Skocz do zawartości

[Amortyzator] Przedni do 800zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak w temacie.

Co byście polecali do takiej kwoty?

 

Czas wymienić mojego XCR'a na coś lepszego.

 

W serwisie polecają mi RST Titan'a bo ciężko znaleźć coś rozsądniejszego do tej ceny.

Wasze sugestie?

 

Zaznaczam że jestem amatorem, ale czasami biorę udział w maratonach, ale na rowerze jeżdżę ogólnie sporo.

Zarówno po lesie jak i szosa.

 

Moja Waga +/- 86-88kg

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Titan Air jest ciekawą opcją - poza normalnymi regulacjami ma jeszcze regulację kompresji, ale zauważ, że ma dużą wysokość (oś-korona) no i nie jest lekki. Sprawdź czy nie popsuje Ci geometrii. W tej cenie może znajdziesz Suntoura Axona, a w Bike-Center znajdziesz RS Recona z TK. Lub coś używanego. Ja kupiłem Recona z MC w świetnym stanie za 500 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony poleciłbym SR Epicon z 2012 r. Cena do jakości odpowiednia, możliwość ustawienia ciśnienia, różne regulacje i waga ok. 1670 g.

 

Poszukaj na forum jest dużo podobnych tematów gdzie wszystko jest rozbrojone na czynniki pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@afly

 

 

Niestety ten kolor od razu odpada chociaż cena naprawdę przyzwoita.

Jednak do mojego czarnego Authora to ni jak ma się do całości:)

 

Co do F1rst'a troszkę może mi zabraknąć kasy.

 

Generalnie sprawa wygląda tak, że tego Titana Air RL mogę mieć za ~640zł i w takiej kwocie chciałem się zmieścić.

Jednak sporo znajomych podpowiada mi aby jakoś wyskrobać jeszcze z 200 zł i właśnie rozglądać się za jakimś RS albo Suntour.

 

A może właśnie w granicach 600 zł da się znaleźć coś rozsądnego? Czy odpuścić sobie to?

 

Ja na moim XCR przeżyłem jakoś 4 sezony, a że wymagania są większe to i czas na upgrade sprzętu.

Zaznaczam że nie mam jakiś uprzedzeń do innych marek.

Ważne aby było sprawne i jakość/cena przy rozsądnych lotach.

 

W tej cenie może znajdziesz Suntoura Axona, a w Bike-Center znajdziesz RS Recona z TK. Lub coś używanego. Ja kupiłem Recona z MC w świetnym stanie za 500 :)

 

Masz na myśli TEGO Recon'a z Bike Center?

 

Znalazłem jeszcze dwa modele Epicona na Allegro

 

KLIK I

KLIK II

 

Tak więc na co się zdecydować?

 

Bo u mnie w serwisie mogę dostać za przystępną cenę tego RST Titana ale tylko wersję RL (wyżej wspomniane ~640zł).

Nigdy wcześniej nie miałem okazji jeździć na takim amorku i nie wiem czy nie będzie mnie wkurzać dodatkowa wajcha na kierownicy.

 

A co Wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie właśnie wkurza brak tej manetki na kierownicy - teraz kupując amortyzator bym z niej nie rezygnował, często zmieniam ustawienia tłumika, a czasami na zjeździe się zapomni w pełni odblokować amortyzator.... Ale każdy docenia co innego :).

 

P.S. Centrum Rowerowe ma problemy z wysyłką zamówień/czasem realizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz.

Dla każdego co innego.

 

Jednak dalej nie wiem na jaki amortyzator się zdecydować.

Tego Titana RL mam w serwisie jako pewniaka.

 

A inne ewentualnie musiałbym kupować na własną rękę poza serwisem i dopiero później zakładać.

 

Więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zmierz odległość od osi do korony swojego amora i porównaj z tym samym parametrem titana. Jak różnica wyniesie 2-3 cm to możesz kupić i to będzie najlepsza opcja. Jeśli różnica będzie za duża to radzę Ci kupić Epicona lub Recona, choć ten ma gorsze tłumienie i niestety nie ma blokady. Ale za nim przemiawia solidność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zmierz odległość od osi do korony swojego amora i porównaj z tym samym parametrem titana. Jak różnica wyniesie 2-3 cm to możesz kupić i to będzie najlepsza opcja. Jeśli różnica będzie za duża to radzę Ci kupić Epicona lub Recona, choć ten ma gorsze tłumienie i niestety nie ma blokady. Ale za nim przemiawia solidność.

 

Tak jak mówiłeś , zmierzyłem co trzeba i różnica jest niecałe 2 cm.

Tak więc pozostaje mi albo Titan albo Epicon.

 

Oczywiście mowa tutaj o amortyzatorze pod tarcze i moja waga +/- 86-88kg + rower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo ciężko dostać Recona z MC, a jeśli już to nie mam tyle funduszy na takie cudo.

 

Tak więc do całego zestawu (Titan, Epicon, Recon) co będzie najrozsądniejszym wyborem?

Przepraszam, że męczę temat, ale zależy mi na podjęciu jak najlepszej decyzji bo amorek będę użytkować przez przynajmniej 3-4 sezony i zależy mi aby zakup był jak najlepszy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie to już mam totalny mętlik w głowie:)

 

F1RST, Spinner, Recon, Epicon..

I właśnie ten ostatni.

W innym temacie ktoś wrzucił link do sklepu gdzie kosztuje bagatela 545zł + przesyłka. KLIK

 

Nie jest to najlepsza oferta jak dla mnie?

Sporo bym zaoszczędził. Ponad 200zł w kieszeni nie w kij dmuchał.

 

Do tej kwoty odłożyłbym w trakcie wakacji jeszcze trochę kasy i mogę na tył zakładać hydrauliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Axona od tego roku. Lekko nie ma, bo rower z Axonem jeździ tylko na maratony, a na wyścigu człowiek sprzętu nie oszczędza i jak na razie wszystko hula. Jest lekki (poniżej 1600 g), dobrze wybiera nierówności, od siebie mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie nie wiem już kompletnie nic...

 

Może zróbmy tak.

Jeśli możecie to podajcie kolejność w jakiej byście preferowali te amortyzatory. jakość/cena. W przedziale 600-800zł więcej nie bo muszę jeszcze mieć na hydrauliki z tyłu ;)

 

F1RST, Recon, Epicon, Axon, Spinner ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waże bardzo podobnie co Ty (~90kg), i przy ostrym hamowaniu z tarczą 180mm, mój RST F1rst lekko się cofa pod ramę (golenie 30mm). Jeżeli robisz duże przebiegi (ponad 3,5k km w sezonie) oraz bierzesz udział w maratonach z miejsca odrzuciłbym przy tej wadze amortyzatory z goleniami 30mm. Mój ma przejechane 3,5k km, luzów poza fabrycznymi nie ma, widzi teren mocno pagórkowaty itp, asfalt jest dla niego rzadkim luksusem. Niestety ze względu na niską wagę amortyzatora, srednicę golenii oraz moją własną masę nie jest wystarczająco jak dla mnie sztywny bocznie (a wpływ na to ma średnica goleni).

 

Co do ogólnego rankingu ciężko ustalić, testowałem Epicona model na rok 2010 (~300km), oraz potem F1rst`a. Wybrałem Firsta ponieważ nie był kanapowaty jak Epicon - nie wybierał "liści" i to mi pasowało. Druga sprawa, Epicon pracował prawie całym skokiem, First ostatnie 2cm skoku nie wykorzystuje, od połowy skosku znacznie się utwardza co odpowiadało mi na zjazdach przy ostrym hamowaniu - bo w epiconie był bardziej efekt "nurkowania". Bardzo często korzystam z tłumienia kompresji (zmiany charakteru pracy tłumika - szczególnie na podjazdy do połowy zablokowany), gdzie w Epiconie była pozycja na zasadzie maksymalny skok/blokada. Zresztą w RST F1rst 2010/2011 są flaki Manitou (tłumik).

Osobiście mając teraz wybór podjąłbym ryzyko wypróbowania Spinner`a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie powinieneś rozsądzić między Axonem a Spinnerem. Nie da się jednoznacznie rozsądzić który amor będzie lepszy bo jest zbyt dużo czynników w internecie możesz poczytać a każdym ktory Cię interesuje i na podstawie odczuć innych wybrać ten który najlepiej do ciebie pasuje. afly słusznie zauważył że lepsze by były dla Ciebie golenie 32mm co i Aeris i Axon spełniają, z tym że Axona najtaniej kupisz na Allegro za 810zł z roku 2008, a ten Spinner z aukcji do której wcześniej wysłałem linka jest w naprawdę super cenie bo aktualnie w większości sklepów możesz go kupić za około 1000zł. Jedyne co mnie martwi to że oba modele są dosyć mocno odchudzone Axon ~1500 Aeris ~1700. Za Axonem jak dla mnie przemawia manetka blokady, choć cena Spinnera to naprawdę okazja i myślę że warto go wziąć.

afly a wiesz że dla Manitou tłumiki robi Suntour?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...