Skocz do zawartości

[Stery] Wymiana klasycznych na AHead


OrzelPiotr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałem wymienić widelec na Mosso w moim startym Giancie Boulder Alu ’96 i tu pojawia się problem, bo z tego, co się orientuję pociągnie to za sobą wymianę sterów, i zakup mostka - obecnie wygląda to tak - jak na zdjęciu.

 

Pytanie jest takie: jakie muszę kupić stery by pasowały do mosso i ramy.

(oryginalne stery są nabijane a wspornik kierownicy ma 1/1.8 cala).

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Napisano

Jeżeli chcesz przejść ze skręcanych nabijanych 1 i 1/8 na a-head 1 i 1/8 to potrzebujesz takie np takie stery ...

 

Velo | Części i akcesoria | Accent | PEAK 29

 

Słowem nabijane stery A-head 1 i 1/8 ... no i mostek.

 

Pozostaje pytanie czy aby na pewno w rowerze są stery 1 i 1/8 :)

Trochę lat już ma ... w tamtych czasach stery 1 i 1/8 to nie był wiodący standard wiele rowerów miało stery 1 cal.

 

Pozdro

Napisano

No właśnie tu jest problem - byłem w sklepie, żeby odkręcić stary suport (bo nie miałem takiego narzędzia), przy okazji okazało się, że rama jest troszkę ciężka jak na aluminium i serwisant zdemontował widelec, który okazał się stalówką, następnie w otwór włożył 1 calowy wspornik który okazał się za luźny po czym włożył amortyzator 1/1.8 - niby wszystko pasowało. Oczywiście oryginale stery są gwintowane więc przymiarka była nie do końca poprawna.

 

Jeszcze jeden fakt, odnalazłem aukcję na której kupowałem wspornik kierownicy do Gianta i przedstawia się to, tak:

  • Średnica wspornika: 25,4mm
  • Średnica mocowania kierownicy: 25,4mm

niech więc jakaś mądra głowa zestawi wszystkie fakty i orzeknie w powyższej kwestii.

Napisano

jeżeli masz 1 i 1/8 to każde nabijane będa pasowały.....

z mostkiem nie będzie problemu - zbadaj tylko czy nowy widelec ma odpowiednio długą sterówkę

policz:

dł głowki + wysokość mostka i sterów

powinien zostać około 1cm luzu do naciągnięcia śrubą od sterów jeżeli nie zostaje to dajesz podkladki.

Napisano

Co do mostka i sterówki to tu problemu nie będzie, wszystko jest dla mnie logiczne, natomiast temat sterów jest dla mnie zupełnie obcy jako, że nic w tej materii nie robiłem.

 

Jak już jesteśmy przy temacie, mam pytanie troszkę odmienne w jednym z rowerków (kross) mam stery vpa41ac - czy ktoś się orientuje, czy można kupić samą bieżnie - potrzebna mi dodatkowa sztuka tak by przy zamianie widelca na amortyzator nie trzeba było jej przekładać ?

Napisano

No właśnie tego się obawiałem, szukałem wszędzie ale pewnie jedyna opcja to zakup całego kompletu - a przy moim szczęściu okaże się pewnie, że przez okres kilku lat coś tam zmodyfikowano i pewnie nie będzie pasować.

Napisano

Jak rozumiem są to stery półzintegrowane, więc ten element to nie bieżnia tylko pierścień stabilizujący, w praktyce powinien pasować inny pierścień przystosowany do kąta podcięcia łożyska, w zdecydowanej większości wypadków ten kąt to 45*, zapytaj w serwisie o ten element i sprawdź jak będzie pasował do łożyska, a właściwie jak będzie pasował do dolnej miski po ułożeniu w łożysku..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...