Skocz do zawartości

[do 1200zł] używany TREKKINGOWY


FidoDido

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Fakt, przeoczyłem wzrost sleym chyba... 21' to trochę za dużo, żeby brać na ślepo bez przymierzania.

Co do sztywniaków to jestem trochę inaczej nastawiony niż kolega, bo na polskich drogach taki symboliczny o skoku 63 mm jak w Trekingach się przydaję szczególnie gdy opona wąska i porządnie napompowana.

Ręce tak nie dostają w kość.

Napisano

W moim rowerze trekkingowym miałem podstawowy model suntoura 63mm. Po roku używania wywaliłem ten pseudo amorek i zastąpiłem widelcem alu.Nie dość,że ważył 2400g to złapał straszne luzy. Po wymianie nie odczułem,żeby rower bardziej się trząsł. Ręce nie ucierpiały- wytestowałem to na 2300km. wyprawie. Owszem amortyzator to lepszy komfort i przydaję się na większe dziury,ale wtedy trzeba wydać przynajmniej 550zł(powietrzny NCX-E)

Napisano

Jeden i drugi jest IMHO gorszy - trzymałbym się pierwszego, pomimo że używany ;)

 

Natomiast w kwestii amortyzatora - ja poczułem sporą ulgę po przesiadce ze sztywnego na amortyzowany,

a jężdżę właśnie 90% asfalt, beton, ścieżki rowerowe.W

 

Więc nie generalizowałbym, bo to już jest bardzo subiektywna sprawa - to, co jednym pasi ,innym nie musi.

Napisano

Pamiętaj, że rozmiar crossa/trekkinga inaczej się oblicza niż MTB(górala). Powinno być IMHO OKi.

 

Ja mam 175cm wzrostu i na co dzień jeżdżę crossem (prawie to samo co trekking) z ramą 19" którym kiedyś jeździła

moja ukochana, a ona ma 180cm i teraz jeździ crossem z ramą 21" i bardzo sobie chwali. Lepiej się czuje niż na poprzedniej 19-ce.

 

Kiedy czasami korzystam z jej roweru to pomimo że jestem deczko niższy, to też odczuwam plusy - minusów brak.

 

To tak z perspektywy praktyka.

Napisano

chce jeżdzić po asfalcie ale powiem szczerze, że cross wyglada dużo lepiej, jest duża różnica jeśli chodzi o komfort jazdy po asfalcie ?

no i cross ma ten plus że mógłbym w mieście śmigać bardziej swobodnie ?

Napisano

Moim okiem, trekking to taki cross wyposażony w błotniki, bagażnik, oświetlenie na dynamo i często dynamo w piaście.

Ma też z reguły inne opony, może kierownicę, wygodniejsze siodełko, no i mooooże jest też troszeczkę inna geometria ramy - nie wiem.

 

Ja ze swojego crossa (i pozostałych w rodzinie) zrobiłem trekkingi zakładając pełne błotniki i bagażniki.

 

Szukając roweru, bardziej zwracaj uwagę na osprzęt - ten z pierwszego linku ma całkiem niezły,

tylko korba, hmmm... nie jestem pewny co tam siedzi, a sprzedający się nie chwali.

Pozostałe już... taki sobie.

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...