NajmeR Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Zamierzam kupić następny rower na szosę. Potrzebuje roweru który będzie mi służył do: dojazdów do pracy (nawet w zimę) wykuwania formy na szosie (szczególnie w niepogodę) długich (tylko jednodniowych) wycieczek Także musi to być rower przeznaczony na asfalt, z możliwością instalacji błotników, oraz grubszych asfaltowych opon na zimę np.Schwalbe Snow Stud. Nie mogę się zdecydować jedynie co do amortyzacji i hamulców. Nie wiem czy te amortyzatory w crossach są cokolwiek warte, czy nie lepiej oszczędzić trochę wagi i brać sztywniaka. Co do hamulców, nie wiem czy brać na v-brekach czy już na tarczówkach hydraulicznych. Do tej pory wykorzystywałem do tych celów komunijnego starego górala, którego musiałem kilka razy reanimować, a v-breki w nim wymagały ciągłej naprawy i konserwacji a modulacji ich praktycznie nie było. Także nie wiem czy v-brejki w crosie za 2500, dadzą radę w zimie, oraz podczas zjazdów do 70km/h. Brałem też pod uwagę kupienie sztywnego górala 29” i dorzucenia opon. Aha rower będzie przejeżdżał około 3-4 tys. km rocznie. Czekam na ciekawe propozycje. Trochę szukałem, to moje typy: Kross evado 4.0 2013 http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kross-evado-40-2013-transport-gratis-p-1832.html Scott Sporter 30 2012 http://sklep.kastor-bike.pl/index.php?page=shop.product_details&category_id=101&flypage=flypage_new.tpl&product_id=312&option=com_virtuemart&Itemid=102&vmcchk=1&Itemid=102 Scott Sub 30 2012 http://sklep.kastor-bike.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=347&category_id=102&option=com_virtuemart&Itemid=103&vmcchk=1&Itemid=103 Kellys Cliff 2011 http://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-CLIFF-2011-wysylka-gratis-/1040 Cube Curve 2010 http://sklep.rower.com/view.php?idp=1824 Cube SL Cross Comp 2009 http://sklep.rower.com/view.php?idp=1536 Cube Curve 2011 http://sklep.rower.com/view.php?idp=2106 Kona Dew FS 2009 http://sklep.rower.com/view.php?idp=1671 Kona Dr. Dew 2009 http://sklep.rower.com/view.php?idp=1669 Najbardziej bym się skłaniał do Kona Dew FS 2009, albo Cube Curve 2011 lub SCOTT Sportster 30. 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Ja bym brał coś na sztywnym i najlepiej alfine/nexus np http://allegro.pl/kross-street-scraper-16-alfine-800-zl-taniej-i2820220810.html lub http://allegro.pl/kalkhoff-limited-56cm-karbon-idealny-prezent-i2827241401.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 A ja bardzo sobie chwalę zamianę sztywniaka na amor w moim crossie - 90% asfalt itp., więc nie ma co generalizoawć - to bardzo subiektywna potrzeba. Na potrzeby autora polecam tylko hample tarczowe - V-ki potrafią być bardzo zawodne w mokrych i mroźnych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Napisz jaki rozmiar ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NajmeR Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Ten kross to dość ciekawa propozycja, dość tani. Jednak mam kilka pytań, Czy te ogromne klamki hamulców da się używać jednym bądź dwoma palcami?? Oraz jaka jest grubość sztycy? Bo czytałem że bywa krótka, a mam jedną nieużywaną 27,2mm. Czy potrzebny jest jakiś specjalny klucz do odkręcania tego koła z tyłu, czy wystarczy jeden klucz(chodzi mi o możliwość wymiany dętki w trasie)?? Mam 188 cm wzrostu, noga 85 cm, nie wiem jak to się przekłada na rower miejski, ale mój full bmc ma 19"(48 cm) i jest idealny. Według kalkulaotra na road bike wychodzi 58 cm czyli 23". http://www.ebicycles.com/bicycle-tools/frame-sizer/road-bike/size-sheet?utf8=%E2%9C%93&u=cm&r=man&h=1880.0&i=850.0&b=Calculate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Rower z amortyzatorem jest bardziej uniwersalny - daje możliwość wjechania w lekki teren, lepiej jest również na dziurawym asfalcie. Na v-brakach zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, jeżdżę całą zimę i nigdy na nie nie narzekałem, nigdy mnie nie zawiodły. Jak piszesz, posiadasz rower "komunijny" i to jest wyjaśnienie Twoich problemów z hamulcami. Ten Kross (19,5") będzie zdecydowanie za mały na 188 cm wzrostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 http://www.im-motion.pl/pl/products/267/show/2083/ROWERY_CROSSOWE_modele_2011/CUBE/TONOPAH_TEAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy35 Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Ja mam scrapera kupiłem rok temu za 1400 takze z tą taniością... -sztyca 27,5 -opona z tyłu wejdzie szersza pod widelec juz nie bardzo, w serii są schwalbe marathon 28x1.35 -hamowac mozna na 2 palce to tez zalezy od wagi bikera -do odkrecenia koła jeden klucz ale przy sciąganiu trzeba odkrecic manetke alfine -mam 182 i noga 78 dla mnie 19 najlepsza dla Twojego wzrostu może być ciężko, jazda próbna konieczna jak tylko na miasto polecam na przyszły rok jest taki http://www.kross.pl/pl/2013/inzai kilka rozmiarów ram cena startowa 3 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NajmeR Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Myślę że jednak odpuszczę tego krossa na alfinach, nie mogę nigdzie znaleźć oferty z większą ramą. Jest jeszcze taka sprawa, że biorąc crossa na typowym osprzęcie lepiej na tym wyjdę, bo mam jakby co masę części zamiennych do napędu z poprzednich rowerów, oraz w razie kłopotów będzie łatwiej coś kupić czy naprawić w moim miejscu zamieszkania. Mam pytanie odniśnie pozycji zajmowanej w crossie, bo widzę ze są dwie tendencję w geometri tego typu rowerów. Pierwszą tak jak w scrapperze bardziej zbliżoną do kolarzówki, drugą bardziej chyba komfortową w crossach z amortyzacją, bardziej terenowych. Otóż czy taka pozycja jak w scrapperze umożliwia jazdę z dużym plecakiem do pracy,lub długie wycieczki. Ponieważ miałem kiedyś okazję pojeździć jakiś czas na kolarzówce i zrezygnowałem z jej zakupu właśnie z powodu niewygodnej pozycji, która uniemożliwiała jazdę z plecakiem. Mam jeszcze pytanie do posiadaczy lepszej jakości v-breków, jak często trzeba do nich zaglądać, regulować odbijanie szczęk, albo czy pancerze i linki są lepszej jakości??? Czy w crossie do 2500zł, v-breki nie powodują powstawania centry lub zużywania się obręczy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 ...Na v-brakach zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, jeżdżę całą zimę i nigdy na nie nie narzekałem, nigdy mnie nie zawiodły.Jak piszesz, posiadasz rower "komunijny" i to jest wyjaśnienie Twoich problemów z hamulcami. Ja także zrobiłem wiele, wiele kilosów i ogólnie nie narzekam na V-ki, ale kilka razy miałem... "ciepło" w mokrych warunkach. A mój rower to nie "komunijny makrokesz" i V-ki w nim też nie "plastikowe no nejmy". Więc jeśli ktoś pisze o niezawodności V-brake w ten sposób, to albo nie jeździł w naprawdę każdych warunkach atmosferycznych (nie wspominając o obciążeniu dodatkowym jak sakwy, plecak itp.), albo... I nie piszę tu o terenie, błocie itp., ale o najzwyklejszej wodzie - deszczówce podczas ulewy dla przykładu. Gdybym teraz kupował nowy rower to z hydraulikami tarczowymi na 99%. ...Czy w crossie do 2500zł, v-breki nie powodują powstawania centry lub zużywania się obręczy?? Każde V-ki powodują zużywanie obręczy (IMHO kolejny minus). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Na v-brakach zrobiłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, jeżdżę całą zimę i nigdy na nie nie narzekałem, nigdy mnie nie zawiodły. Jak piszesz, posiadasz rower "komunijny" i to jest wyjaśnienie Twoich problemów z hamulcami Dokładnie tak jak piszesz. Hydrauliki w tego typu sprzęcie to przerost formy nad treścią. Jeśli są to niech będzie byle nie Avidy bo to loteria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Ja także zrobiłem wiele, wiele kilosów i ogólnie nie narzekam na V-ki, ale kilka razy miałem... "ciepło" w mokrych warunkach. A mój rower to nie "komunijny makrokesz" i V-ki w nim też nie "plastikowe no nejmy". Więc jeśli ktoś pisze o niezawodności V-brake w ten sposób, to albo nie jeździł w naprawdę każdych warunkach atmosferycznych (nie wspominając o obciążeniu dodatkowym jak sakwy, plecak itp.), albo... I nie piszę tu o terenie, błocie itp., ale o najzwyklejszej wodzie - deszczówce podczas ulewy dla przykładu. Przecież uwaga o rowerze "komunijnym" nie była do Ciebie tylko do autora wątku, który sam pisze o tym w pierwszym poście. Próbujesz lepiej ode mnie wiedzieć w jakich warunkach jeździłem i jeżdżę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skav3n Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Mam 188 cm wzrostu, noga 85 cm, nie wiem jak to się przekłada na rower miejski, ale mój full bmc ma 19"(48 cm) i jest idealny.Według kalkulaotra na road bike wychodzi 58 cm czyli 23". Też mam 188 cm wzrostu, noga podobnie. Jeżdżę na crossie którego wysokość ramy od środka suportu do końca rury podsiodłowej wynosi 54 cm, czyli daje to 21,5". Nie narzekam na wielkość roweru i radziłbym Ci kupić 21 lub 22 calową ramę. Serdecznie pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.