Skocz do zawartości

[klamkomanetki oraz przerzutka tył] krzyżowanie skrajnych grup shimano


kos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam.

 

czy jak skrzyzuję klamkomanetki SHIMANO ALTUS EF29-8R(LS) , z przrzutką tylną Deore XT, to będzie mnie można nazwać szaleńcem czy nie ?

 

czy te klamkomanetki będą dobrze obslugiwać tą deorke xt ? czy będzie im dużo do niej brakować(technologicznie lub inne aspekty) ? i czy deorka będzie dobrze dzialać pod tymi klamkomanetkami.

 

mysle ze rozumiecie o co chodzi zagubionemu bikerowi :)

 

dodatkowe pytania? ( bo nei wiem co moge jeszcze napisać) czekam

 

dziekuje, pozdrawiam. kacper

Napisano
czy jak skrzyzuję klamkomanetki SHIMANO ALTUS EF29-8R(LS) , z przrzutką tylną Deore XT, to będzie mnie można nazwać szaleńcem czy nie ?

 

czy te klamkomanetki będą dobrze obslugiwać tą deorke xt ? czy będzie im dużo do niej brakować(technologicznie lub inne aspekty) ? i czy deorka będzie dobrze dzialać pod tymi klamkomanetkami.

 

Wszystko będzie działać poprawnie i dla mnie szaleńcem nie będziesz :) . Technika działania przy klamkomanetkach jest we wszystkich grupach identyczna i polega na przeskokach zapadek na ząbkach, więc wg mnie klamkomanetki ALTUS i przerzutka XT na pewno będą działać.

Oczywiście mam nadzieję że przerzutka XT nie jest z odwrotną sprężyną.

Napisano

a wlasnie taką bym chciał, bo narzekam na łancuch ktory jest zbyt luzny i szukam wiekszej siły napinającej ( a taką wg mnie ma przerzutka xt z odwrotną sprężyną)

 

więc jak ? odwrotna spręzyna odpada ?

  • Mod Team
Napisano

Działać powinno ale nie widzę większego sensu takiego rozwiązania bo manetki Altusa są niewygodne, podatne na uszkodzenia i szybko się "sypią". Jak zależy Ci na mocnej sprężynie to może Sram? Nie wiem jak to wygląda w niższych grupach, ale kiedyś był na forum film z porównaniem przerzutki XTR i X-0. XTR latał jakby w ogóle żadnej sprężyny nie miał, a Sram prawie stał w miejscu.

Napisano

racja. dzis wlasnie zauwazylem dosc pokazny luz na klamce hamulcowej.

 

sęk w tym ze do mojej ramy nie oplaca sie wciskac sprzętu z wyższej półki. jak xt dostane na gieldzie ( z bardzo pewnego źródła za 80pln) to nowego za 140. znowu jak sram, to x7/x9 ( x9 za 220pln). tylko ze wymieniając przerzutke, wymieniam manetki. czyli analogicznie potrzebuje klamki, a jak klamki to i hamulce! :<. takie koło sie zatoczyło. i chcialem sie zamknąć w 200, bo mam korbe do wymiany, a tu widać nic z tego..

 

moze jakies propozycje ?

  • Mod Team
Napisano
a jak klamki to i hamulce!

Po co? No chyba że z hamulacmi też coś nie tak, ale o tym nie pisałeś.

Napisano

jak dla mnie to ta sprezyna nie ma wplywu na napiecie lancucha, tylko na sile z jaka po popuszczeniu linki przerzutka dziala na lancuch w gore lub w dol (w zaleznosci od rodzaju sprezyny)

do napinania lancucha jest inna sprezyna

Napisano

hmm, czyli która? wg mnie to spike niezla herezje nam tu zapodales ;).

 

jesli mowimy o napinaczu to ok, ale tam tez sprezyny nie ma. zreszta ja nic o napinaczu nie wspominalem. bo w xc/mtb niezabardzo z napinaczem :P ( acz znam goscia ktory jezdzil) ale do sedna.

 

wiec jaka sprezyna napina lancuch wg ciebie spike ?

 

bo w przerzutce tylnej sa dwie. analogicznie im wyżzsa grupa tym lepsze/silniejsze/trwalsze są ta sprezyny

(jedna ktora napina wózek przerzutki i druga ktora porusza przerzutka gora dol po kasecie/wolnobiegu).

 

hm ?

Napisano

w przerzutce jest wecej niz 1 sprzeyna, jedna ta o ktrej mowa zwykla badz odwrotna, ma za zadanie tylko przeciwdzialanie ruchowi linki - ruch przerzutki w druga strone przy zmianie biegow, ta od napinania lancucha jest w przeglubie miedzy wozkiem a pantografrm, tak dla uscislenia:)

 

wszystko bedzie dzialac poprawnie, jednak przy takich manetkach raczej nie bedzie widac roznicy w dzialaniu przerzutki, tyle ze pewnie bedzie w lepszym stanie niz stara(brak luzow itp),

dla poprawienia dzialania juz lepiej zakladac manetki wyzszej grupy z nizsza przerzutka

Napisano
wszystko bedzie dzialac poprawnie, jednak przy takich manetkach raczej nie bedzie widac roznicy w dzialaniu przerzutki, tyle ze pewnie bedzie w lepszym stanie niz stara(brak luzow itp),

dla poprawienia dzialania juz lepiej zakladac manetki wyzszej grupy z nizsza przerzutka

 

Hmmm - a dlaczego tak sądzisz że nie będzie widać różnicy w działaniu przerzutki? Przecież indeksacja przy klamkomanetkach na 8 jest identyczna w każdej z grup i przeskoki następują wszędzie o taką samą długość. Po prostu "pstykasz" manetką i sprężyna przy przerzutce robi swoje - pociąga luźną linkę lub "pstykasz" i ciągniesz manetką linkę.

Napisano
Działać powinno ale nie widzę większego sensu takiego rozwiązania bo manetki Altusa są niewygodne, podatne na uszkodzenia i szybko się "sypią".

 

To aż tak z nimi źle? A chce je kupić w nowym rowerku ;)

Napisano

zobaczymy jak będę stał z kasą. na razie wymieniam napęd. pozniej zastanowie sie nad tą przerzutka z tyłu.. ew nad wejsciem w sram'a.. ale poki co bardziej jestem za wejsciem w sram'a.

Napisano

zainstalowałem sobie altusy klamkomanetki i na to mam tył deora no i śmiga ładnie ; a jak w praktyce to zobacze :/ bo sie sprzet jeszcze skręca

  • Mod Team
Napisano

 

To aż tak z nimi źle? A chce je kupić w nowym rowerku :D

No niestety. Brat je ma w rowerze i się z nimi męczy. Raz działają lepiej, raz gorzej, czasem całkiem się blokują. No i przy pierwszej glebie górne plastiki będą połamane bo bardzo wystają. Zdecydowanie lepiej brać Alivio mimo, że droższe, to się po prostu opłaci.

Napisano

Hmmm - a dlaczego tak sądzisz że nie będzie widać różnicy w działaniu przerzutki? Przecież indeksacja przy klamkomanetkach na 8 jest identyczna w każdej z grup i przeskoki następują wszędzie o taką samą długość. Po prostu "pstykasz" manetką i sprężyna przy przerzutce robi swoje - pociąga luźną linkę lub "pstykasz" i ciągniesz manetką linkę.

 

A jednak. We wszystkich przerzutkach zewnętrznych za indeksację odpowiada mechanizm manetki, a nie przerzutka. Manetki wyższych grup są trwalsze, bardziej precyzyjnie wykonane i mają mniejszy skok dźwigni.

Przerzutka to tylko dwie sprężyny (u Shimano 3) i trochę aluminium. Konstrukcyjnie ne różnią się praktycznie niczym. Różnica na plus może wynikać z polepszonej sztywności, mniejszych luzów fabrycznych itp. XT na manetkach Altus nie powali jakością działania, ale tez nie będzie sprawiał kłopotów.

Napisano

za to klamkomanetki będą : ) ja jak na razie nie mam swoim nic do zarzucenia ( oprocz luzu na klamce hamulca tył).

 

ogolnie wynika ze lepiej uniknac takiego rozwiazania, ale jesli ktos chce to moze sobie tak zrobic :blink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...