Acer Napisano 12 Października 2012 Napisano 12 Października 2012 Zauważyłem że przy tarczówkach jak nacisnę klamkę (przy v-kach bym zaliczył lot przez kierownicę) to rower hamuje dosyć spokojnie. Jak rower stoi w miejscu i nacisnę klamkę to nie ma siły żeby koło obróciło się nawet o milimetr więc to nie wina siły hamulców. To normalne zjawisko w tarczówkach?
Michauuu Napisano 12 Października 2012 Napisano 12 Października 2012 To nie jest wiarygodny test siły hamulców... Zmień klocki/dotrzyj tarcze/ustaw zacisk i powinno pomóc
Mod Team sznib Napisano 13 Października 2012 Mod Team Napisano 13 Października 2012 To jest zjawisko zwane modulacją. Nie zależy ono konkretnie od tego że hamulce są tarczowe czy hydrauliczne, ale konkretnie od modelu hamulca i typu klocków. Jest to zjawisko bardzo pożądane, ponieważ blokowanie koła stosować się powinno raczej w awaryjnych sytuacjach. Oczywiście dobry hamulec przy silniejszym wciśnięciu klamki nawet jednym palcem bez problemu blokuje koło
tobo Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 Zauważyłem że przy tarczówkach jak nacisnę klamkę (przy v-kach bym zaliczył lot przez kierownicę) to rower hamuje dosyć spokojnie. Jak rower stoi w miejscu i nacisnę klamkę to nie ma siły żeby koło obróciło się nawet o milimetr więc to nie wina siły hamulców. To normalne zjawisko w tarczówkach? To że gdy rower stoi w miejscu naciśnięcie klamki nie powoduje ruchu koła to normalne - nie działa twoja masa i nie działa prędkość z jaką się poruszasz. Hamulec musi w takim przypadku zatrzymać jedynie masę roweru rozpędzoną do prędkości zerowej To o czym piszesz w drugim przypadku to inna sprawa. Pytanie z mojej strony - czy masz wrażenie że w czasie jazdy hamulce słabo działają?
Acer Napisano 13 Października 2012 Autor Napisano 13 Października 2012 Nie mam wrażenia że słabo działają (jak jadę z dość stromej górki to mogę się w każdym momencie zatrzymać). Co ciekawe zauważyłem też że jak jadę po mokrych liściach w lesie i wcisnę klamkę od przedniego hamulca to koło się blokuje. To jest zjawisko zwane modulacją. Nie zależy ono konkretnie od tego że hamulce są tarczowe czy hydrauliczne, ale konkretnie od modelu hamulca i typu klocków. Jest to zjawisko bardzo pożądane, ponieważ blokowanie koła stosować się powinno raczej w awaryjnych sytuacjach. Oczywiście dobry hamulec przy silniejszym wciśnięciu klamki nawet jednym palcem bez problemu blokuje koło Czyli mój przypadek to przykład dobrej modulacji?
Mod Team sznib Napisano 13 Października 2012 Mod Team Napisano 13 Października 2012 Jak najbardziej. Przy hamulcu z dobrą modulacją bez problemu wyhamujesz z prędkości 50-60km/h na krótkim dystansie bez blokowania kół. Dodatkowo modulowanie prędkości na zjazdach jest dobre, w przeciwieństwie do hamulców ze słabą modulacją, jak niektóre Hayesy, gdzie bardzo łatwo o zablokowanie koła już przy lekkim wciśnięciu klamki.
f16marcin Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 ee co masz do Hayesów ja akurat przy większych prędkościach na Stroker Trail naciskam klamkę i nie boję się o lot przez kierownicę chociaż wiem, że gdy nacisnę do spodu to polecę, modulacja jest okey
macomac Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 Ja uwazam ze sila hamowania zalezy od hamujacego a nie od hamulca, jak sie postarasz to w kazdych przelecisz, a co do hydraulikow tez na poczatku wydawalo mi sie, ze slabo hamuja, ale bylo to tylko zludzenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.