windforce Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 Witam, Jest to może laickie pytanie, ale może już ktoś miał do czynienia z tym, nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na forum więc pytam. W swoim 29erze zauważyłem, że blat 44 trybowy jest zbyt duży i nie wykorzystuję wszystkich przełożeń gdy jadę szybko asfaltami. Z kolei średnia zębatka 33 trybowa jest nieco za wolna na asfalt, za to w terenie często schodzę na niej do najniższego biegu z tyłu, ale tutaj problemu większego nie ma. Rower użytkuję na względnie płaskich mazowieckich odcinkach, 50% asfalt, 30% szutry i ubite leśne ścieżki, 20% teren piaszczysty. Aktualnie napęd wygląda tak: Korba X9 22-33-44 Kaseta PG-1050 11-36. Łańcuch: Sram PC 1051 Przerzutka przód: Sram X9 3-speed Zmiana wszystkich komponentów na kompletny napęd 2x10 wiąże się z niemałymi kosztami więc odpada. Ale myślałem o zamontowaniu 39 trybowego blatu Srama w miejscu 44 trybowego. Napęd zostałby 3x10 ale przełożenia dostępne na blacie z przodu byłyby bardziej optymalne dla mnie i 29" kołowca. Miałbym wtedy korbę 22-33-39... Czy zmiana blatu na mniejszy nie spowoduje problemów z działaniem przerzutek? Czy mocowanie koronki jest kompatybilne? Czy W OGÓLE takie coś jest możliwe do wykonania? Dzięki i pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 7 Maja 2012 Mod Team Napisano 7 Maja 2012 Nie, będzie ok, tylko będziesz musiał obniżyć przerzutkę trochę i ja ponowie ustawić. Co prawda projektowane sa pod korby 42z aaale myślę ze będzie działało ok.
windforce Napisano 7 Maja 2012 Autor Napisano 7 Maja 2012 Nie, będzie ok, tylko będziesz musiał obniżyć przerzutkę trochę i ja ponowie ustawić. Co prawda projektowane sa pod korby 42z aaale myślę ze będzie działało ok. Czy da się przełożyć tylko koronkę 39z czy ona jest już połączona z koronką 26z na stałe w korbach 2x10? Aktualna w rowerze korba jest dokładnie taka jak w tym linku: http://www.team29er.pl/testy/424-test-naped-sram-x9-3x10-dlugodystansowy
Mod Team Puklus Napisano 7 Maja 2012 Mod Team Napisano 7 Maja 2012 Czy da tego już nie wiem zazwyczaj zębatka 32 i 42 sa połączone razem. Jezeli znajdziesz 39 taką zeby pasowała do korby nie będzie problemu jak nie no to wymiana koby bedzie chyba konieczna.
klon Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 da się samą 39, ale w miejsce 32 a nie 44, musisz kupić podkładkę pod komin, bo inaczej będzie za długi i nie dokręcisz zębatki, ewentualnie możesz kupić krótsze kominy, ale wtedy będziesz miał podobny do mnie problem - przy zmianie przerzutki łańcuch czasem nie zeskakuje prawidłowo na mniejszą i ślizga się pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną zębatką.
windforce Napisano 2 Czerwca 2012 Autor Napisano 2 Czerwca 2012 da się samą 39, ale w miejsce 32 a nie 44, musisz kupić podkładkę pod komin, bo inaczej będzie za długi i nie dokręcisz zębatki, ewentualnie możesz kupić krótsze kominy, ale wtedy będziesz miał podobny do mnie problem - przy zmianie przerzutki łańcuch czasem nie zeskakuje prawidłowo na mniejszą i ślizga się pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną zębatką. Dzięki za sugestie, ale chyba jednak zacznę już pomału rozglądać się za nową korbą 24/38 albo 26/39, do 29era MTB blat 44z to niestety nieporozumienie. Koronki 22z nie wykorzystuję prawie wcale (mieszkam na Mazowszu), poza tym z tyłu mam zębatkę 36T która sprawia że tak czy siak "kręcę w miejscu" na najniższym biegu kasety. środkowa tarcza z przodu jest "za krótka" na odcinki asfaltowe i biegi z tyłu niestety szybko się kończą, a na blacie napęd męczy się już od połowy kasety w dół (a ja męczę się od połowy w górę)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.