Skocz do zawartości

[Stery] Poprawne złożenie


Marianu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam dostałęm rower w częściach i złożyłem go mniej więcej według mojej logiki z tym że jadąc rowerem keidy stane na pedałach i zaczynam sie mocno rozpędzać słysze regularne trzaski wydowybwające się z główki ramy tzn tam tego co jest w środku i zauważyłem tez luz przód tył kiedy naciskam hamulec przedni i gibam rowerem. Nie mam pewności co do tego czy dobrze to złożyłęm więc wklejam zdjęcia z numerkami co pokolei gdzie dałem

 

Zaczynając od samego dołu czyli tam gdzie zaczyna się ta rurka która przechodzi przez kierownice

 

tutaj zdjęcia na jednym macie podpisane części.

http://imageshack.us/gal_old.php?g=507/zdjcie0416n.jpg

Napisano

Tzn ? nie bardzo rozumiem co teraz napisałes :) dodam że na zdjęciach tej rury i główki ramy powyciągałem wszystko co było i dałem zdjęcie wszystkich tych dziadostek a potem założyłem według cyfr które są na zdjęciu.

Napisano

Nie wiem czy to zauważyłeś czy nie ale przecież ten co jest podpisany jako nr 2 jest przecięty, no chyba ze powinny być dwa przecięte. Aha i dodam że ten pierwszy który jest na samym dole wchodzi tak dośc lekko że da sie go palcami wyciagnąc a gdzieś czytałem ze ludzie coś tam młotkiem wybijaja..

Napisano

1, łożysko, dolna miska, główka ramy, górna miska, łożysko, obrócona 2, 5 (tu akurat nie potrafię ocenić, w którą stronę), mostek i podkładki (3, 4) w dowolnej kolejności,top cap. Brakuje mi co prawda uszczelki na dolne łożysko, ale może "ten typ tak ma".

Napisano
1, łożysko, dolna miska, główka ramy, górna miska, łożysko, obrócona 2, 5 (tu akurat nie potrafię ocenić, w którą stronę), mostek i podkładki (3, 4) w dowolnej kolejności,top cap. Brakuje mi co prawda uszczelki na dolne łożysko, ale może "ten typ tak ma".

 

Nic z tego nie rozumiem co Pan napisał, jeśli chodzi o uszczelke na dolne łożysko to jakaś tam jest bo wiem że jest to zasłonięte takim plastikiem co kiedyś mi wypadł ale włożyłem go z powrotem i na pewno poprawnie ;) Mam 5 części z tego te 2 tulejki większe mam na samej górze bo domyślam sie że to do regulacji wysokości kierownicy. ta co na zdjęciu jest jako nr mam założoną na samym dole obróconą tak żeby wchodziłą do środka główki ramy a ten nadpeknięty jest od góry jako pierwszy na niego mam włożone te 2 tulejki i te kółko duże które po założeniu kierownicy i skręceniu wszystko ściska. a luz i tak jest.

Napisano

Nie mam pojęcia ;D Jak to odróżnić ? Raczej wszystko jest kompletne ale delikatny luz cały czas czuć :) tzn jak sie mocno naciska na pedały to tak strzela aż.

Napisano

No coś ty :D mam to co pokazałeś na drugim zdjęciu tzn te kulki w wiankach ale one siedza w głowce ramy i nie wyciągałem ich do zdjęc bo mam pewnośc ze są dobrze poskłądane ;)

Napisano

Skąd ta pewność? Akurat tutaj można się łatwo pomylić, bo wkłada się je odwrotnie niż mówi to logika. To by idealnie pasowało do objawów jakie podajesz. ;) No i najważniejsze. Czy Ty to posmarowałeś, a jak tak to czasami nie dostał się piasek do smaru?

Napisano

Może to Ci pomoże: klik

 

Choć raz miałem stery, w których najpierw trzeba było założyć pokrywkę (u Ciebie element 5), a dopiero później rozcięty pierścień (2). Spróbuj obu opcji.

 

Pomyłka przy wkładaniu łożysk często się zdarza.

 

Poza tym proponuję czyszczenie, masz w tych sterach już drugie na trzy stadium syfu. Ewentualnie zwyczajnie są już zużyte i trzeba wymienić je na nowe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...