Tedolf Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Siemka, Obecnie mam wolnobieg 7-rzędów, zamierzam przerzucić się na kasetę 8-rzędową, i mam pytanie, czy będę musiał kupić nowe koło, czy da się na stare zamontować tą kasetę?
gandw1 Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Musisz wymienić piastę na taką z bębenkiem. Czyli przepleść koło, albo właśnie wymienić na nowe.
lyndowss Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Wtedy musisz wymienić szprychy prawdopodobnie, nyple no i oczywiście piastę. Jeżeli już chcesz zmieniać to zmień na 9 rzędów, bo większa dostępność części, a 8 już nie jest wspierane przez producentów za bardzo. Zastanów czy obręcz masz tak dobra, że opłaca Ci się taka operacja zamiast kupno nowego całego koła.
biker90 Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Najprościej jeśli nie umiesz zaplatać jest wymiana całego koła na nowe, i tak jak już wspomniane lepiej na 9rzędów się przerzucić od razu
tuoomek Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 chodzi tylko o więcej biegów czy koło zaczyna odmawiać posłuszeństwa? jeśli to pierwsze, to na Alledrogo pojawiły się wolnobiegi Sunrace 8- i 9-rzędowe. Wtedy odpadnie zakup nowej piasty i szprych / nowego koła.
Mod Team Puklus Napisano 11 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2012 Z dobroci serca odradził bym wolnobieg 8-9s.
Ichszy Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Witam wszystkich forumowiczów! Jestem tu nowy i tak jak autor tematu zastanawiam się nad zmianą wolnobiegu 7-rzędów na kasetę 8 lub 9-rzędową. Mój bike to Unibike Flash 2012. Czy da się na nim takie coś zamontować oraz czy (jeśli się da) wraz ze zmianą napędu opłaca się od razu inwestować w hamulce tarczowe przód i tył? Prosiłbym o opinie i w miarę możliwości wycenę takiej modernizacji. Nie podaję granicy budżetu, ponieważ nie wiem ile takie coś może kosztować, a nie chcę złożyć najgorszych części, tylko coś co starczy na dłużej. Z góry dziękuję za pomoc.
biker90 Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Witam wszystkich forumowiczów! Jestem tu nowy i tak jak autor tematu zastanawiam się nad zmianą wolnobiegu 7-rzędów na kasetę 8 lub 9-rzędową. Mój bike to Unibike Flash 2012. Czy da się na nim takie coś zamontować oraz czy (jeśli się da) wraz ze zmianą napędu opłaca się od razu inwestować w hamulce tarczowe przód i tył? Prosiłbym o opinie i w miarę możliwości wycenę takiej modernizacji. Nie podaję granicy budżetu, ponieważ nie wiem ile takie coś może kosztować, a nie chcę złożyć najgorszych części, tylko coś co starczy na dłużej. Z góry dziękuję za pomoc. Jak już zostało wspomniane żeby założyć kasetę to trzeba zmienić piastę, a co za tym idzie powtórne zaplatanie koła. P.S. Amortyzator słaby, większych tarcz niż 160mm nie przyjmie, więc Ja bym założył dobre vki np. Shimano Deore i cieszyłbym się z jazdy A tak w ogl to musi mieć mocowanie pod taki typ hamulca, a koło mocowanie pod tarcze
iza121 Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 da się koszty jakie trzeba podliczyć: -zakup koła -zakup kasety -zakup manetek Czy opłaca się przejść na tarcze, częściowo zależy od Ciebie, wszystko zależne jest od tego w jakich warunkach i do czego używasz roweru edit: w tym rowerze nie zamontujesz hamulców tarczowych
Ichszy Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Wspomniałem o tych tarczach, bo jednego nie jestem pewien. Czy do zwykłych v-brake, a tarczowych są inne koła? Bo jeśli tak, to szkoda dwa razy inwestować w koło, jak zmieniałbym na kasetę. Dlaczego w tym rowerze nie zamontuję tarczówek?
iza121 Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Nie zamontujesz, ponieważ nie masz mocowania do tych hamulców w ramie ani w amortyzatorze (tak przynajmniej na zdjęciach to wygląda w google) Co do koła, tak w przypadku hamulców tarczowych stosuje się inne piasty, do których można przykręcić tarczę
Ichszy Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Ok, dziękuję. A czy mogłabyś zaproponować jakieś fajne kółka, kasetę i manetki z wyższej-średniej półki? No i będę musiał upewnić się co do tych tarcz, bo jeśli dałoby się je zamontować to w to zainwestuję.
biker90 Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Ok, dziękuję. A czy mogłabyś zaproponować jakieś fajne kółka, kasetę i manetki z wyższej-średniej półki? No i będę musiał upewnić się co do tych tarcz, bo jeśli dałoby się je zamontować to w to zainwestuję. Jeśli nie ma mocowania na amortyzatorze to nie masz szans bez wymiany amora. Kaseta Alivio + łańcuch HG 51 i manetki alivio- budżetowo i dobrze
Ichszy Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 A czy jest jakaś kolosalna różnica między v-brake, a tarczami, warta wymiany amorka? Jeśli nie to zrezygnuję z tarcz. No i nie podałeś żadnych kółek. Lepiej zakupić nowe, czy zlecić "przeróbkę" serwisantowi? Oczywiście jakbym miał zmieniać to na lepsze.
biker90 Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 A czy jest jakaś kolosalna różnica między v-brake, a tarczami, warta wymiany amorka? Jeśli nie to zrezygnuję z tarcz. No i nie podałeś żadnych kółek. Lepiej zakupić nowe, czy zlecić "przeróbkę" serwisantowi? Oczywiście jakbym miał zmieniać to na lepsze. Jeśli jeździsz po mieście i lesie to w zupełności ci wystarczą dobre vki, tarcze się lepiej w górach sprawdzają. Co do kółek to może ktoś jakieś ci dobre poleci, Ja zawsze proszę w serwisie o jakąś propozycje, sprawdzam i daje znać czy kupuje
Mod Team Puklus Napisano 12 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 12 Sierpnia 2012 Ja będąc biednym uczniakiem z technikum którego nie było stać na więcej niz rower za 300zł z allegro modernizowałem napęd w sposób : Kupno używanej kasety, kupno używanej piasty, kupno używanych manetek. Kupiłem kasetę XT bo była okazja 20zł, naprawiłem ją, ale do tego trzeba Piastę, no to używany wówczas STX za 15zł, kołnierze piast były zgodne wiec tylko komplet nypli za ok 5zł. Czyli za 40zł trochę wysiłku potu i własnej inwencji przeszedłem z 7s wolnobiegu na 9s kasete ale nie miałem manetki no to ze starej połamanej dźwigni zrobiłem manetkę bezstopniową i tak jeździłem poki nie kupiłem adekwatnych manetek. na całość już z manetkami wydałem nie więcej jak 100zł. (z łańcuchem do 150) Fakt zapomniałem o łańcuchu ... miałem wtedy nowy sram pc38 ... nowiutki wiec szkoda mi było kupować kolejny na 9 rzędów nowy ... założyłem ten i ... okazało sie ze działa Kaseta Jest jeszcze sprawna po dziś dzień choć już umiera ale przeleciała ponad 15 000 km i ze 4-5 łańcuchów, wiec jezeli ktoś ma chęci niewielkie zaplecze narzędziowe wg mnie to najtańsza opcja jaką można zrobić. Oczywiście :"ale ja nie umiem zaplatać koła ... " ja tez nie umiałem i to było moje pierwsze koło dodam ze hamulce miałem na V, troche siedziałem ale wycentrowałem, to nie takie skomplikowane. Ktoś inny odrzeknie ale jak to te same szprychy przecież to ulegie destrukcji i zamieni sie w czarną dziure ... no takie osoby pouczę ze ja przeplatałem jedno i to samo koło na tych samych szprychach ponad 4 razy i ani jedna sie nie złamała a ja kół nie traktuje ulgowo. Morał z tej bajki jest prosty, masz kase kupujesz nie masz to kombinujesz
Ichszy Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Haha, ładnie. Ja jednak kombinować nie będę, a i nurtuje mnie jedna sprawa, czy do każdego roweru można wpasować kasetę 8 lub 9-rzędową? Bo zastanawiam się odrazu nad 9, a rowerek to tak jak wspominałem wcześniej, Unibike Flash.
beskid Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Można i nawet 10 rz. ponieważ jeśli masz piastę (nie wolnobieg) z kasetą np. 8 rz. to szerokość bębenka pod 9 i 10 jest taka sama. W tym Unibike jest wolnobieg więc potrzebujesz wymienić piastę pod kasetę i tyle.
Mod Team Puklus Napisano 12 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 12 Sierpnia 2012 Pod 7 rzędów rama może być delikatnie węższa ale dosłownie kilka mm i nowa piasta może opornie wchodzić, lub trzeba bezie rozginać lekko widełki by weszła ale tym sie nie ma co przejmować. Ja tak miałem jak z 7s na 9 przechodziłem.
Ichszy Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 A nie wiecie może jak jest z serwisem? To znaczy sam za to wolałbym się nie brać. W zwykłym/normalnym serwisie rowerowym taka operacja będzie możliwa czy tam tylko regulują przerzutki i smarują łańcuch? Polecicie coś w Kielcach?
iza121 Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Zrobią to na pewno w każdym serwisie i nawet w tym przypadku teoretycznie powinni to zrobić dobrze
Tedolf Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Napisano 13 Sierpnia 2012 mam jeszcze pytanie co do klucza którym odpowiednio zamontuję kasetę, czy będzie pasował taki sam klucz co do wolnobiegu?, bo na allegro jest tyle różnych kluczy do kasety że nie mogę się w tym połapać. http://allegro.pl/listing.php/search?category=45627&change_view=1&order=p&sg=0&string=klucz+do+kasety
iza121 Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 Jeśli jeszcze żadnego klucza nie posiadasz, to kup taki do kaset. Te od wolnobiegu częściowo pasują ale jak się ich mocno nie dociska to wypadają. Klucz do kaset to jest ten element, którego nie warto kupować na allegro - koszty przesyłki listem poleconym przekroczą opłacalność całego przedsięwzięcia.
tuoomek Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 będzie pasował. Z tym, że klucze do wolnobiegu mają dłuższy ten odcinek z wypustkami. Używając klucza do kasety, wypustki wchodzą w całości do lock-ringa, a to usztywnia połączenie klucz/lock-ring i znacznie ułatwia sprawę dobrego dokręcenia kasety. Mam klucz Icetoolz i polecam.
Tedolf Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Napisano 13 Sierpnia 2012 Jeśli jeszcze żadnego klucza nie posiadasz, to kup taki do kaset. Te od wolnobiegu częściowo pasują ale jak się ich mocno nie dociska to wypadają. Klucz do kaset to jest ten element, którego nie warto kupować na allegro - koszty przesyłki listem poleconym przekroczą opłacalność całego przedsięwzięcia. posiadam klucz do wolnobiegu, więc spróbuje zamontować kasetę tym kluczem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.