Skocz do zawartości

[Amortyzator] RST Launch vs. Suntour XCR


domin159

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie odnośnie tych amortyzatorów. Mam rower Kross Panic i fabrycznie był w nim amortyzator Suntour XCR który po roku ostrzejszej jazdy się zużył. Kupiłem amor RST Launch i teraz się zastanawiam czy to nie był błąd, ponieważ słyszałem nie zbyt dobre opinie na jego temat. Jak się ma ten RST do mojego poprzedniego amora XCR?

Napisano

2i regulaminu

Pomocny gościu z Ciebie. :whistling:

Wiesz, zależy jakie opinie słyszałeś, podaj przykład. Z jakiego rocznika miałeś xcr'y? 2010-2011 (blokada skoku) ? Ja osobiście mam xcr'y z 2009, bez blokady skoku i jedynym zużyciem jest delikatnie wytarty magnes z lagów, a amortyzatory nie mają lekko. Także nie wiem jak Ci się udało go skatować :icon_lol:

Napisano

Przepraszam Panie Kolego zdawało mi się iż lagi są pokryte czymś magnezowym, jeżeli się pomyliłem to popraw a nie lejesz. No chyba że Ci chodzi o pisownie.

Napisano

Chciałem zmusić Cię do myślenia, jeśli Cię uraziłem to przepraszam.

Uświadomię Cię więc, iż jest pewna różnica między magnesem a magnezem.

A i golenie xcr'rze są pokryte tzw. anodą a nie magnesem bądź magnezem.

Napisano

Już lepiej, starasz się. Wyjaśnisz na czym polega "antoda"? W aukcji i w instrukcji (ogółem, papierkach) była wzmianka o magnezie także czemu miałbym pojąć to za co innego? :mellow:

Napisano

Magnezowe są dolne golenie. Górne aluminiowe pokryte najprawdopodobniej w twoim przypadku czarną anodą. A co to znaczy anodowanie aluminium to jak to mówią, google nie boli a to nie lekcja chemii. To tyle z mojej strony.

Napisano

Kolejny pomocniacha :] Google nie boli, ale nie zaszkodzi zapytać się na forum, ot, po to one są. O błahostkę też można, mnie to nie razi, ale niektórych widać bardzo. Ok, nie spamujmy.

 

P.S.

Istnienie forum dla "szukaj w google" trochę razi jego sens istnienia ;)

Napisano

Jeśli masz rzucać tekstami typu kolejny pomocniacha jednocześnie próbując samemu nieporadnie pomagać to nie pomagaj. Po co masz wprowadzać ludzi w błąd? Jeśli już chcesz się wypowiedzieć to chociaż nazywaj rzeczy po imieniu. Później ktoś to przeczyta i powie do kolegi, zobacz magnes zszedł nam z lag na xcrach. I nie chodzi tu o to że ja mam taki kaprys, tylko dobrze byłoby żeby nazywać rzeczy po imieniu. Przez takich pomocników później ktoś idzie do sklepu i chce kupić kasetę mówiąc poproszę wolnobieg etc.

  • Mod Team
Napisano

Dla jasności, czarna powloka jest oksydowana (choć moge sie mylić) bo jest stalowa no przynajmniej w XCR aluminium sie anoduje a to proces polegający na tworzeniu "naturalnej" warstwy ochronnej jakiej i co daje to sobie poczytasz jak będziesz chciał

 

RST Lunch jest niejako przeznaczony do nazwijmy to dirtu choć praca i parametrami nadaje sie w sumie jako np przycisk do papieru :) Dużo lepszy byś zrobił interes jak byś kupił SR duro. No ale po ptokach, jak będziesz o niego dbał, często serwisował to coś z tego bedzie.

Istnienie forum dla "szukaj w google" trochę razi jego sens istnienia

A teraz postaw sie na naszym miejscu, przychodzi po raz kolejny nowa osoba pyta o to samo bo jej sie szukać nie chce bo przecież od tego jest forum mimo że odpowiedzi tu są tylko poszukać trzeba ... Zazwyczaj wraca z kwitkiem a czasami kompletem punktów ;)

Napisano

Pytam już po fakcie ponieważ nie wiem czy mam już zbierać na nowy amor bo ten po roku się rozleci jak tamten lub jeszcze szybciej czy jest to coś lepszego od XCR i mogę na tym spokojnie latać. XCR-a miałem bez blokady skoku, tego starszego. RST też tej blokady nie ma tylko regulacje jakieś.

Napisano

@Puklus

Tu się zgadzam, jednak mi mogło nie przyjść do głowy że moje golenie są anodowane. Co do wyjaśnienia "a co to jest"... Myślę że wielu z nas, czasem nawet w podeszłym wieku lepiej rozumieją bądź lepiej się słucha osoby która ma o tym pojęcie i oklepią to na "chłopski rozum". Wklepiesz w google, wyskakuje Ci wikipedia, gdzie mimo przeczytaniu połowy staropolskich ksiąg, języka i tak nie zrozumiesz ;) Nie żebym się teraz jakoś wymigiwał, też leniwy jestem ;)

  • Mod Team
Napisano

Anoda to po prostu warstwa tlenku która sie tworzy w określonych warunkach jest twardsza od stopu alu na którym powstała dlatego jest nazywana ochronną, powłok jest wiele rodzai, te na goleniach przede wszystkim mają zmniejszać tarcie, w przypadku goleni stalowych powłoka też chroni przed korozją tudzież rdzewieniem goleni.

 

Co to Luncha to nie rozleci sie ale szybko zatrze sie tak ze będzie to niezwykle cieżki sztywny widelec, dlatego sugeruję częsty serwis, aby zachować optymalne parametry nawet co 2-3 miesiace w sezonie jeżeli jest intensywnie użytkowany.

Napisano

Czyli trzeba go często serwisować. Jak taki serwis powinien wyglądać? ja tylko co chwila przesmaruję golenie, wtedy amortyzator lepiej chodzi ale efekt nie jest na długo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...