Skocz do zawartości

[amortyaztory] amortyzator do 400 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Sprawa jest taka że muszę zmienić amortyzator w rowerze ze starego Sr suntour(no name) na jakiś inny. Ma on skok 750 mm, a chciałem tak mieć przynajmniej 1000 mm skoku. Limit to jest tylko 400 zł więc nie ma zbyt dużego pola do popisu. Interesują mnie amortyzatory powietrzne ale wiem że w tej cenie jest bardzo mało sensownych amortyzatorów. O ile w ogóle jakieś. Czytałem o Spinnerze SW7 i jestem nim zainteresowany.

Ważę około 60 kg i ciągle rosnę.

 

Jeśli mógłby ktoś pomóc mi z wyborem byłbym wdzieczny.

Napisano

Dużo informacji o tym Spinnerze nie ma, ale jak na amor powietrzny jest strasznie tani. Poszukaj jakiś innych, lub uzbieraj te 550zł i kup Epicona.

Napisano

Dużo informacji o tym Spinnerze nie ma, ale jak na amor powietrzny jest strasznie tani. Poszukaj jakiś innych, lub uzbieraj te 550zł i kup Epicona.

To jest niemały problem bo ciągle jestem uczniem i nie mam za bardzo jak uzbierać a poza tym jeszcze zostają rodzice.

Napisano

Raidon powinien być ok, ale amor ma być pod V-ki czy tarcze ?

Jak na razie V-ki. Potem a raczej może kiedyś tarcze.

Napisano

Trochę przekracza budżet, ale prócz niego i SW7 nic nie znajdziesz powietrznego w tej cenie, no chyba, że bierzesz pod uwagę używki.

Napisano

Problem z używkami jest taki że nie wiem w jakim a stanie dopóki ich nie zobaczę a niestety nie znam nikogo kto mógłby ocenić ich stan więc jeśli się da to wolałbym tego uniknąć.

Napisano

Jeszcze słyszałem wiele opini dobrych o Epiconie ale to jest trochę zbyt drogo.

 

Ale nie wiem czy w niego inwestować czy zostać przy tych dwóch bo przekraczas mój budźet prawie dwa razy.

Napisano

Musiałbym zapytać się jeszcze w sklepie co sadzą o nich. Pewnie zrobię to dzisiaj albo jutro. Ale sądzę że jest to dobra propozycja. Bonusem do tego że są drogie jest pewnie ich wytzrymałość. Ja swój obecny zajeździłem po 3 latach ale o niego prawie w cale nie dbałem i mam to na co zasłuzyłem.

 

Dodam też że nie zależy mi specjalnie na wadze ponieważ ani nie ścigam się ani nie robię tras po 100 KM.

Napisano

Wystarczy przetrzeć szmatką górne lagi, ew. psiknąć Brunoxem i można wydłużyć życie widelca i poprawić jego pracę, co do Spinnera Reasona, to ktoś już na forum go ma ( teraz nie mogę sobie przypomnieć kto ) i jest z niego zadowolony.

Napisano

Ten który ja mam obecnie jest tylko do przecierania szmatką. Nie ma tam miejsca gdzie Brunox mógłby pracować, a tylko by pomagał w zbieraniu kurzu. Mam natomiast takie gómki na goleniach mniej więcej 3-centymetrowe które mają teoretycznie chronić a robią to jakby chciały a nie mogły i ciągle spadają więc zwykle 3/4 trasy jadę bez praktycznie żadnej osłony przed brudem i syfem.

Napisano

Czytałem już ten temat i z tego co piszą tam można wywnioskować że to jest całkiem niegłupi amortyzator. Jednak mi chodzi o to żeby się rozwijać. W przyszłości chciałem zmienić zrawie wszystko co do ramy jest przykręcone. Ramę tylko bym zostawił i amortyzator.

Napisano

Najlepszym rozwiązaniem było by po prostu przejście na hamulce tarczowe i kupienie czegoś pokroju epicona, ale tutaj największym problemem są koszty. Może lepiej po prostu nazbierać troszkę pieniążków niż kupować teraz tego spinnera tylko po to, żeby wkrótce go znowu zmienić (bo przecież ten spinner jest na v-kach, a jak masz zamiar zmieniać wszystko to pewnie vki na tarcze również).

 

Ja dlatego teraz nie mam zamiaru zmieniać amorka, bo musiałbym zmienić przy okazji vki na tarcze, a co za tym idzie również koła i piasty, a na takie coś na razie nie mogę sobie pozwolić ze względów finansowych. Ale w przyszłości czemu nie...

Napisano

Akurat tak się składa, że mam tanio do sprzedania Raidona powietrznego z 2011:

http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-air-lod-100-mm-powietrzny-i2498221232.html

W opisie wszystko szczerze opisałem, nie był katowany ani nic, tylko 9 wycieczek po 30 parę km. Nigdy nie był w błocie, wszystko działa, ideał.

 

Jest to fajny amorek, wybiera nawet mniejsze nierówności, z tym, że jest tylko pod tarcze, także musiałbyś wymienić przedni hamulec. Ale to i tak cię czeka prędzej czy później, bo znaleźć coś fajnego z mocowaniem pod Vki to już ciężko.

Napisano

A tu filmik jak pracuje:

Takie filmiki wbrew pozorom są niewiele warte.

XCM:

Pracuje, ugina się, wszystko super, ale... XCM vs. Epicon:
Komentować chyba nie trzeba.
Napisano

Byłem w trzech sklepach pytać się o w.w. amortyzatory i dwóch sprzedawców z czego jeden miał doświadczenie z Epiconem stwierdziło że nie warto pakować się w Spinnery. Chciałem równie ż poprawić się ponieważ zostanę przy V-kach. Co najwyżej kupię jakieś lepsze i lżejsze. Po przestudiowaniu dokładnym specefikacji Epicona i Raidona stwierdzam że Raidon ma lepszy stosunek tego co oferuje do ceny. Ale jeśli bym mógł nazbierać na Epicona to wziąłbym Epicona właśnie.

Napisano

Tylko ze epicona na vki po prostu nie oplaca sie brac, nie dosc ze starszy rocznik (chyba nie ma nowych epiconow z pivotami, a i roznica w pracy podobno towniez jakas jest) to chyba za tanie nie sa.

 

/wytapatalkowane z x8.

Napisano

Dla tego też nie zdecydowałem się na Epicona tylko na Raidona. Jednym z powodów jest cena a drugim jest brak pivotów w nowszych modelach.

Napisano

Ze względu na brak piwotów w nowych Epiconach, ja również zdecydowałem się na Raidona AIR. Po przesiadce z XCM-a różnica jest bardzo wyraźna, najważniejsze to dobrać odpowiednie ciśnienie oraz szybkość odbicia i jest fajnie. W tej cenie polecam.

Napisano

Gdby udało mi się znaleźć Epicona z pivotami w naprawdę dobrej cenie to pewnie się skuszę ale na razie zostaję przy Raidonie Air.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...