bajkolud Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Witam Posiadam hamulce tarczowe BB5 z tarczami 160mm-tył , 180mm-przód na nowych kołach z piastami novatec i mój problem jest taki że ostatnio pojechałem na lasu na trasę około 40 km i przed lasem tarcza nie haczyła o klocki a po wyjeździe lekko tarła od strony amortyzatora . I moje pytanie co może być przyczyną , czy jest to kwestia regulacji , czy mam z tym żyć . Z góry dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi .
CzikO Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Jeśli masz nowe koła to możliwe że po prostu piasta się ułożyła dobrze w widełkach amortyzatora. Wyreguluj na nowo i zobaczysz czy problem wróci.
bajkolud Napisano 6 Października 2012 Autor Napisano 6 Października 2012 Jeśli masz nowe koła to możliwe że po prostu piasta się ułożyła dobrze w widełkach amortyzatora. Wyreguluj na nowo i zobaczysz czy problem wróci. No to by była dobra opcja - bo już się obawiałem .
iza121 Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Kolejna kwestia to być może zacisk nie jest dobrze dokręcony i w czasie hamowania minimalnie się przesunął.
bajkolud Napisano 6 Października 2012 Autor Napisano 6 Października 2012 Kolejna kwestia to być może zacisk nie jest dobrze dokręcony i w czasie hamowania minimalnie się przesunął. Czyli trzeba by mocniej dokręcić ? Te śrubki co trzymają zacisk
bukakewarior Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Tak. Ogółem sprawdź, czy na adapterach dobrze trzyma. A jeżeli całosć jest ok, to możesz jeszcze regulować odstęp prawego klocka pokrętłem.
jasinski21444 Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Mam ten sam hampel tyle że z tarczą 180 WINZIP. Generalnie konstrukcja tego jest taka iż klocki w zacisku są dosyć luźno ułożone co powoduje iż przemieszczają się one w nim powodując delikatne tarcie. Wystarczy uderzyć kołem o podłoże czy mocniej zachamować i samo przechodzi.
bajkolud Napisano 6 Października 2012 Autor Napisano 6 Października 2012 Mam ten sam hampel tyle że z tarczą 180 WINZIP. Generalnie konstrukcja tego jest taka iż klocki w zacisku są dosyć luźno ułożone co powoduje iż przemieszczają się one w nim powodując delikatne tarcie. Wystarczy uderzyć kołem o podłoże czy mocniej zachamować i samo przechodzi. Do jasinski21444 Rozumiem że nie mam tam nic ruszać ? Bo tył jest fajny tzn nic nie haczy a przód trochę tak - własnie jak do lasu pojadę albo własnie lekko gdzieś uderzę to zatrze o klocki
bukakewarior Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Bo tył jest fajny tzn nic nie haczy a przód trochę tak - własnie jak do lasu pojadę albo własnie lekko gdzieś uderzę to zatrze o klocki Też na nich jeżdże. Przedmówca ma rację, jeżeli hamowanie się nie pogorszyło, a tarcza nie ociera o korpus hamulca, to rzeczywiście możesz zostawić (one lubią sobie czasem "podzwonić").
bajkolud Napisano 6 Października 2012 Autor Napisano 6 Października 2012 A co się dzieje po przekręceniu kulka na którym są dwa wyrazy OUT i coś jeszcze Też na nich jeżdże. Przedmówca ma rację, jeżeli hamowanie się nie pogorszyło, a tarcza nie ociera o korpus hamulca, to rzeczywiście możesz zostawić (one lubią sobie czasem "podzwonić"). Ok. Czyli jak np. po takim lesie na BB5 trzeba to po prostu rozjeździj . A jak tam wygląda ta regulacja z tym kółkiem czerwonym(tak na przyszłość) Co się dzieje jak przekręcę na OUT a co jak w drugą
jasinski21444 Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Jeżeli dobrze pamiętam to gdy przekręcisz to pokrętło w prawo to klocek prawy(ten bliżej piasty) się przybliży gdy w lewo oddali.
bukakewarior Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Zgadza się. W miarę zużywania się klocków, musisz na tyle, na ile sytuacja tego wymaga- popuszczać prawy klocek, wspomnianym pokrętłem. Jeżeli nie przyuważysz tego momentu (zużycia okładziny), to lewy klocek będzie dociskać tarczę do korpusu hamulca, a tego nie chcesz Tak na marginesie, zużycie okładzin (wskazujące na konieczność wymiany)- abstrahując od tego, co wczesniej napisałem, sygnalizuje charkterystyczne piszczenie (w niskim tonie), ale to już sam będziesz musiał obczaić.
kroczu Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Według moich doświadczeń z BB7 powodami tarcia były: 1. luz na piaście - zbyt słabo skręcone konusy mogą się poluzować w czasie jazdy i tarcza zaczyna bić 2. za słabo ściśnięty szybkozamykacz - na większym dołku oś może się minimalnie przesunąć w inne miejsce - tarcza zacznie trzeć 3. błoto i inne syfy - jak jest na klocku to po zahamowaniu jest ok, ale zdarza się na kałużach, że błocko wtłoczy się między klocek a zacisk tyle z moich doświadczeń, ale poprę jeszcze koleżankę Izę121, że możliwe jest również zbyt słabe dokręcenie samego zacisku
jasinski21444 Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Kroczu tyle tylko że Avid BB7 ma zmienioną konstrukcje zacisku w stosunku do starszego brata Avid BB5
kroczu Napisano 6 Października 2012 Napisano 6 Października 2012 Zgadza się, ale wydaje mi się, że moje uwagi tyczą się wszystkich hamulców mechanicznych, bo luz na piaście czy szybkozamykaczu a w końcu błoto nie zależą za bardzo od modelu hamulca...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.