Skocz do zawartości

[zębatki] jakie najmniejsze stosuje się w rowerach


etet100

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Potrzebuje zębatek typu rowerowego do urządzenia zupełnie nie związanego z rowerami. Musi to być możliwie najmniejsza zębatka. Nie znalazłem niestety nic mniejszego niż 11 zębów a gdzieś wyczytałem, że można znaleźć 7 zębów.

 

Musi to być normalna metalowa zębatka (możliwie najtańsza wiec pewnie z najzwyklejszej stali).

 

Da się coś takiego kupić ?

 

Widziałem w pewnym urządzeniu taką zębatkę (7 lub 8 zębów) ale możliwe, że była ona specjalnie dorabiana.

 

Dzięki !

Napisano

11 to najmniejszy standard, 10 są rzadkością, poniżej trzeba zastosować bębenek o mniejszej średnicy, nie da rady upchnąć mniej zębów na średnicy jaką masz standardowo na bębenku :X, zawsze można to nadrobić korbą

5761459781_dc29f892a8_z.jpg

 

 

Napisano

Wiem, że normalnie nie da się mniejszej zastosować ale rowerów różnych na świecie jest dużo i może jednak stosuje się gdzieś takie rozwiązanie. Z drugiej strony musiałoby być to rozwiązanie na tyle popularne żeby tanio dało się takie zębatki kupić.

Napisano

Nawet kółka w przerzutkach nie mają mniej niż 10 zębów. Jest jedno rozwiązanie (wydaje mi się, że firmy Hope), gdzie w kasecie najmniejsza jest 9-tka.

 

Sugeruję samemu zrobić takie kółka, blacha 3 mm, wywiercić otwory, odciąć od zewnętrznej części, skorygować pilnikiem i "przycienić" zęby po bokach. Jeśli obciążenia nie będą duże, to można zrobić z alu.

Napisano

Była kiedyś kaseta shimano (nie pamiętam jak się nazywał ten system) z zębatkami 10, 9 i być może 8 ząbków mocowanymi obok bębenka, niestandardowego oczywiście, większe były tradycyjnie nasuwane. Ale to zupełnie nie zdobyło popularności u nas w kraju (na świecie chyba też?) więc poszukiwanie tego raczej możesz sobie darować.

Napisano

Czyli w praktyce nie są takie zębatki dostępne. Niedobrze...

 

Ręczne piłowanie czegokolwiek nie wchodzi w grę a profesjonalne wykonanie

kilku sztuk będzie zdecydowanie za drogie.

Napisano

Znajdź firmę z laserem, zrób projekt w CAD, daj im rysunek w .dxf. Koszt powinien zamknąć się w kilkunastu złotych za sztukę. Są też firmy które tłuka różne koła zębate i coś sobie dopasujesz. Poszukaj w google.

Napisano

Zębatka do projektu zupełnie nie związanego z rowerami. Potrzebuje przekładnie łańcuchową do pewnej maszyny. Przełożenie musi być spore i dla zminimalizowania wymiarów i wagi całości muszę dobrać zębatki jak najmniejsze.

Napisano

To w takim razie lepiej by było szukać w innym segmencie, a nie rowerowy, ewentualnie tak jak pisali koledzy. Szybki projekt i do wycinania.

Napisano

Muszę się tu zgodzić z resztą. 9t (i chyba także 8t) dałoby się skombinować rozbebeszając piastę BMX czy kupując sam driver. Rzecz w tym, że najtańszy driver to i tak dobre 100zł. Szkoda kasy, skoro można to wyciąć za grosze.

Napisano

1 Jak ma to być do maszyny to najlepiej zastosować silnik krokowy, nie potrzeba żadnej przekładni i możesz potencjometrem regulować obroty prawie od zera, ze stałym momentem obrotowym.

2 Poszukaj silników z przekładnią planetarną.

Napisano

Ludzie, ja zdaje sobie sprawę z istnienia wielu rozwiązań dedykowanych do takich maszyn jaką robię. Tylko mnie nie interesuje

szukanie po firmach które patrzą na mnie jak na idiotę bo chce tylko 2 sztuki zębatek, proszenie się o cenniki, w końcu

kupowanie nie po kilka/kilkanaście a przynajmniej po kilkadziesiąt zł. Potrzebuje zębatek/łańcuchów robionych na tony i do kupienia

na każdym rogu za kilka zł.

Napisano

Pewne rzeczy nie istnieją. Albo dopasuj projekt do wymagań (możesz dać dwa stopnie przekładni lub większe koła) albo zapłać odpowiednio za to co chcesz.

 

Odezwij się do firmy do której dałem linka, niektóre ceny nie zabijają.

Napisano

@etet100 próbowałeś chociaż zadzwonić do którejś z firm robiących koła łańcuchowe? Nawet pewnie nie szukałeś, tak jak Ci radziłem. Chłopie, gdybym nie wiedział co piszę, to bym w tym temacie milczał. Rusz tyłek poszukaj, zadzwoń zamiast biadolić jak baba. Chyba że mamy zadzwonić za Ciebie i może jeszcze kawusie z rana?

Napisano

@@etet100, koronki nie należą do szczególnie trwałych detali w rowerze. Mam nadzieję, że zdajesz sobie z tego sprawę.

 

Ale w rowerze lekkiego życia chyba nie mają. Taka dorabiana z najtańszej stali bez utwardzania wcale trwalsza nie będzie.

 

Nawiasem mówiąc skąd się wzięło takie dziwne określenie "koronka" ? U nas to zawsze była zębatka, koło zębate, koło łańcuchowe a tu nagle jakieś koronki

 

Pewne rzeczy nie istnieją.

 

No i właśnie o to mi chodziło kiedy zakładałem ten wątek. Nie ma takich zębatek w rowerach ? Dziękuje, koniec tematu...

 

O zębatkach do motorów będę pytał na forum o zębatkach do motorów a o takich do maszyn na forach o maszynach

Napisano

Ludzie są jednak dziwni. Zamiast chwycić za telefon i zamówić zębatkę za kilka złotych albo zamówić na laserze, robią problem jak mrówka w ciąży.

Napisano

Ludzie są jednak dziwni. Zamiast chwycić za telefon i zamówić zębatkę za kilka złotych albo zamówić na laserze, robią problem jak mrówka w ciąży.

 

Tak, tak. Już widze jak ktoś mi to robi za kilka zł. Chyba za przysłowiowe "pare złotych" wynoszące

pewnie od 20 w góre...

Napisano

Ja robiłem, czasami zamawiałem gotowe jak nie było czasu na zabawę laserem... ale ty wiesz lepiej. Nawet nie próbowałeś zadzwonić, zamiast się mądrzyć na forum. Wypalenie takiego koła łańcuchowego z Weldox-u, razem z materiałem wyjdzie około 5 zł/szt. Poszukaj na forum temat o brelokach, poczytaj co jak i z czego, kosztuje ok. 20 zł.

 

Napisano

moim zdaniem jest jakaś graniczna wielkość koła zębatego, która zapewnia jeszcze jako taką możliwość przenoszenia napędu bez wahań prędkości, i pewnie będzie to w okolicach 8-10 zębów.

Napisano

Przede wszystkim im mniejsze detale tym większym obciążeniom są poddawane. Zauważ, że małe uzębienie zużywa się najszybciej.

  • Mod Team
Napisano

Nie żebym sie wtrącał ale można dorobić jeszcze jedną przekładnie. Znaczy nie mam pojęcia co to będzie ale obok zębatki 15t zastosować 44t i znowu 15t (wielkości oczywiście mozna sobie policzyć :P ) ... choć to troche zmieni projekt ale opierając sie na uzębieniu rowerowym jak brakuje przekładni trzeba sobie jakoś radzić ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...