pandas Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Witam Dzisiaj doznalem szoku - myslalem ze rower mam poskladany z optymalnie wytrzymalych elementow (w ramach budzetu), a tu niespodzianka - nie kola a sztyca siadla - ulamala sie w miejscu mocowania - tuz nad zaciskiem. Wiem ze na codzien moj rower dostaje ostro w tylek bo prawie 150kg to nie przelewki ale zeby akurat sztyca? Taki kawal solidnej rury? (mam ja dodatkowo obciazona bsgaznikiem topeaka i torba mtx z sakwami ale ostatnio woze w niej nie wiecej niz 3-4kg (obciazalnosc do 9kg)). Czy mozecie polecic mi cos mega wytrzymalego? Waga nie gra roli, dlugosc min 30cm. Co do srednicy - na rachunku opisana byla jako 27/25.4 No i pytanie jak wyciagnac resztke sztycy z ramy? (wystaje mala czesc, ok 8x2mm za ktora trudno czyms chwycic.) Kto w Poznaniu podejmie sie powalczyc z nia? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Mod Team Maniak Napisano 10 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 10 Grudnia 2012 Do głowy jako pancerna sztyca przychodzi mi Thomson Elite albo Syntace P6 alu ale nie jestem pewien czy dadzą sobie radę. Podstawowy problem to mała średnica sztycy, po pierwsze jeśli to 25,4 to żadnego ciekawego jakościowo wyrobu chyba nie dostaniesz a druga rzecz że przy takim przekroju każda rura będzie pracowała i w końcu i tak trzaśnie. Średnio przyjmuje się 120kg jako graniczną wartość wagi użytkownika, sporo ją przekraczasz i jeszcze dorzucasz dodatkowe obciążenie. Dziwisz się? Ciesz się że rama jest cała.
pandas Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Napisano 11 Grudnia 2012 Moja rama to Merida Matts SUB 60 V - jesli dobrze sie doszukalem powinna przyjmowac sztyce 27.2 (zmierze to dokladnie dopiero wieczorem) - czy przy takiej srednicy sa jakies szanse na bardziej wytrzymaly produkt? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
malutki Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 zmierz suwmiarką jaka jest średnicy sztycy i wtedy będzie jaśniej, określ może jeszcze budżet. Temat dla mnie ciekawy ponieważ rozglądam się za mocną sztycą (27.2/400) w przyzwoitej kasie
siimon Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Najwytrzymalsza to chyba powinna być stalowa ale waży pół tony i trzeba dokupić jarzemko.
adriansocho Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Racja, jeszcze nie słyszałem, żeby kto złamał stalową
siimon Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Co przykładowe? Sztyce? Na allegro są po 8zł. Jak wino - dobre bo tanie.
malutki Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 a co sądzicie o sztycach AMOEBA VITRA? Rozglądam się za 27.2/400mm. ewentualnie za czym warto patrzeć do 100zł? waga sztycy nie gra roli mam nadzieje że autor sie nie pogniewa że troche pospamuje
pandas Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Napisano 11 Grudnia 2012 Na razie z braku czasu (na cos lepszego musialbym czekac ok 3 dni) i funduszy zdecydowalem sie na Accent Alu 27.2/350 za 36 zlociszy. Poprzedni Zoom (ta sama polka cenowa) wytrzymal ponad 3 lata a ten Accent ma sporo grubsza scianke... Wzialem co bylo od reki - oby tylko wrocic jak najszybciej na rower. Jezdzenie do pracy samochodem strasznie obniza mi morale... Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
tobo Napisano 12 Grudnia 2012 Napisano 12 Grudnia 2012 1. Sztyca stalowa teoretycznie będzie wytrzymalsza. Praktycznie to najtańsze sztyce z genialnej jakościowo stali, więc wytrzymałość jest prawdopodobnie lepsza niż przeciętnej alu.... Skoro ważysz aż tyle to raczej mało kto będzie tu miał doświadczenie w długodystansowym użytkowaniu komponentów przy tej masie własnej. 2. Im wyżej masz rurę sztycy ponad zaciskiem tym większa szansa że strzeli, dłuższe ramię - samo życie. 3. Nie pozostaje ci nic innego jak systematycznie sprawdzać sztycę oraz inne części, rower w całości - przy 150 kilogramach przekraczasz limity wytrzymałościowe które przyjmuje wiele firm rowerowych o jakieś 20 kilo. I właściwie trudno się dziwić, gdyż przeciętny rowerzysta waży dużo mniej. 4. Żeby sytuacja się nie powtórzyła - pęknięcie sztycy - możesz wymieniać ją "systematycznie" - 36 zł nie majątek. Istnieje ryzyko że sztyca jak i inne komponenty może pęknąć i zrobisz sobie krzywdę. Ja pomyślałbym o prewencyjej wymianie kierownicy.
Mod Team Puklus Napisano 12 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 12 Grudnia 2012 myslalem ze rower mam poskladany z optymalnie wytrzymalych elementow ... Poprzedni Zoom (ta sama polka cenowa) i zagadka sie rozwikłała sama. Zoom czyta sie jako złom i nie dziwić ze nie wytrzymała. Dodając do wypowiedzi tobo ja bym wymienił ramę na możliwie większa by jak najmniej sztycy wystawało. oczywiście kłóci sie to z kanonem dobierania rozmiarów, jednak coś trzeba zrobić. Albo trochę schudnąć, albo zadbać o to by komponenty jakoś to wytrzymały. wyjściem tez by była rama amortyzowana, zawsze to mniejsze siły udarowe działające na wszystko. a co sądzicie o sztycach AMOEBA VITRA? ja mam kierownice vitre i jestem zadowolony, jedna najlżejszych giętych kierownic. Jak nie ważysz tyle co autor tematu spokojnie możesz brać. Sam ujeżdzam sztyce Smica ale co ja mogę mówić jak ja lekko ponad 60 kg waże
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.