siejak1 Napisano 29 Września 2012 Udostępnij Napisano 29 Września 2012 Witam mam pytanie jakie kupic opony do 150zl jezdze glownie w terenie codziennie 20km. Zastanawiam sie nad smart sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 30 Września 2012 Udostępnij Napisano 30 Września 2012 "W terenie" to prawie każdy jeździ, dobrze by było jak byś się bardziej sprecyzował np. 75% suche, ubite drogi, 25% błoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 30 Września 2012 Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Witam Poszukaj dobrze forum a znajdziesz wiele ciekawych odpowiedzi. Większość poleca Conti RK,jednak dla mnie to są bardzo poddane opony na uszkodzenia. Ja osobiście poleciłbym Ci Geax'y Saguaro - bardzo uniwersalna i dobra oponka z wyjątkiem jak jest dość mokro. Drutówki kupisz za około 120 zł a zwijane za około 220 zł za komplet. pozr. R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 30 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2012 jezdze tak 50% asfalt 40% teren lesny. 10% szuterek lekki piasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwaq Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 No to albo wspomniane wcześniej Conti RK 2.2 ew. 2.0, Geax Saguaro, albo Maxxis Crossmark. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kroczu Napisano 1 Października 2012 Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Zastanawiam sie nad smart sam... jezdze tak 50% asfalt 40% teren lesny. 10% szuterek lekki piasek. Mam smart samy (2.1) i jeżdżę w podobnym terenie, może trochę więcej tego lasku niż asfaltu i na takie właśnie warunki mogę je śmiało polecić. Zachowanie opon według mojego doświadczenia od wczesnej wiosny: Warunki suche: - asfalt - ciche, szybkie - las, korzenie, liście - dobrze się trzyma, nie uskakuje na boki na korzeniach - piasek - przy jeździe na wprost wrażenie dziwności, nie jestem w stanie sprecyzować tego określenia, ale trzymają prosto, nie wyrywa kierownicy nawet przy wpadnięciu na piach przy dużej prędkości Warunki mokre: - asfalt - wciąż ciche, szybkie, hamowanie dosyć dobre - las, korzenie - ześlizguje się z korzeni ale w dosyć przewidywalny sposób, bez większych niespodzianek, tragedii niema, liście - bez zastrzeżeń - błoto - jazda na wprost - zadziwiająco dobrze, nie zapycha się zbytnio, pod górę przy śliskim gliniastym błocie - jazda niemożliwa, rowerek na plecy W warunkach zimowych jeździłem na nich niewiele bo kupiłem wczesną wiosną, a na zimę mam osobny komplecik opon z solidnym bieżnikiem... - śnieg - da radę, ale ślisko - ubity, wyślizgany śnieg, ale jeszcze nie lód - bardzo śliskie, bieżnik za mało agresywny na takie warunki - lód - nie da się, do tego to chyba tylko kolce Jeszcze jedno, jak je kupowałem, kierowałem się między innymi opiniami o tym, że są niby nie do zdarcia. Tylna opona zużyła mi się od wiosny prawie w połowie - zamieniłem ją miejscami z przednią, żeby "zrównomiernić" wspomniane zużycie. Dodam tylko, że staram się nie hamować blokując tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Października 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Ja dodam tylko że w cenie ok. 150pln można kupić komplet zwijanych Race Kingów 2.2. Pozostałe tu wymienione opony w wersji zwijanej to koszt ok. 200pln, więc w budżecie zostają drutówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.