goldie77 Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 Cześć, Jakie tu są stery - w specyfikacji roweru napisali tylko markę - Ritchey - czy bez rozbierania rozpoznam - czy muszę zdjąć mostek i coś podłubać żeby dokładnie wiedzieć jak to wygląda ? Zdjęcie poniżej pomóżcie proszę
Mod Team michuuu Napisano 13 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 13 Czerwca 2012 Stery zintegrowane czyli takie które osadza się bezpośrednio w gnieździe ramy.
goldie77 Napisano 13 Czerwca 2012 Autor Napisano 13 Czerwca 2012 Stery zintegrowane czyli takie które osadza się bezpośrednio w gnieździe ramy. i rozumiem że jak będę szukał - to tylko takie a nie inne tak ? o np. takie: http://allegro.pl/nowe-fsa-orbit-xl-ii-1i1-8-maszyny-xc-mtb-am-wys-0-i2395460745.html czy to nie są zintegrowane ? a nabijane albo pół zintegrowane też można ? (bo ja kompletnie tego nie rozumiem - pytam, czytałem FAq ale nie za bardzo mi się to w głowie mieści) jakbym miał gdziekolwiek szukać albo pytać np. na allegro - to jakie oznaczenia albo symbole są dla mnie wyznacznikiem ?
Fenthin Napisano 13 Czerwca 2012 Napisano 13 Czerwca 2012 Dla mnie to stery pół-zintegrowane, miska widoczna na pierwszy rzut oka. Musisz kupić odpowiednie stery, innych po prostu nie jesteś w stanie osadzić w ramie. Te z linka to zewnętrzne.
Mod Team michuuu Napisano 13 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 13 Czerwca 2012 Faktycznie to może być miska a nie część stożkowego dystansu. http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/64822/302/Stery-polzintegrowane-HSI-S01 tak wyglądają.
goldie77 Napisano 13 Czerwca 2012 Autor Napisano 13 Czerwca 2012 Faktycznie to może być miska a nie część stożkowego dystansu. Stery półzintegrowane HSI-S01 tak wyglądają. mówisz o tej części która jest w formie stożka z napisem Ghost ? rozkręcę jutro i podrzucę zdjęcia - to mi powiecie co i jak pytałem dzisiaj koło siebie w serwisie - za 20 zeta mi założą nowe stery - tylko muszę wiedzieć jakie mam i drugi temat - na co zwrócić uwagę w nowych sterach - oprócz łożysk maszynowych
Mod Team safian Napisano 13 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 13 Czerwca 2012 No właśnie też myślałem, że to pół-zintegrowane, ale nie chciałem pisać, bo myślałem, że niedowidzę ;D Kupisz tylko takie - w klasycznych masz łożyska na zewnątrz a w zintegrowanych bieżnia w ramie jest... zintegrowana, więc nie da rady. Tak, to z napisem Ghost to podkładka. Swoją drogą pół-zintegrowane też się nabija ;D
PoleK Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 klasyki https://encrypted-tb...RJyYYtp3bu34Jmp połintegry https://encrypted-tb..._WCt0yYwM1xIBwQ integry http://img.bazarek.p...5567310d930.jpg a codo fotki, to nie byłbym taki pewien... półintegry albo integry, słaba fotka i nie widać czy zaraz przy główce to uszczelka czy kołnierz miski?
goldie77 Napisano 14 Czerwca 2012 Autor Napisano 14 Czerwca 2012 No to żeby było jasne - zrobiłem i popsułem ale nie wiem czy naprawiłem chociaż rower działa Chcąc poznać dokładnie co i jak - i zgodnie z zapowiedzią - zrobić fotografie - zrobiłem tak: 1. zdjąłem gumową zaślepkę 2. odkręciłem śrubę - imbusa tego który jest odkręcany od góry 3. odkręciłem śruby trzymające mostek na rurze od amora zdjęcie 1 - stery z boku I historii ciąg dalszy. Chciałem założyć mostek - nie wchodził - stuknąłem więc gumowym młoteczkiem - delikatnie - żeby wszedł - i to był chyba mega błąd - bo mi rura dołem z główki ramy wyszła i wszystko się poluzowało. Ale to pokazało mi co jest w tych moich sterach - idąc od dołu: 1. zaraz nad amortyzatorem przy wejściu do główki ramy jest podkładka a na niej łożysko - z kulkami 2. na górze w główce ramy widziałem - łożysko, na to nachodzi podkładka - ta którą widać na zdjęciu - z napiem Ritchey, potem jest taka niby nakładka - ale jak stożek schodzący czubkiem w dół (ten kąt nie za duży) - i ten stożek wchodzi w tą nakładkę Ritchey (na zdjęciu widać - to ten 2gi okrąg) - a w ten stożek dodatkowo wchodzi niebieska uszczelka - którą też na zdjęciu widać. Jednej rzeczy niezarejestrowałem na początku - po całej operacji jak zacząłem skręcać tak aby wszystko się trzymało - ta niebieska uszczelka ma pęknięcie - w 1 miejscu - i nie wiem czy tak było na początku czy nie. I czy teraz wiadomo jakie to stery ? Skręciłem to wszystko - kierownica się kręci - nie mam luzów żadnych... ale w tej sytuacji to już chyba nie mam wyjścia i muszę kupić nowe ?... tak to jest jak człowiek nie wie za dużo i uczy się na żywym organiźmie
Mod Team safian Napisano 14 Czerwca 2012 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2012 To niebieskie to klin, on zawsze ma nacięcie. Jedyne pytanie jakie było to to, czy masz nabijane miski, czy nie, na fotce pod uszczelką wyraźnie widać miskę, więc to chyba oczywiste, że to pół-zintegrowane
Fenthin Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 Stoję przy swoim zdaniu, pół-zintegrowane. Uszczelka jest raczej przecięta? Jeśli tak, jest to normalne. A skoro nie masz luzów, po co chcesz zmieniać stery?
goldie77 Napisano 14 Czerwca 2012 Autor Napisano 14 Czerwca 2012 To niebieskie to klin, on zawsze ma nacięcie. Jedyne pytanie jakie było to to, czy masz nabijane miski, czy nie, na fotce pod uszczelką wyraźnie widać miskę, więc to chyba oczywiste, że to pół-zintegrowane niebieskie to klin - ma nacięcie - super - znaczy nic nie popsułem pod uszczelką widać miskę - rozumiem że chodzi o to że tam główka ramy jest trochę szersza a potem się zwęża tak - to się nazywa miska (no jak dziecku trzeba tłumaczyć... ) Stoję przy swoim zdaniu, pół-zintegrowane. Uszczelka jest raczej przecięta? Jeśli tak, jest to normalne. A skoro nie masz luzów, po co chcesz zmieniać stery? no tak przecięta - tak równo nie mam luzów po co mi nowe stery - bo te mają lat już 6 i może mógłbym zmienić na nowsze - może szybsze i lżejsze i jeszcze coś ?
Fenthin Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 Miska to ten element sterów w którym osadzone są łożyska. Jeśli stery nie są zatarte, luzów nie czujesz, nie ma sensu płacić za nowe. Sam mam od 2008 roku cały czas te same stery, produkcji FSA, już w drugiej ramie i działają "cacy".
goldie77 Napisano 14 Czerwca 2012 Autor Napisano 14 Czerwca 2012 Miska to ten element sterów w którym osadzone są łożyska. Jeśli stery nie są zatarte, luzów nie czujesz, nie ma sensu płacić za nowe. Sam mam od 2008 roku cały czas te same stery, produkcji FSA, już w drugiej ramie i działają "cacy". rozumiem... ale się uparłem na zmianę - te poniżej będą pasować ? http://allegro.pl/stery-semi-integrated-fsa-orbit-z-1-1-8-xtrabike-i2402314640.html http://allegro.pl/stery-aerozine-xh808-polzintegrowane-okazja-kolor-i2369320972.html http://allegro.pl/hs91-stery-aest-polzintegrowane-lekkie-wytrzymale-i2374791765.html
Fenthin Napisano 14 Czerwca 2012 Napisano 14 Czerwca 2012 Jak chcesz. Bez jakiegoś sensownego powodu nie wydałbym ponad 100zł na nową część, "bo tak", ale Twoje pieniądze, Twoj wybór. Każde z tych sterów będą pasowały.
goldie77 Napisano 15 Czerwca 2012 Autor Napisano 15 Czerwca 2012 Jak chcesz. Bez jakiegoś sensownego powodu nie wydałbym ponad 100zł na nową część, "bo tak", ale Twoje pieniądze, Twoj wybór. Każde z tych sterów będą pasowały. dobrze że będą pasowały - to mnie cieszy może i masz rację z tym wydatkowaniem - pójdę do serwisu, zapytam w jakim są stanie - jak powiedzą że ok - wyczyszczą i nasmarują - to zostawię to co mam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.