Skocz do zawartości

[sztyca] Carbonowa sztyca 34.9mm


maw103

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Nowe ramy Scott Scale (wersje carbonowe) posiadają dość nietypowy rozmiar sztyc podsiodłowych- 34,9mm :icon_confused:

W tej chwili posiadam sztycę aluminową- chciałbym zamienić ją na carbonową, niestety mam problem ze znalezieniem takowej

Mam nadzieję, że pomożecie mi ją znaleźć- budżet max. 500zł.

Jeszcze jedno, czy FSA K-Force wystepują w takim rozmiarze?? link do aukcji, gdzie sprzedawana jest interesująca mnie sztyca o średnicy 31,6

Allegro

 

Dziekuję z góry za pomoc

Napisano

Ma być karbonowa, bo ma być karbonowa? Czy są jakieś inne powody poza materiałem?

Rewelacyjna sztyca to wg mnie kcnc pro lite ti, występuje też w takiej średnicy i jest lekka, lżejsza od bardzo wielu karbonów.

Napisano

Rewelacyjna sztyca to wg mnie kcnc pro lite ti, występuje też w takiej średnicy i jest lekka, lżejsza od bardzo wielu karbonów.

 

Popieram, sam się zastanawiałem nad carbonem ale wybrałem kcnc :thumbsup:

Napisano

Chyba zdecyduję się na Ritchey'a- tym bardziej, że wszystko wskazuje na to, że kierownica również będzie tej firmy

może macie jakieś konkretne oferty sprzedaży takiej sztycy??

Obsobaczycie mnie pewnie, że kolejny nudny zestaw- Scott + Ritchey..... :icon_wink:

 

Kcnc, to fajna sztyca ale jednak chciałbym carbon

nie chodzi tu o wagę ale o tłumienie drgań przez ten materiał

Przesiadłem się z aluminiowego sztywniaka i wg. mnie czuć różnicę

Carbonowa sztyca, może tylko poprawić komfort jazdy

Trochę zależy mi na tym, ponieważ latka lecą i człowiek staje się wygodnicki....

 

Domyślam się, że K-Force w tym wymiarze nie występuje

Jeżeli jest inaczej- czekam na info.

Napisano

Mam karbonową ramę, karbonową kierownicę, karbonowy widelec, karbonowe korby - ni wuja to nie tłumi nawet drobnych drgań :laugh: Na polu walki z drganiami pozostają: niższe ciśnienie w oponach (działa), odpowiednie chwyty (działa).

No ale jak tam chcesz. :)

Napisano

Ciekawe.............

Wmówiłem sobie, że carbon lepiej tłumi drgania??? :wacko:

A może system Scottowski SDS nie jest wcale marketingową wydmuszką- tylko naprawdę działa

Ale w tym wypadku, to zasługa ramy a nie sztycy......

Nowy Ritchey będzie tylko pasował do reszty, bez znaczenia na poprawę komfortu jazdy (na którym głównie mi zależy)

 

Czekam na opinie- carbon (w tym przypadku sztyca) poprawi tłumienie drgań??

Napisano

Mialem kilka carbonow, ich losy były różna (najczesciej pekały) jak dla mnie lipa. Teraz mykam na KCNC - jest lżej, sztywniej i pewniej. Nigdy wiecej karbon na MTB (na szose to ok).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Przyznam, że daliście mi zagwostkę z tymi sztycami KCNC......

Miałem już zamówić ale jeszcze raz przemyślałem temat i chyba jednak kupię carbonowego Ritchey'a

Takiego, jak na poniższej aukcji:

Allegro

 

Skusił mnie przede wszystkim (pomijając wady i zalety carbonu) offset, czyli możliwość przesunięcia siodła do tyłu

Mam rozmiar ramy s (przy 172cm) i czasem czuję, że takie rozwiązanie przydało by się- szczególnie przy dłuższej jeździe po asfalcie

A tak na marginesie, to przy średnicy 34,9 i mojej małej wadze, to chyba nie ma obawy o wytrzymałość takiej sztycy

szczerze mówiąc, wątpię by udało mi się ją połamać :icon_cool:

Jeżeli macie jakieś uwagi, to czekam......

Czy macie może jakieś doświadczenia (pozytywne lub negatywne) z tym sprzedawcą??

Napisano

 

Czy macie może jakieś doświadczenia (pozytywne lub negatywne) z tym sprzedawcą??

 

 

Kupowałem coś kiedyś u nich, nie było żadnych problemów, zastanów się tylko czy na pewno Carbon UD jeśli zależy Ci głównie na wyglądzie

Napisano

Wg mnie ud wygląda o niebo lepiej

 

Temat rzeka, co kto lubi, zwróciłem uwagę że jest wybór, jeśli jest w tym rozmiarze bo na allegro chyba nie

Napisano

ja obecnie mam sztycę węglową 27,2 bontragera i czuć tłumienie drgań względem 27,2 aluminiowej (accenta)

 

no może nie niweluje to jak niskie ciśnienie w oponach albo 4-ro zawias z tyłu ale nie ma takiego łupnięcia w kręgosłup jak się wjedzie w dziurę na asfalcie przy dużej prędkości, małych drgań to prawie nic nie wybiera, duże owszczem, ale jest pewna granica wytrzymałości na wyginanie karbonu, nie? rękom względem osi sztycy udało mi się wygiąc w tył około 1 cm na długości wystającej 20cm, myśle ze tyle się wygina w czasie jazdy

 

na pewno wadą karbonów jest ta marna sztywność w kierunkach .... tu właśnie nie wiem za bardzo, ale chyba zależnych od ułożenia włókien w żywicy, w mojej przód tył

 

takie gięci moga niektórym osobą przeszkadzać w kręceniu z twardego biegu siedząc na siodełku

 

tyle że ty kupujesz 34,9, to już gruba rura, tłumić nie będzie tak jak 27,2 ale będzie raczej niezachwiana pod względem sztywności

Napisano
czy na pewno Carbon UD jeśli zależy Ci głównie na wyglądzie

 

Na wyglądzie roweru aż tak bardzo mi nie zależy….. no może troszkę ;)

Ważniejsze są dla mnie: funkcjonalność, wygoda i może na trzecim miejscu wygląd roweru

Ale tu raczej mam na myśli całość zestawu, a nie pojedyncze elementy. Jednak FSA K-Force bardzo mi się podoba i wcale nie miałbym problemu z tym, że nie pasuje do kierownicy i mostka Ritchey'a

Szczerze mówiąc, to nie wiem co to jest Carbon UD, jeżeli to tylko brak widocznej kratki, to nie jest dla mnie wada- a raczej (jak pisze Tobo) zaleta. Może rower nie będzie tak bardzo zwracał uwagi miłośników cudzej własności.....

 

Ja w tej chwili stoję przed wyborem: Ritchey lub KCNC

Na wygodę (na którą liczyłem) nie mam co liczyć- choć Cox ciekaw rzeczy pisze o tej wyginającej się sztycy o 20cm względem osi....

Za Ritchey'em przemawia w tej chwili offset, który może mi się baedzo przydać

jeżeli macie jakieś ciekawe doświadczenia z carbonowymi sztycami- piszcie :)

Napisano

Mam sztycę karbo ud i kcnc w tym samym rozmiarze. KCNC jest sporo lżejsza a przy tym nigdy nie sprawiała mi żadnego problemu mimo że już jest wiekowa (4 rok).

 

Temat rzeka, co kto lubi, zwróciłem uwagę że jest wybór, jeśli jest w tym rozmiarze bo na allegro chyba nie

Ja się cieszę że z wyglądem komponentów karbonowych w końcu coś zrobili. Faktura powierzchni jest przy ud jakby trójwymiarowa, "głęboka".

Napisano
Na wygodę (na którą liczyłem) nie mam co liczyć- choć Cox ciekaw rzeczy pisze o tej wyginającej się sztycy o 20cm względem osi....

 

HEH, czytaj mistrzu ze zrozumieniem

 

Przy wystającej z ramy sztycy na 20 cm wygina się ona spokojnie o 1 cm do tyłu, przy krótszym wysunięciu będzie się mniej wyginać (a co za tym idzie mniej będzie tłumić drgania) bo będzie mniejszy moment siły, dalej odsyłam do książek z fizyki

Napisano

Oj tam, oj tam ależ kolega Cox czujny B)

Myślałem o centymetrze, napisałem 20cm........

Logiczne, że sztyca na 20cm się nie wygnie

przy takim "tłumieniu" drgań można by nabawić się choroby morskiej :P

Napisano
przy takim "tłumieniu" drgań można by nabawić się choroby morskiej

 

i dodatkowej dziury z tyłu

Napisano

Szczerze mówiąc, to nie wiem co to jest Carbon UD, jeżeli to tylko brak widocznej kratki, to nie jest dla mnie wada- a raczej (jak pisze Tobo) zaleta. Może rower nie będzie tak bardzo zwracał uwagi miłośników cudzej własności.....

 

O to to ja bym się w ogóle nie martwiła :D Identyczną sztycę, jak Ty masz ma ojciec mojego chłopaka. Kupił ją tylko dlatego, bo scott + ritchey. Wymienił na KCNC. Z jakiego powodu dokładnie nie dopytywałam, bo ciągle powtarzał coś o komforcie jazdy :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...