Skocz do zawartości

[mostek] Pomoc przy doborze nowego mostka i sztycy


mmoorroo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z góry przepraszam, za amatorskie tłumaczenie ale nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć...

 

Posiadam rower Author Trophy taki jak na załączonym obrazku...

author903.jpg

 

Niestety bardzo nie wygodna jest dla mnie kierownica, tzn. że jest tak wysoko.

 

Chciałbym kupić do niej mostek i sztycę żeby tworzyły kąt jak najbliżej 0 stopni.

 

Mógłby ktoś doradzić co kupić, żeby pasowało?

Kwota max 100zł.

 

Chodzi mi o taki efekt:

Hexagon-X3-bialy.png

Napisano

Nie masz za co przepraszać nie każdy musi się znać.

Z opisu wynika, że masz rurę sterową 1" więc można Twój dylemat rozwiązać dwojako.

 

Najpierw taniej i kupić po prostu niższy mostek wpuszczany, czyli taki jaki masz np.:

http://allegro.pl/ws...2936848090.html

 

Ewentualnie troszkę drożej, ale elastyczniej bo będziesz mógł dobrać dowolny mostek ahead, czyli z dowolnym kątem wzniosu i kupić adapter i mostek np.:

 

http://allegro.pl/re...2938158921.html

 

i na to mostek nawet taki: (wziąłem dla przykładu pierwszy z brzegu)

 

http://allegro.pl/no...2980824027.html

Napisano

Ewentualnie troszkę drożej, ale elastyczniej bo będziesz mógł dobrać dowolny mostek ahead, czyli z dowolnym kątem wzniosu i kupić adapter i mostek np.:

 

http://allegro.pl/re...2938158921.html

 

i na to mostek nawet taki: (wziąłem dla przykładu pierwszy z brzegu)

 

http://allegro.pl/no...2980824027.html

 

Interesowałby mnie ta opcja...

rozumiem, że wykręcam stary mostek i zakładam taki komplet jak wyżej i wszystko będzie działać tak?

Czy coś jeszcze jest potrzebne? I jak się do tego ma amortyzator? On jest zamontowany jakoś niezależnie tak?

 

Moje pytanie wzięło się po tym jak wczytałem się w http://mysite.verizon.net/dellbox/stery.pdf i tam jest napisane o nabijaniu łożysk etc... ale rozumiem, że mnie to pominie bo ja będę miał redukcję 1cal na 1 1/8 cala i na to mostek "a=head" tak?

Napisano

Tak. Wykręcasz stary, który jest zamontowany na taki sam klin jak adapter. Na adapter mostek i już.

 

Amortyzator jest zamontowany niezależnie od mostka, bo ma rurę gwintowaną z nakręconymi sterami, w którą wpuszcza się mostek. Tak jak napisałeś będziesz miał redukcję z 1" na 1 1/8" i po kłopocie.

Napisano

Byłem zmierzyć średnicę wspornika kierownicy i wyszło mi 21.1mm... jest to możliwe czy źle zmierzyłem? Dodam, że nie miałem suwmiarki więc mógł się pojawić błąd pomiaru.

 

W opisie producenta jest podane:

STERY: VP COMP. 1"

 

więc chyba powinienem zaufać producentowi i mogę śmiał zamawiać tą redukcję 1 na 1 1/8 cala?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Odswierzam !

 

Tak dla pewności to stosuje się też w tedy jak jest głowka gwintowana ?

I wystarczy taki adapter z tym klinem, klin do rury sterowej skręcić długą srubą i już będzie się trzymało, można montować mostek?

Ja miałem jeszcze taką nakrętkę z podkładką którą montowało się na początku i ona trzymała widły, czy ten adapter też się jakoś nakręca na ten gwint?

Z góry dziękuję ;)

 

Aha zostawiam tą nakrętke z podkładką skręcone a do środka wpuszczam jedynie ten adapter i na to mostek

 

Czy jestem w błędzie ?

Napisano

Stosuję się dla rur sterowych 1" z gwintem i bez chociaż te drugie to rzadkość. Główka to jest część ramy nie widelca.

Masz rację stery zostawiasz nienaruszone wpuszczasz adapter i na to mostek i szerokiej drogi :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...