Skocz do zawartości

[7500 max] rower mtb - karbonowa rama


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie poszukuje konkretnego rowerku do mtb max 7,5k zl, karbonowa rama.

Czekam na propozycje

  • Mod Team
Napisano

Usunąłem tą całą jałową dyskusję, proszę o spokój. Autora proszę o sprecyzowanie konkretnych potrzeb, czyli czego oczekuje od roweru, gdzie jeździ, na czym mu najbardziej zależy. Inaczej temat poleci do kosza. Reszta niech skończy zaczepki tylko pomoże co nieco. Po to właściwie jest to forum.

 

Z mojej strony proponuję Kross lvl A9. Rama karbonowa, osprzęt pokroju Deore. Bardzo ciekawa propozycja tańsza od w/w Mbike. Gdybym miał możliwość wolałbym jednak dołożyć do Ultimate ze względu na DUŻO lepszy osprzęt. Mbke kosztuje około 6500zł, Kross ok. 5000zł

Napisano

Takze poprawiam.

Wzrost 185cm, noga 93cm. 80kg

 

Jezdze tylko po lesie, asfaltu unikam. Glownie podjazdy i zjazdy w dosc ciezkim terenie.

W zwiazku z tym oczekuje ramy o sportowej geometri a nie rekreacyjna.

Masa kol jak najnizsza. Hardtail, amor-rockshox lub fox. To tyle

Napisano

Zobacz jeszcze Cubowe GTC. Ja wybierałem z trójki: Cube GTC Pro, Giant XTC composite 2 i ten Mbike.

Ale ten ostatni poleciał na starcie przez tą zintegrowaną sztycę, Giant mi bardzo leżał chyba nawet pierwsze wrażenie było lepsze niż w Cube, ale przestraszyłem się tej niesłynnej polityki gwarancyjnej. No i mam tego GTC.

Na razie jestem bardzo zadowolony, chociaż jeszcze się go uczę, jednak to całkiem inna geo niż rekreacyjne MTB.

Napisano

O.Nine - lekka, sztywna, dobrze tłumiąca rama i relatywnie chyba najtańsza z topowych ram. Nowy rower zmieścisz się w 7,5k pln ( polecam zeszły rocznik ) ale to jest ciekawa aukcja:

http://allegro.pl/merida-o-nine-3000-d-carbon-21-5-i2462049568.html

z racji dość dużego przekroku 20" mogłaby się okazać za mała nawet ze sztycą 400mm.

 

Greeda z zeszłego roku także kupisz za ciut mniej niż 8k pln - także bardzo ciekawa rama, super wykonana, sztywna i w ładnym malowaniu

http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a15/7834/Haibike+Greed+SL!+(film)/

 

Spec SJ Comp z zeszłego roku też kupisz w podobnej cenie a rama na żywo miażdży

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/archive/2011/stumpjumper/sjhtcompcarbon

Napisano

Można też w sumie to tylko dla ramy, ale za to jakiej, poszukać w sklepach zeszłorocznego Flasha z - jak ktoś martwi się o drogi serwis fatty/lefty - Magurą na sterówce 1,5 ( waga wciąż niezła jednak praca trochę inna ) i wraz z zużywaniem części wymieniać poszczególne elementy. Co ciekawe nawet na osprzęcie na poziomie X7/X9 i ponad 2 kg kołach całość powinna ważyć ok 10 kg. Wg testów i wielu użytkowników najlepszy stosunek waga/sztywność plus niesamowity komfort jazdy oraz dobre warunki gwarancji.

Napisano

Można też w sumie to tylko dla ramy, ale za to jakiej, poszukać w sklepach zeszłorocznego Flasha z - jak ktoś martwi się o drogi serwis fatty/lefty - Magurą na sterówce 1,5 ( waga wciąż niezła jednak praca trochę inna ) i wraz z zużywaniem części wymieniać poszczególne elementy. Co ciekawe nawet na osprzęcie na poziomie X7/X9 i ponad 2 kg kołach całość powinna ważyć ok 10 kg. Wg testów i wielu użytkowników najlepszy stosunek waga/sztywność plus niesamowity komfort jazdy oraz dobre warunki gwarancji.

 

 

Ja zaproponował bym Ci O-nine-a, jako że od tygodnia jestem posiadaczem roweru na podobnej ramie (Carbon FLX - ta sama geometria i wymiary).

 

http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-mtb-sztywne/rower-merida-o-nine-30002011-p-165

 

Nowy i mieści się w budzecie. Carbon rama mistrza świata :) , FOX, pelne XT i koła DT SWISS za 7,5k , moim zdaniem brzmi ok.

 

Myślę , że nie powinieneś mieć problemu ze zmieszczeniem się na rozmiarze 20" (FLX w rozmiarze 20" ma rurę podsiodłową dł 50 (czyli 19,6" a nie 51cm jak podaje ta tabelka, O-nine przypuszczam że bedzie podobnie). Mam i wzrost 184, noga 88 i z zapasem spokojnie obsługuje mnie sztyca 350mm. Rower nie jest "kobylasty", wygląda jak przeciętne 19". Mierida prowadzi się bardzo przyjemnie i stabilnie, daje duży komfort . Ma kapitalne przyspieszenie i świetnie jeździ pod górę, to moim zdaniem główne zalety tej ramy (po przejechaniu dopiero 400km , w sobotę jadę pierwszy maraton tym rowerem, więc pewnie moja opinnia będzie szersza, po konfrontacji na trasie :) ).Z pewnością nie jest to rower tak zwrotny jak Corratec czy coś w tym stylu, i to raczej główna wada.

Napisano

Według mnie najbardziej się opłaca brać RDX i resztę samemu złożyć, przynajmniej robione w Polsce i porządnie oraz lekkie.

Opinia jest taka, że chłopaki się postarali i zrobili ramkę lepszą od niejednego cannodale. Link http://www.rodex.net.pl/

Napisano

Według mnie najbardziej się opłaca brać RDX i resztę samemu złożyć, przynajmniej robione w Polsce i porządnie oraz lekkie.

Opinia jest taka, że chłopaki się postarali i zrobili ramkę lepszą od niejednego cannodale. Link http://www.rodex.net.pl/

Która rama rdx jest "zrobiona" przez chłopaków z rdx? Oni chcą za ramę, którą ja nabyłem za 1000 zł z przesyłką, prawie 3 tysiące.Tylko ja nabyłem ją od producenta, pewnie tego samego co oni, bo wizualnie ani konstrukcyjnie moja nie różni się od ich produktu.

Ramy rdx są krótkie i mają dosyć turystyczną geometrię (20tka ma 600 mm, co jak na ramy do xc/maratonu jest raczej mało). Lekkie też nie za bardzo, przynajmniej jeśli porówna się je z choćby z wspomnianym cannondale czy też i z innymi markami.

  • Mod Team
Napisano
Karbonowy Mbike to to samo co RDX również chiński katalog z naklejką Mbike.

Niby tak ale wolałbym mbike ze sportową geometrią niż tego turystyka RDX i na podjazdach bić się kolanami o klatkę żeby podjechać.

Napisano
jedynie wymiany wymagałyby hamulce, gdyż 775 nie hamują.

 

Akurat miałem styczność z tymi hamulcami i mogę powiedzieć z całą pewnością że hamują rewelacyjnie i nic nie trzeba wymieniać ;)

A co do roweru to bardzo fajny secik

Napisano

Całkowicie się zgadzam że te heble nadają się jedynie do wymiany :) Ja bym się ich pozbył i kupił nowszy model, który NA PEWNO działa tak jak powinien działać hamulec hydrauliczny tarczowy.

 

Niby tak ale wolałbym mbike ze sportową geometrią niż tego turystyka RDX i na podjazdach bić się kolanami o klatkę żeby podjechać.

 

Aż tak źle nie jest :)

Napisano

Niby tak ale wolałbym mbike ze sportową geometrią niż tego turystyka RDX i na podjazdach bić się kolanami o klatkę żeby podjechać.

Oczywiście jednak może być również chińczyk z bardziej sportową geometria..a to nie ja polecałem rdx:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...