LrPrl Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Witam! Niedawno, jakiś miesiąc temu kupiłem komplet hamulców na dwa koła "Author 3cc". Przed założeniem odtłuściłem obręcz, klocki przez ok. 50km świetnie się sprawowały. Teraz gdy zrobiłem ok. 200km przednie klocki zaczęły piszczeć, tylne w porządku. Rozpędzenie się i mocne hamowanie nie pomagają. Co może być przyczyną?
adii22 Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Ustaw prawidłowo klocki (może się nieco przesunęły/obróciły i piszczą), ew. je dokręć - to mi z doświadczenia przychodzi na myśl. U mnie pomagało, co prawda na innych klockach
Mihauok Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Może źle odtłuściłeś obręcz, czym to robiłeś?
mklos1 Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Typowe przyczyny: 1) Niewłaściwe ustawienie. 2) Zabrudzona obręcz/klocki. 3) Ten typ tak ma. Add 1) Komentarz nie jest wymagany. Add 2) Czasami oprócz oczyszczenia obręczy warto klocki przetrzeć papierem ściernym o gradacji powiedzmy 180. Przemycie nie zawsze wystarcza. Add 3) Mam czerwone Clarks'y, które piszczą mimo poprawnego ustawienia ze względu na materiał z jakiego są wykonane.
Fenthin Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Opcja nr 3 niespecjalnie. Te klocki nie są zbyt głośne.
mklos1 Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Moim zdaniem na tle innych są, ale rekompensują skutecznością.
Fenthin Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 O których klockach mówisz? Clark's rzeczywiście znane są swojej głośności, Authory i podobne jakoś mocno nie piszczą.
mklos1 Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 Clarks'y oczywiście. Dodatkowo jeszcze mam "wsuwki", a nie całe klocki.
Fenthin Napisano 20 Czerwca 2012 Napisano 20 Czerwca 2012 A ja mówiłem o Authorach, w końcu temat jest o nich.
LrPrl Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 Obręcz odtłuściłem za pomocą benzyny ekstrakcyjnej a klocki ustawiłem równolegle do obręczy.
rzezniol Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Wierzyć się nie chce ale wiara czyni cuda 3cc miałem 2 komplety na 2 różnych obręczach ... kazdy znajomy ktory pyta o klocki kończy na rowerze z okładzinami 3cc nic nikomu nie piszczy ... Mi osobiscie wierzyc sie nie chce Jakie masz ramiona hamulców ? Wiotkie niskiej klasy ramiona mogą ewentualnie pomagać w piszczeniu ... Pozdro
Mihauok Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Może po prostu tak jest , u mnie też z początku klocki piszczały, ale po kilkuset kilometrach cicho jak makiem zasiał Jeździj tak jak jest, piszczenie hamulców to fajny dźwięk
LrPrl Napisano 21 Czerwca 2012 Autor Napisano 21 Czerwca 2012 Ramiona tektro c-310, spróbuje umyć felgę i z tego co wyczytałem to dobrze jest pod tył klocka podłożyć 3x zgiętą kartkę papieru, tak aby przednia część przy hamowaniu pierwsza stykała się z felgą. Chociaż nadal mnie dziwi, że tylne klocki ciche, a przednie dosyć głośno piszczą
crosis Napisano 21 Czerwca 2012 Napisano 21 Czerwca 2012 Ramiona tektro c-310, spróbuje umyć felgę i z tego co wyczytałem to dobrze jest pod tył klocka podłożyć 3x zgiętą kartkę papieru, tak aby przednia część przy hamowaniu pierwsza stykała się z felgą. Chociaż nadal mnie dziwi, że tylne klocki ciche, a przednie dosyć głośno piszczą Ja próbowałem milion konfiguracji i pomagało odwrotnie - podłożenie czegoś na przód. Wydawało mi się, że przednia część mocniej piszczy, mimo że jest "anti squeal"... Anyway, miałem dość Ikarusa hamującego na Nowym Kleparzu w Krakowie, więc podziękowałem 3cc :/ męczyłem je ze standardowymi obręczami z Levela A2 2011
suthum Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 Mam też te klocki (author) i mi nie piszczą. zakładałem normalnie, znaczy równolegle. Teraz mam pytanie z serii "dziwnych" na przyszłość. Która część klocka to przód, a która tył(do patentu z monetą)?
Fenthin Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 yyy... tylna to jest ta z tyłu, a przednia ta z... przodu?
suthum Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 chodzi o to, czy przód klocka to jest od przodu roweru, czy to jest ta część, która jest w "kierunku natarcia" obręczy podczas obrotu koła(jak koło się kręci, to najpierw dociera do części klocka która w/g poprzedniej definicji jest częścią tylną). wiem, brzmi to masakrycznie, ale nie wiem jak to opisać.
Fenthin Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 Przód jest zawsze z przodu. Przednie koło jest z przodu, kierownica jest z przodu, przód klocka też jest z przodu. Czyli Twoja pierwsza definicja.
suthum Napisano 2 Lipca 2012 Napisano 2 Lipca 2012 Przód jest zawsze z przodu. Przednie koło jest z przodu, kierownica jest z przodu, przód klocka też jest z przodu. Czyli Twoja pierwsza definicja. dzięki serdeczne. o to mi chodziło. rozwiałeś teraz moje wszelkie wątpliwości.
SSG90 Napisano 4 Lipca 2012 Napisano 4 Lipca 2012 a może poprostu obręcz już jest zużyta ? ja mam kellysowskie z wymiennymi okładzinami i na razie jest wszystko ok zero pisków nawet na mokrym podłożu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.