tomcio99 Napisano 1 Listopada 2012 Napisano 1 Listopada 2012 W rowerze hak od przerzutki zlamal mi sie juz ok 5 raz. Przerzutka jest skrzywiona na tyle skrzywiona ze nie wchodza wszystkie biegi. Taki hak kosztuje ok.30 zl wiec wole wyprostowac przezutke lub cos jeszcze niz kupowac ciagle hak. Lamiacy sie hak to przyczyna skrzywienia przerzutki czy jakosci haku? I jeszcze pytanie gdybym chcial wyprostowac przerzutke jakim sposobem to zrobic aby jej nie uszkodzic? Z gory dziekuje wszystkim uczestniczacym w tym temacie
Schwefel Napisano 1 Listopada 2012 Napisano 1 Listopada 2012 Tak sam z siebie się nie złamał, musiałeś w coś uderzyć.
tomcio99 Napisano 1 Listopada 2012 Autor Napisano 1 Listopada 2012 Wystarczy ze bede mial biegi zle ulozone np. przod-(1)tyl-(6) Zacznie cos trzec a po chwili moze sie zlamac. Nie jest to z mojej winy bo czasami jade 3x8 a on sie lamie.
Seba4 Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 Wozisz się na Signie że tak haki łamiesz ? Jeśli nie chcesz co chwile zakładać nowego to dorób sobie stalowy.
zefir15 Napisano 4 Listopada 2012 Napisano 4 Listopada 2012 Wystarczy ze bede mial biegi zle ulozone np. przod-(1)tyl-(6) Zacznie cos trzec a po chwili moze sie zlamac. Nie jest to z mojej winy bo czasami jade 3x8 a on sie lamie. A nie blokuje Ci sie lancuch gdzies w przerzutce albo nie spada z kolek czy cos? Bo tak sam z siebie to malo prawdopodobne...
kasperek Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Zacznijmy od tego, że twoja przerzutka jest "nierozbieralna", tzn. wszystkie kółka przerzutki są nitowane. Wózek przerzutki stanowią dwa ramiona jedno stalowe, a drugie z tworzywa. Twoim zadaniem będzie wyklepanie na płaskiej powierzchni tego stalowego. Na dobry początek pozbadź się nita stanowiącego oś dla dolnego kółka przerzutki, a następnie wyjmij kółko. Teraz wózek trzyma się w kupie dzięki drugiemu nitowi, który jest osią dla górnego kółka przerzutki. Tego nita proponuję zostawić w spokoju. Przekręć grilonowe ramię o 180' i korzystając z młotka i jakiegoś twartego płaskiego podłoża wyklep stalowe ramię przerzutki tak, aby było proste. Przekręć na powrót grilonowe ramię, włóż kółko i śrubę z nakrętką, która zastąpi oś dolnego kółka. P.S. Potrzebne będą ci: młotek, wiertarka, wiertło, śrubka dolnego kółka przerzutki i od 30 do 60 minut wolnego czasu i chęć...
tomcio99 Napisano 5 Listopada 2012 Autor Napisano 5 Listopada 2012 Ogolnie lamie sie przez to chyba ze nie wchodza wszystkie biegi z powodu skrzywionej przerzutki.Wtedy hak sie wigina po paru razach a po jakims czasie sie lamie.
kadargo Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Twoja zmieniarka jest tak tania, że kup po prostu nową a zwróci Ci się w moment na tych hakach.
Mod Team Maniak Napisano 5 Listopada 2012 Mod Team Napisano 5 Listopada 2012 Ogolnie lamie sie przez to chyba ze nie wchodza wszystkie biegi z powodu skrzywionej przerzutki.Wtedy hak sie wigina po paru razach a po jakims czasie sie lamie. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co jest przyczyna twoich problemów. Dobrze działający i wyregulowany napęd nie łamie haka ani nie zawija przerzutki na tryb a przypadki zaczepienia o kamień lub złapania patyka który zablokuje napęd i spowoduje taką sytuację są względnie rzadkie. Zamontuj prosty hak, prostą zmieniarkę i sprawdź czy stoi prosto, dobrze wszystko ustaw i musi działać. Skrzywionej przerzutki nigdy dobrze nie wyprostujesz, kiedyś reanimowałem kilka, niby było ok ale po czasie i tak skończyły zawinięte na tryb.
adriansocho Napisano 5 Listopada 2012 Napisano 5 Listopada 2012 Ja się kiedyś spotkałem w rowerze brata z sytuacją, gdzie dwa haki pękły jeden po drugim, z czego przynajmniej jeden bez żadnego uderzenia w przeszkodę. Dorobiłem z płaskownika stalowego i jest spokój.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.