Skocz do zawartości

[Zmiany w rowerze] Dobór odpowiednich komponentów


Noobishh

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich bardzo serdecznie

 

Na start chciałbym się oczywiście przywitać z racji iż jestem nowy na forum.

na imię mam Maciej, pochodzę z Gniezna i z rowerem do czynienia (pewnie tak jak każdy tu obecny) od dziecka. Jednak rower traktowałem bardziej jako środek transportu niż pasję, ale chciałbym to zmienić, a do tego potrzebny mi nowy sprzęt.

 

Obecny rower który posiadam to zwyczajny góral który sprawuje się dobrze mimo kilku wad, jest już stary bo ma 6 lat i troszkę pordzewiały więc chciałbym w nim to i owo wymienić, a konkretnie:

 

-Kierownica

-Klamki i manetki

-przerzutki (tył i przód)

-cały system hamulcowy

-nowa barwa i lakier całej ramy

-siodełko

-korba, pedały

 

Czyli praktycznie odnowienie, zmiana wyglądu i poprawa sprawności technicznej. Co do poszczególnych części już się zorientowałem, ale nie wiem czy wszystkie dobrane przeze mnie komponenty będą pasować do siebie i przede wszystkim do mojej ramy. Posiadam niestety ograniczony budżet bo tylko 400zł i wiem, że co niektórzy mają w tej cenie pewnie same błotniki do roweru, ale wiem, że da rade coś skombinować :)

Zastanawiam się nad tymi komponentami:

  • Hamulce: Shimano BR-M422
  • Klamko/Manetki: Shimano ST-EF 51
  • Przerzutka tylna: Shimano RD-M410
  • Siodełko: VADER C-649 SX
  • Korba: Suntour XCT V1

 

Co do przerzutki przedniej to jeszcze szukam czegoś co będzie tak samo w niskim przedziale cenowym, ale zarazem godne polecenia i tu też pewnie któryś model z alivio.

Teraz zastanawiam się czy wszystko to do siebie pasuje i przede wszystkim montaż do mojej ramy, system hamulcowy w rowerze który idzie do "tuningu" wygląda w ten sposób.

 

http://i49.tinypic.com/2a83pki.jpg

http://i49.tinypic.com/dxxq47.jpg

http://i45.tinypic.com/63vnfd.jpg

 

jak widać cały system jest nieco inny, czy dało by rade zamontować te alivio ? nigdy wcześniej nie miałem v-brake i nie wiem jakby to w profesjonalny sposób wymierzyć.

 

Kolejna ważna sprawa to mocowanie tylnej przerzutki alivio... U mnie wygląda to w ten sposób:

 

http://i48.tinypic.com/2wp5irk.jpg

http://i50.tinypic.com/157kkl5.jpg

 

Wyczytałem, że trzeba będzie hak zastosować, ale są różne rodzaje i nie wiem który byłby odpowiedni do mojej ramy, pytałem w rowerowym, ale pan chyba się nie za bardzo orientował bo powiedział, że musiałby ściągnąć na stan konkretny model danej przerzutki.

 

Ogółem, po tym co przeczytałem wiem, że tutaj d poprawnego funkcjonowania liczy się odpowiedni dobór komponentów więc chcę się upewnić, że wszystko co dobrałem będzie pasować, nic w ciemno też nie chce brać bo wiadomo, ze to potem różnie bywa... Doświadczenie w malowaniu,lakierowaniu takich rzeczy mam, design opracowany więc powinno wszystko wyjść nieźle.

Pozdrawiam i liczę na pomoc (nie koniecznie szybką bo prace montażowe zamiar mam podjąć w grudniu, ale gromadzę już wcześniej potrzebne informacje).

Napisano

Rower to naprawdę wiekowy sprzęt ( miałem prawie identyczny). Może trochę zbocze z toku ale czy nie myślałeś nad całkowitą zmianą roweru? Myślę że koszta doprowadzenia tego roweru do stanu jaki by Cię usatysfakcjonował przekroczą nowy rower średniej klasy. Moim zdaniem lepiej kupić coś co warto ( względem zużycia ) powoli modernizować i ulepszać. Ta rama to chyba stalowa jest więc nie najlepsza baza do rozbudowy w tych czasach.

Przemyśl to bo wydaje mi się że nie warto w niego inwestować.

Napisano

Serio nie ma chyba sensu. To co wymieniłeś do wymiany to niestety mało będzie, żeby te nowe komponenty miały odpowiednio się sprawować to ciągnie to za sobą wymianę innych gratów. Np linki z pancerzami do przerzutek, do korby nowy łańcuch i kaseta, stery też są zapewne na 1 cal i nie wiem jak to będzie z nową kierownicą, piasty też pewnie nie są w najlepszym stanie bo widzę że nie koniecznie dbałeś o ten rowerek ;> Ogólnie wszystko trza by wymienić żeby to odpowiednio działało a w takim układzie tej ramy też raczej nie ma co się trzymać ;)

Napisano

Koledzy niestety mają rację. Całe tylne koło do wymiany, bo tam jest wolnobieg nie kaseta. Nie ma szczególnego sensu w to kłaść pieniędzy. Rama bardzo ciężka bo stalowa, stery 1". Linki i pancerze do wymiany bo z Cantilever do v-brake się nie przełoży.

A na marginesie to jest praktycznie identyczny rower jak mój, ale ja go niezbyt dużym kosztem przerobiłem na rower taki pseudo szosowy (odsyłam do mojego "garażu" pewnie poznasz).

Napisano

Cóż tak sobie przemyślałem to oczywiście macie racje, ale całkowita zmiana roweru na taki dość średni klasą to pewnie 700-1000zł(używka). Spojrzałem sobie też w allegro jak stoją używki do 500zł no i rzecz jasna nic ciekawego nie ma choć jest kilka rowerów w dość ładnym stanie i tak sobie myślę, aby kupić taką używkę na bazie której mógłbym się bawić w tego typu modyfikacje.

Kolego Serpah dokładnie ten rodzaj roweru -mam troszkę grubszą ramę. Dlaczego nie może być wolnobieg tylko kaseta ?

 

Przepraszam moderatorów, ale nie mogę edytować poprzedniego postu (brak uprawnień???)

 

na rowerze jestem codziennie od 2 lat, nawet zimą kiedy było -20 stopni.Latem zwykle 2 razy w tygodni wybieram się na rybki 20km drogi + leśne podłoże (górki, dziury...) przez co rower powinienem mieć sprawny i z racji, że tak często go używam to powinienem sobie w niego zainwestować, ale jak już wcześniej wspomniałem posiadam ograniczony budżet.

Jeżeli ktoś znajdzie wolny czas to prosiłbym o jakieś sugestie w postaci np. ofert co musiałbym kupić aby było to sprawne i możliwe do modyfikowania przy dzisiejszym osprzęcie.

Napisano

No właśnie. Taki rower w teren to nie za bardzo, zero amortyzacji prócz opon, z powodu dużej masy przyśpieszenie słabiutkie. Wolnobieg bardzo źle znosi teren (krzywi się oś koła i w końcu łamie), zreszta najmniejsza zębatka ma 14T a w kasecie 11T.

Ja zmieniłem całe tylne koło, tylną przerzutkę, manetki, opony na slicki i w sumie to chyba tyle. Na szosę jak jeżdżę Cantilevery jeszcze dają radę, ale trzymam je raczej z sentymentu. W teren odpadają. Doskwiera mi masa ramy, ale jak się rozpędzić to idzie jak burza :woot:

Ja modyfikowałem przy okazji wymiany części na nowe tak, że trudno powiedzieć co tam u Ciebie ogarnąć, żeby to śmigało. Ja robię po prawie 2000 km na sezon, czyli da się i na dziadku ale zbieram na 29er'a, bo jednak PRAWDZIWY rower to rower.

 

PS.: opuściłem kierownicę ile wlazła, zamontowałem noski do pedałów i rogi na kierownicy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...