Dworniok Napisano 6 Lipca 2012 Napisano 6 Lipca 2012 Witam! Od dłuższego czasu zastanawiam się, do czego służy śruba zaznaczona na zdjęciu wyżej? Może do jakiejś regulacji? Może wy mi w tym pomożecie?
Dworniok Napisano 6 Lipca 2012 Autor Napisano 6 Lipca 2012 Ok. Wielkie dzięki za odpowiedź. A co powiecie o klockach Kool Stop, do tych hamulców.
Tomato Napisano 6 Lipca 2012 Napisano 6 Lipca 2012 Nom tam tylko tłoczek. Klocki stosowałem w tych XTRach. W deszczu w błocie i spiekocie działają jak powinny. Stosowałem do tarcz Ashimy.
Dworniok Napisano 7 Lipca 2012 Autor Napisano 7 Lipca 2012 Czyli warto kupic klocki firmy Kool Stop, dokładnie chodzi mi o żywiczne spiekane, te czerwone.
tobo Napisano 7 Lipca 2012 Napisano 7 Lipca 2012 Na pewno warto sprzedać te hamulce, kupić któryś z nowszych modeli shimano i cieszyć się dobrym produktem wielkiego S. Tym xtrom mocy nie dodadzą ani lepsze klocki ani większe tarcze. Chyba że masz minimalistyczne wymagania
Piksel Napisano 7 Lipca 2012 Napisano 7 Lipca 2012 Fakt, te hamulce siłą nie powalają, ale uważam, że taka moc do roweru xc jest aż nadto wystarczająca.Na plus zaliczam niezłą modulację, a na minus niezbyt wygodną klamkę.
Dworniok Napisano 7 Lipca 2012 Autor Napisano 7 Lipca 2012 Ale ponawiam pytanie, czy klocki Kool Stop, będą lepsze od oryginalnych klocków shimano
Andrew Napisano 7 Lipca 2012 Napisano 7 Lipca 2012 Niemal każde klocki będą lepszy od oryginalnych shimano. Koolstopy hamują sporo mocniej od żywic Sh i są bardziej odporne na wysoką temperaturę.
tobo Napisano 8 Lipca 2012 Napisano 8 Lipca 2012 Zależnie od warunków eksploatacji zastanowiłbym się nad zmianą na inne klocki niż żywiczne - wg mnie może mocą nie powalają ale za to są raczej najcichsze w mokrych warunkach.
kontooo2 Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 Hm zastanawiam się czy tez tak macie w tych hamulcach, tzn zanim zacznie hamować to dźwignia musi przejść jakieś 1-2 cm ? Ja tak mam w lewym i prawym, niby były odpowietrzane. Da się coś z tym zrobić żeby zaczęły hamować od razu po wciśnięciu dźwigni ? Pytanie co do tarcz, z przodu 180 ,a z tylu 160 moze być ? Kolejne , mogę je jakoś zmodernizować ? Mam do nich manetki xtr sl-m980, jak bym wymienił same dźwignie na inne np to będzie działać z reszta systemu ? jak by byla taka możliwość to na jaka dźwignie mogę zmienić ?
Andrew Napisano 6 Sierpnia 2012 Napisano 6 Sierpnia 2012 Nie jest możliwe hamowanie zaraz po wciśnięciu dźwigni. Dźwignia musi mieć pewien skok jałowy, aby zachowany był odstęp klocków od tarczy. Nie podałeś swojej wagi ani stylu jazdy, więc nie powiem Ci jakie rozmiary tarcz potrzebujesz. W 99% przypadków kombinacja 180/160 jest właściwa. Nie warto modernizować tych hamulców. Wymiana dźwigni na BL-M985 wprawdzie poprawi ich działanie, ale sama dźwignia będzie mieć duży skok jałowy i będzie gumowata.
Schwefel Napisano 6 Sierpnia 2012 Napisano 6 Sierpnia 2012 Ja bym wymienił tylko zaciski na SLX/XT/XTR i nie zawracał sobie głowy całym kompletem. Nawet sam przód wystarczy bo na tyle XTR spokojnie blokuje koło.
kontooo2 Napisano 6 Sierpnia 2012 Napisano 6 Sierpnia 2012 Zaciski to również M975, wiec wychodzi na to ze jak zmieniać to cały komplet ? Chyba bez sensu zmieniać sam przód na jakieś inne ,a tył zostawić M975 ? Jak był bym zainteresowany jednak zmiana przedniego zestawu tzn klamka i zacisk to co polecacie ? Waga 76 kg.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.