Skocz do zawartości

[2500-3500zł] MTB/XC na maratony


Heskey

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze

Zwracam się do was z gorącą prośbą pomocy przy wyborze nowego roweru. Poszperałem trochę w necie, ale od dłuższego czasu nie jestem w temacie i nie wiem co opłaca się teraz kupić. Na wydanie mam max do 3500 zł i ani trochę więcej. Szukam roweru na lata do jazdy w maratonach z dobrą ramą o sportowej geometrii, którą mógłbym z czasem rozbudować

i okazałym osprzęcie

Zastanawiałem się nad Krossem A7, ewentualnie z wyprzedaży z poprzednich sezonów A8. Ponadto w rachubę wchodzi Merida Matts Trail 800D. Jednak jak już wspomniałem nie jestem na czasie i czekam na wszystkie propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trail do maratonu to chyba jakies nieporozumienie, po co taka geometria i po co taki duży skok ?? to rower do przedzierania się przez górskie bezdroża, a nie do grzania 40km/h po szutrach i grzebaniu w błocie i piachu. Ja niedawno kupiłem Meridę do maratonów, za 3,5 koła, ale zdecydowałem się na Carbon FLX-a na promocji z 2011roku. Rama jest świetna, , i ma przyzwoity lekki amortyzator na powietrze, powymieniałem nieco pierdół, opony, w tym jedną dużą rzecz : korbę, i mam fajny rower na maratony. Jestem bardzo zadowolony, puki co mam za sobą 2 starty na tym rowerze, w tym jeden ciężki maraton, i 700km w terenie, planuję jeszcze wymianę kół na coś lekkiego a resztą w miarę postępującego zużycia. Jak szukasz czegoś do modernizacji-rozbudowy to fajna opcja i szczerze polecam, bo przyjemność jazdy na węglu jest nie do porównania z alu. jak nie pojeździsz to się nie przekonasz, ja już raczej do aluminium nie będę chciał wracać, nawet z bóg wie jakim osprzętem, bo rama z węgla po drobnych wertepach zapierd... niesamowicie, im szybciej jedziesz tym bardziej czuć różnicę. Do tego sztywność przy suporcie i w zakrętach rozwala na łopatki rower przyspiesza i prowadzi się fenomenalnie.

Level A8 z zeszłego roku to też fajna opcja, przykręcasz SPD i grzejesz. Koła niestety są chyba najsłabszą stroną tego roweru, a raczej ich waga, zresztą każdy rower w tej cenie bedzie miał z tym problem. Pytanie tylko, czy ten rower to "baza do rozbudowy", bo moim zdaniem nie, i jak by chcieć go zdecydowanie "rozbudować" to trzeba by wymienić koła i ...... rame, która jest ciężka, waży prawie 2kg w rozmiarze 18" co jest można określić jako porażkę, do tego mojemu koledze pękła przy sztycy taka 18"-stka, a waży 75kg i ma 175cm wzrostu. Nie mówię, że pęknie pod Tobą, moim zdaniem on trafił trefną sztukę, ale to gościu z M4, jeździ bardzo dobrze technicznie, fakt zapierdala, ale nie skacze na tej ramie z dropów ,a wywrotki przytrafiają mu się sporadycznie więc to raczej wina ramy a nie użytkowania, rama pekła szybko po upływie gwarancji. Reszta osprzętu jest na tyle dobra że szkoda ją wymieniać puki się nie wyjedzie, bo na coś zdecydowanie lepszego, trzeba już wywalić dużo siana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich porad właśnie potrzebuję :) Tego triala raczej sobie odpuszczę, przeczytałem gdzieś na jego temat pochlebne opinie i tylko dlatego brałem go pod uwagę. A co do Krossów muszę przyznać, że sam jestem posiadaczem Levela A2 z którego jestem bardzo zadowolony. Ponadto znajomy posiada A6, którego też chwali i przeczytałem wiele pozytywnych komentarzy na ich temat stąd jestem skłonny kupić jakiś wyższy Level.

Meridkę, którą poleciłeś, bardzo mnie zainteresowała. Muszę przyznać, że obecne promocje pozwalają kupić fajne cacko w dobrej cenie. Troszkę malowanie mi nie pasi, ale nie to przecież jest najważniejsze. Czekam na dalsze porady ;)

 

Pytanko jeszcze jaka meridka? FLX V czy Race ? Zauważyłem też, że ten model sprzedawany jest w rozmiarach ramy 16-18-20-22. Przez 3 lata jeździłem na 19 i mam wrażenie, że to przyzwyczajenie może wpłynąć na komfort jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trail do maratonu to chyba jakies nieporozumienie, po co taka geometria i po co taki duży skok ?? to rower do przedzierania się przez górskie bezdroża, a nie do grzania 40km/h po szutrach i grzebaniu w błocie i piachu. Ja niedawno kupiłem Meridę do maratonów, za 3,5 koła, ale zdecydowałem się na Carbon FLX-a na promocji z 2011roku. Rama jest świetna, , i ma przyzwoity lekki amortyzator na powietrze, powymieniałem nieco pierdół, opony, w tym jedną dużą rzecz : korbę, i mam fajny rower na maratony. Jestem bardzo zadowolony, puki co mam za sobą 2 starty na tym rowerze, w tym jeden ciężki maraton, i 700km w terenie, planuję jeszcze wymianę kół na coś lekkiego a resztą w miarę postępującego zużycia. Jak szukasz czegoś do modernizacji-rozbudowy to fajna opcja i szczerze polecam, bo przyjemność jazdy na węglu jest nie do porównania z alu. jak nie pojeździsz to się nie przekonasz, ja już raczej do aluminium nie będę chciał wracać, nawet z bóg wie jakim osprzętem, bo rama z węgla po drobnych wertepach zapierd... niesamowicie, im szybciej jedziesz tym bardziej czuć różnicę. Do tego sztywność przy suporcie i w zakrętach rozwala na łopatki rower przyspiesza i prowadzi się fenomenalnie.

Level A8 z zeszłego roku to też fajna opcja, przykręcasz SPD i grzejesz. Koła niestety są chyba najsłabszą stroną tego roweru, a raczej ich waga, zresztą każdy rower w tej cenie bedzie miał z tym problem. Pytanie tylko, czy ten rower to "baza do rozbudowy", bo moim zdaniem nie, i jak by chcieć go zdecydowanie "rozbudować" to trzeba by wymienić koła i ...... rame, która jest ciężka, waży prawie 2kg w rozmiarze 18" co jest można określić jako porażkę, do tego mojemu koledze pękła przy sztycy taka 18"-stka, a waży 75kg i ma 175cm wzrostu. Nie mówię, że pęknie pod Tobą, moim zdaniem on trafił trefną sztukę, ale to gościu z M4, jeździ bardzo dobrze technicznie, fakt zapierdala, ale nie skacze na tej ramie z dropów ,a wywrotki przytrafiają mu się sporadycznie więc to raczej wina ramy a nie użytkowania, rama pekła szybko po upływie gwarancji. Reszta osprzętu jest na tyle dobra że szkoda ją wymieniać puki się nie wyjedzie, bo na coś zdecydowanie lepszego, trzeba już wywalić dużo siana.

 

 

Owszem, Trail to nieporozumienie, ale jakbyś spojrzał na geometrie ramy w Meridzie 800D Trail to może zauważyłbyś, że ten Trail to jedynie z nazwy.

Jak już kiedyś pewna osoba z forum mnie sprostowała, na Traila Merida ma sporo za małą bazę kół.

W gruncie rzeczy geometria i wymiary ramy są zbliżone do ram np. Cube.

Rozmiar widelca można zredukować do tych 100mm przy czym geometria nie powinna ucierpieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower to nie sprzęt do maratonów :down: , spojrzałem na geometrię i jest powalona :blink: już o tym pisałem i nic się nie zmieniło ... rower jest do tego stopnia dziwny, że na niektórych rynkach wcale go nie proponują a na innych dostępny jet tylko w niższych klasach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten http://sklep.rower.c...ew.php?idp=2051 to oczywiście, że tak jak dla mnie nawet ciut lepszy od LTD 2012. Nie pomogę tylko w kwestii amorka bo nie znam się na Manitou ale ten RS Recon TK zbiera bardzo pozytywne opinie.

 

Ten Silver TK, cóż niektórzy tu na niego porządnie nadają, że padło ale są też opinie w drugą stronę. Dobrze ustawiony "liście wybiera"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich porad właśnie potrzebuję :) Tego triala raczej sobie odpuszczę, przeczytałem gdzieś na jego temat pochlebne opinie i tylko dlatego brałem go pod uwagę. A co do Krossów muszę przyznać, że sam jestem posiadaczem Levela A2 z którego jestem bardzo zadowolony. Ponadto znajomy posiada A6, którego też chwali i przeczytałem wiele pozytywnych komentarzy na ich temat stąd jestem skłonny kupić jakiś wyższy Level.

Meridkę, którą poleciłeś, bardzo mnie zainteresowała. Muszę przyznać, że obecne promocje pozwalają kupić fajne cacko w dobrej cenie. Troszkę malowanie mi nie pasi, ale nie to przecież jest najważniejsze. Czekam na dalsze porady ;)

 

Pytanko jeszcze jaka meridka? FLX V czy Race ? Zauważyłem też, że ten model sprzedawany jest w rozmiarach ramy 16-18-20-22. Przez 3 lata jeździłem na 19 i mam wrażenie, że to przyzwyczajenie może wpłynąć na komfort jazdy.

 

 

 

do Carbon FLX-a musisz się koniecznie przymierzyć, bo ta rama jest dosyć krótka i wychodzą różne jaja. 20" ma podsiodłową 50cm (na stronie piszą ze 51 a to bzdura), wiec to jest dokładnie 19,68", rower jest generalnie gabarytu średnio dużej 19-stki . Możesz kupić cały rower w wersji Race D (z tarczami), albo Race V (V-brake), sa tez jakieś sztuki z 2010r ale na gorszym napędzie a cena podobna. Ja zdecydowałem się na na Race D w rozmiarze 20" mam 184 i nogę 88 i generalnie jestem standardowym 19-stkowcem, ale jak masz krótkie nogi to może się okazać że ta rama nie jest dla Ciebie, dlatego przymierz się zanim kupisz.

Jutro robię przekładkę amortyzatora na R7 80mm, w weekand zrobię 2 maratony więc będę miał jeszcze "szerszą panoramę na tą ramę" :), liczę że z krótszym i lepszym amorem, rower będzie lepiej wdrapywał się na strome górki, nie ma z tym jakiejś tragedii ale fajniej by było jak by przednie koło mocniej naciskało na glebe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rower to nie sprzęt do maratonów :down: , spojrzałem na geometrię i jest powalona :blink: już o tym pisałem i nic się nie zmieniło ... rower jest do tego stopnia dziwny, że na niektórych rynkach wcale go nie proponują a na innych dostępny jet tylko w niższych klasach ;)

 

Nie jestem specem od geometrii, ale domyślałem się że chodzi o tą Meridę trail ?

A co sądzisz Rulez o polecanej przez Mansuę Meridce ?

Tak w ogóle jaki Twoim zdaniem jest najlepszy rower w tej cenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda ta Minuta ma system ACT Air , ale i tak jest sporo lepsza od Recona.

Tyle, że rowery ze strony - sklep.rower,com są raczej virtualne ...

 

Dzięki rulez już ze jednym się sprawdziło ale teraz widziałem ltd pro z innego sklepu ale recon tk air nie gold jest spoko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden Recon nie jest spoko ...są takie sobie, jedne są drętwe inne nie nadążają wybierać nierównośći, ale za takie pieniądze i trudno znaleźć coś lepszego, więc w tej cenie jest niezły.

 

Nie jestem specem od geometrii, ale domyślałem się że chodzi o tą Meridę trail ?

A co sądzisz Rulez o polecanej przez Mansuę Meridce ?

Tak w ogóle jaki Twoim zdaniem jest najlepszy rower w tej cenie ?

Tak, Merida Trail to nie rower do maratonów, do tego są inne Meridy ...

Z seryjnych nie przecenianych - wymieniany wcześniej Kross A7 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nastawiałem się wcześniej na Krossa, ale w obecnej chwili mam trochę mętlik w głowie i już nie wiem na co się zdecydować. Otrzymałem już parę opinii, że rama Krossa nie jest dobra do rozbudowy...

Rower kupię dopiero w połowie września więc mam nadal czas żeby się zastanowić i jeszcze może na jakieś posezonowe wyprzedaże już się załapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama A7 na pewno jest dobra do rozbudowy, ponad to do wyższego pziomu niż Kross przydało by się rozbudowywać na ramie karbonowej ... obecnie ramy aluminiowe nawet znanych firm nie są super nowoczesnymi konstrukcjami, to zadanie przejął karbon który można znaleźć już w rowerach za około 5000-6000 ... więc skoro producent nie pcha dużo lepszego osprzętu do ram aluminiowych to jaki sens aby robić to samemu ?, tym bardziej, że ramę karbonową o parametrach lepszych niż najlepsza aluminiowa można kupić już za :

http://www.ebay.com/itm/Full-Carbon-Fiber-Mountain-Bike-Frame-Arch-Design-2011-/251101006637?pt=Mountain_Bikes&hash=item3a76c94b2d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez a co myślisz o Levelu A8 z poprzednich sezonów? Warto brać?

Opłaca się czekać na posezonowe wyprzedaże, da się złapać wtedy coś leszpego ?

Widziałem, że w jednym temacie polecałeś Authora Modusa- fajny :) Może w coś takiego warto uderzac?

A co w ogóle myślisz o ramach karbon/aluminium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...