Skocz do zawartości

[kierownica, mostek, sztyca] wymiana na lżejsze.


Darek14

Rekomendowane odpowiedzi

CSI

Carbon Structural Integration

 

Carbon Structural Integration is a fusion of carbon fiber and aluminum. Once an aluminum component is wrapped in carbon fiber, the fiber becomes an integral part of the structure and increases the overall stiffness of the component.

 

Tyle ze strony FSA. Żeby połamać mostek czy sztyce to już trzeba mieć talent, pomijając, że połamianie sztycy nie jest tak groźne, jak kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz co pisali na stronie Amber Gold? ;)

 

Nie wiem co próbujesz udowodnić. Mam na kierę i mostek 10 lat gwarancji i totalnie nie muszę się martwić czy gdzieś nie ma ukrytego pęknięcia, cenię sobie komfort psychiczny. Szczególnie przy mojej wadze i sposobie w jaki użytkuje rower ;)

 

Mówisz że mostek ciężko połamać, ok zgoda ale czy uważasz że mój mostek 97g jest ciężki skoro przekonujesz do karbonu?

Sztyca karbonowa wcale nie jest super komfortowa u użytkowaniu... pasty, Nm etc.

Kierę akurat łatwo uszkodzić a zysk jest tak mały że nie wart ryzyka jeśli ktoś ma problem z zaufaniem i generalnie mało oszczędza sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu piszę, że mając 1000zł do wydania nie kupił bym tych części alu

 

No to może jakoś to uzasadnij bo ja jakoś za 1000zł nie widzę specjalnych alternatyw do alu o tyle lżejszych żeby uzasadniało taki wybór. 1kzł to wcale nie taka duża fura kasy żeby szaleć na wadze. Lekka i dobra sztyca FSA (sam wywołałeś tą firmę) to już ponad połowa tej sumy.. a gdzie reszta? Mój aluminiowy kokpit to ponad 700zł Chyba że chodzi o lans karbonem? Wtedy rozumiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

OMG, dajcie już spokój, jeżeli kolega chce aluminiowe a nie karbonowe to zapewne zagłębił się w wady i zalety obu materiałów i wybrał bardziej mu pasujący, nie wciskajcie nic na siłę, sugeruję na tym zakończyć dyskusję, ewentualnie założyć sobie nowy temat i tam prowadzić dywagacje :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kierownicę i sztycę już zamówiłem.

Zastanawiam się nad mostkami:

taki - http://allegro.pl/ritchey-mostek-wcs-c260-bb-black-100mm-cyklomania-i2666434669.html

lub

taki - http://allegro.pl/ritchey-mostek-wcs-4axis-bb-black-100mm-cyklomania-i2683148313.html

 

Który byście doradzili? Różnica w wadze jest niewielka, ale czy ten pierwszy jest równie mocny jak drugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie musi być Ritchey. Jestem otwarty na propozycje. Tyle, że Ritchey jest bardzo dostępny w szerokiej ofercie.

Nawet kierownica i sztyca (te, które zamówiłem mogę zamontować w drugi rowerze).

Ale:

- kierownica najlepiej powinna mieć wznos 5 stopni, szerokość 600 mm

- mostek wznos 6 stopni, długość 100 mm

- sztyca 31,6 mm, długość 350 mm

Co KONKRETNIE proponujecie?

I konkretnie dlaczego macie "obiekcje" do Ritchey'a? Jeśli produkty firmy są złe to mogę z nich zrezygnować.

Syntace jak najbardziej mógłby być, ale akurat f99 -przynajmniej tak widnieje na ich stronie- nie występuje w wersji 31,8. A mostki Syntace 31,8 sa cięższe niż

Ritchey 260. Być może są znacznie lepsze (nie znam się). Jeślitak, proszę o informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...