Skocz do zawartości

[rama] Naprawa, przeprawa


curich

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

temat dotyczy ramy do fixa, stąd zamieszczam go w tym dziale. Natomiast jeśli ktoś uzna, że nie tutaj jest jego miejsce,proszę o przeniesienie ;)

 

Zatem, od dłuższego czasu posiadam rame niemieckiej produkcji HKS. Niestety jest uszkodzona. Problem polega na tym iż rurki w ramie są klejone, a nie spawane. Jedna z nich, dokładnie rurka w główce obraca się. Chcę ją jakoś odratować, bo ma bardzo fajne kąty i przyjemnie się na niej jeździ. Ramka jest aluminiowa, więc spawanie raczej wykluczam z powodów czysto finansowych (zapewne taka usługa by kosztowała więcej niż jest warta sama rama). Próbowałem ją kleić jakimś pospolitym klejem, ale niestety nieskutecznie.

 

Tutaj rodzi się moje pytanie: jest jakiś chałupniczy sposób by to dobrze skleić[?], unieruchomić czy coś takiego? Drugie pytanie, czy jazda na uszkodzonej w ten sposób ramie może stwarzać jakieś zagrożenie?

 

Wszelkie pomysły bardzo mile widziane.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, skąd wytrzasnąłeś, że jest klejona... pewnie lut puścił, więc jak Ci na niej zależy, to oddaj do jakiegoś speca od lutowania ram typu gromada, rychtarski, orłowski. tak mi się wydaje.

Aluminium na glucie, super glucie, tzn.może to jednak mogło być na kleju, bo lutowane aluminium? jakoś słabo to widzę. W Mielcu jest Mielec czyli ktoś się zna na tym materiale, skoro ramy spawają, może nie trzeba się do Szczecina, czy do nas wybierać.... inna sprawa - co to jest za alu skoro ta rama przy takich profilach jakoś daje radę to może być jakiś nietypowy stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama nie jest ani spawana, ani lutowana. Z pewnością jest w jakiś sposób klejona. Co do Mielca to rzadko bywam także dostęp ogrniaczony mam do nich dlatego chciałem coś uzyskać domowym sposobem, może jakaś żywica albo coś w ten deseń. Trudno też jest mi określić jakie to alu bo nie ma napisanego. Jutro będę z niej ściągał starą farbę, może się coś ukaże moim oczom czego nie widać teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory, przeoczyłem fakt, że to alu, więc rzeczywiście nie ma mowy o lutowaniu. Napisz bo bikemielec, pokaż im co się stało i dowiedz się o koszta. Jak wyjdzie drogo, trudno, ale może warto coś zdziałać. Gianty cadex były klejone, ale one mają mufy z alu, a rury carbonowe. No i klej w nich puszcza. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw z matą szklaną, wg mnie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Taki zestaw stosuje się np. do uzupełniania ubytków elementów karoserii (nadkola zjedzone przez rdzę) nie jest to dobry produkt do zespajania elementów. Poza tym będziesz miał z tym sporo zabawy żeby wyprowadzić ładnie powierzchnię. Raczej nie obejdzie się bez szpachlowania itd. Główka zwiększy mocno średnicę i zrobi się bardzo toporna. Ze swojej strony mogę polecić profesjonalne kleje LOCTITE widziałem kilka "klejeń" w akcji i jest bardzo mocno i trwale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...