij... najtaniej.

pojeździj trochę tak zeby przyjemnie się męczyć (oczywiście nie sporadycznie, ale systematycznie)... ogranicz nipotrzebne składniki z jedzenia... zobaczysz ile można tym zdziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podjeżdżaniu waga roweru wraz z rowerzystą ma znaczenie na zjazdach nie. 13+115=128kg. Aby zwiększyć efektywność należy przy zachowaniu mocy zmniejszyć masę tego układu. Istotna różnica w czasie podjeżdżania obserwowana jest przy tej samej mocy kolarza i różnicy w wadze układu (kolarz + rower) wynoszącej kilka kilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toż jestem w trakcie zrzucania. Le i tak nie zejdę poniżej 105 kg - nie ma szans. Przy mojej budowie i moim wzroście to bedzie odpowiednia waga.

 

Z rowerkiem na początek będę chciał zejsć do 11,5 - 12 kg. Niżej to juz będzie za duża kasa. Nie jestem maniakiem odchudzania roweru. Jak będzie 12 kg to będe szczęśliwy.

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sztyca? Hmm, może. KOszt nieduzy a ze 100 gr się urwie...

 

Siodełko - nie dzięki, pozostanę przy moim żelowym. Jeździłem na jakimś lekkim wypierdku i mnie nic nie wyszło strasznie bolała. Nacisk jednoskowy na cm kwadratowy przy mojej wadze jest spory wiec no way, siodełka nie zmienię.

 

Gripy odpadają - może zmienię na XT 3x8 ale te bydlaki kosztują 300pln

 

Zastanawiam się nad zmainą obręczy i piast z jakimiś lepszymi szprychami, ale w dalszym ciągu sprzęt MUSI być pancerny - inaczej go zarżnę. Fakt ze DM 24 i DM 18 nie są najlzejse ale czy coś inngo znacznie lżejszego (tak żeby warto było wydac na to kaskę) będzie wytrzymałe?

 

Sztycy bym nie ruszał. 330g to nie jest dużo, a jak taka 200g się zegnie to będzie szkoda kasy.

 

Na siodle możesz sporo zyskać tanim kosztem, nawet jeśli jedno Ci nie pasowało, to inne może być w sam raz. Trzeba trochę poszukać może akurat coś Ci podpasuje.

 

Na wymianie manetek na XT zyskasz tylko lepszą pracę.

 

Na przednim kole możesz sporo zyskać, ostatecznie jest chronione przez amortyzator. Możesz wymienić wszystkie części po kolei i nic się nie stanie. Najprościej byłoby wymienić szprychy na DT Competition plus aluminiowe nyple.

 

Z tyłu , jak dla mnie, można wymienić tylko obręcz. Osobiście zaryzykowałbym DT Swiss XR 4.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może kolega uprawia kulturystyka bądź jest wysoki i wtedy te jego 115 kg, to wcale nie jest aż tak dużo.

Ja tez waże 90 kg, i z jednej strony chciałbym mniej (z powody bika), a z drugiej, nie po to ćwicze na siłowni, by wazyć 60 kg.

 

Także rady, schudnij, czasem mijają sie z celem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...