vwothyn Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 Rozebrałem pantograf tylnej przerzutki XT Shadow żeby wyczyścić łożyska z piachu i błota, bo jedno z nich zaczęło mi się zacinać w trasie i napęd zasysał łańcuch. Jedno z kółek posiada łożysko ceramiczne ślizgowe, a drugie uszczelnione łożysko kulkowe. Problem w tym, że po tym jak je rozebrałem i wyczyściłem, to zapomniałem które kółko było w którym miejscu i teraz nie wiem jak je założyć i czy to w ogóle ma jakieś większe znaczenie. Zatem pytanie brzmi, które kółko - z łożyskiem kulkowym czy ślizgowym powinno iść do góry (od strony sprężyny), a które na dół (na końcówkę pantografu)? Dlaczego w ogóle są dwa różne łożyska, skoro same kółka są identyczne i osadzone na identycznych osiach?
yeti1232 Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 kółko ceramiczne na górze, a kulkowe a właściwie maszynowe na dole, Pozdrawiam.
vwothyn Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Napisano 27 Grudnia 2012 Dziękuję. A powiesz dlaczego takie udziwnienie? Zgaduję że dolne kółko przenosi większe obciążenia, a górne jest tańsze?
beskid Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 Niby dlatego, że górne przenosi większe obciążenia czy jakoś tak.
Piksel Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 Gdzie wy macie tam łożyska kulkowe? Oba są na "łożyskach" ślizgowych, a górne ma tylko ceramiczną tulejkę.
Raffal72 Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 Górne kółko jest na tulejce bo musi mieć większy luz boczny aby biegi lepiej wchodziły.
Piksel Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 Raczej, aby gorzej wchodziły, wolniej. Inna sprawa, że m772 to najgorsza przerzutka shimano z jaką miałem styczność.
beskid Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 A to już zależy. Alivio ma luzy, SLX ciężka w regulacji, XT do d...y. To jaka jest dobra Acera??
vwothyn Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Napisano 27 Grudnia 2012 Gdzie wy macie tam łożyska kulkowe? Oba są na "łożyskach" ślizgowych, a górne ma tylko ceramiczną tulejkę. Nie wiem jak się to fachowo nazywa. Ja tam widzę kulki w gniazdach, zewnętrzna bieżnia ma półokrągłe wgłębienie. Zatem kulki są.
Piksel Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 Jaka to dokładnie przerzutka?W m772 czegoś takiego nie było. To jaka jest dobra Acera?? XTR, deore, starsze XT, LX, starsze alivio.Generalnie przerzutki non shadow. Miałem xt m772, fatalna przerzutka za chorą kasę, więcej shadowa nie chcę.
Airsofter Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 A to już zależy. Alivio ma luzy, SLX ciężka w regulacji, XT do d...y. To jaka jest dobra Acera?? Jest chyba 4-5 modeli przerzutek z serii m77x i m772 jest najgorsza.
vwothyn Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Napisano 27 Grudnia 2012 Nie wiem, nigdzie nie mogę wypatrzeć symbolu.
Piksel Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 Tylne są 4: wersja klasyczna low normal wersja klasyczna top normal shadow po 9s shadow po 10s. Oznaczenie jest z tyłu na korpusie.
Piksel Napisano 27 Grudnia 2012 Napisano 27 Grudnia 2012 No to nie wiem Ja w m772 nie miałem żadnych kulek, a kółeczka na 100% były oryginalne.
vwothyn Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Napisano 27 Grudnia 2012 No to nie wiem Ja w m772 nie miałem żadnych kulek, a kółeczka na 100% były oryginalne. Ja też nie podmieniałem elementów napędu. Rower kupowany w Norwegii, może to jakaś inna seria przerzutek.
steve69 Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 ... może to jakaś inna seria przerzutek. Żadna tam "inna". Swoją RD-M772 kupowałem w Cykloturze i też ma jedno kółeczko na łożysku ceramicznym, a drugie na maszynowym (patrz "Szczegółowy opis produktu"): http://www.cyklotur....RD-M772-SHIMANO -- Pozdrawiam.
Mod Team Puklus Napisano 28 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 28 Grudnia 2012 Swoją RD-M772 kupowałem w Cykloturze i też ma jedno kółeczko na łożysku ceramicznym, a drugie na maszynowym Tak tylko zwróć uwagę że każde łożysko szitmano jest ładnie podpisane, czasami na biało a zazwyczaj bez koloru, pisze na nim co to za kółeczko i gdzie ma być a kolegi jest gładkie jak pupcia niemowlęcia czyli to jakiś machnium Myśli mi sie tak, kółeczka z XT tanie nie są, można wsadzić jedno ( jedno bo drugie jest ceramiczne i był by problem z podmianą) maszynowe dużo tańsze jakieś a oryginał pogonić na sklepie.
Tomash Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 A propo tych kółeczek - na górze powinno być kółko, które ma mniej zębów czy więcej?
MokryxD Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 Oba kółeczka maja po 11 zębów z tego co wiem.
Mod Team Puklus Napisano 28 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 28 Grudnia 2012 wielkość kółeczek nie jest jakimś wyznacznikiem, prędzej kształt zębów i zachowanie się kółeczka podczas pracy.
rzezniol Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 Nie ma co się spinać wystarczy poszpakać w dokumentacje shimano i dokumentacja sugeruje że @@Piksel zwyczajnie ma racje ... Oba kółka powinny mieć po 11z ... koło prowadzące łańcuch po kasecie powinno mieć napis G-Pulley a koło napinające powinno mieć wskazany kierunek obrotu. Pozdro
vwothyn Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Napisano 28 Grudnia 2012 Tak tylko zwróć uwagę że każde łożysko szitmano jest ładnie podpisane, czasami na biało a zazwyczaj bez koloru, pisze na nim co to za kółeczko i gdzie ma być a kolegi jest gładkie jak pupcia niemowlęcia czyli to jakiś machnium Przecież pokazałem kólko ze zdemontowanymi uszczelnieniami, inaczej jak miałbym pokazać kulki? po zmontowaniu wygląda tak: Napis jest (trochę przytarty), na pierwszym zdjęciu kółko widać od drugiej strony, gdzie napisu nie ma. Myśli mi sie tak, kółeczka z XT tanie nie są, można wsadzić jedno ( jedno bo drugie jest ceramiczne i był by problem z podmianą) maszynowe dużo tańsze jakieś a oryginał pogonić na sklepie. Rower kupowałem nowy w sklepie sieci G-Sport w Norwegii. Szczerze wątpię czy komuś tam chciałoby się bawić w takie kombinacje. Oba kółka powinny mieć po 11z ... koło prowadzące łańcuch po kasecie powinno mieć napis G-Pulley a koło napinające powinno mieć wskazany kierunek obrotu. Wszystko się zgadza, faktycznie na kółku z łożyskiem ceramiczny jest napis G-Pulley a na tym z łożyskiem metalowym (maszynowym/kulkowym?) jest strzałka. Powiedzcie mi jeszcze w takim razie jakiego smaru najlepiej użyć do uszczelnienia tych łożysk? Zwykły towot się nada?
jarbla Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 Jaka to dokładnie przerzutka?W m772 czegoś takiego nie było. Dolne kółeczko z przerzutki XT M772 Shadow: http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/4563-dolne-koleczko-xt-shadow/
rzezniol Napisano 28 Grudnia 2012 Napisano 28 Grudnia 2012 Powiedzcie mi jeszcze w takim razie jakiego smaru najlepiej użyć do uszczelnienia tych łożysk? Zwykły towot się nada? Zwykły smar do łożysk tocznych się nada ... i smar smaruje a nie uszczelnia ... od szczelności są uszczelnienia. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.