ILC Napisano 4 Maja 2012 Napisano 4 Maja 2012 Witam. Kupiłem nowy rower kellys i mam mały problem, Otóż rower przyjechał do mnie kurierem prosto z fabryki, więc nie był wstępnie wyregulowany przez sklep rowerowy. 1 Problem z którym się jakoś uporałem : wszystkie linki i pancerze były tak mocno poskręcane że musiałem godzinę kręcić kierownicą, aby zamontować kierę i żeby to jakoś wyglądało. 2 problem: pancerze miałem już wsuwać w odpowiednie "haczyki" na ramie (lecą dołem) ale gdy chcę to zrobić, to jednak brakuje troszkę linki aby to wykonać. Wymyśliłem aby trochę popuścić linki i wtedy będzie ok, ale znowu jeżeli mocno je naciągne to przerzutce będzie brakowało przy każdym następnym wrzuceniu biegu trochę linki. Wymyśliłem znowu aby wrzucić biegi na najwyższe i dopiero popuścić linkę i odpowiednio ustawić. Czekam na Wasze inne propozycje inne niż moje dotyczące rozwiązania punktu nr.2. Choć ten mój wydaje mi się genialny ale boję się, że coś zepsuję.
MTBike Napisano 4 Maja 2012 Napisano 4 Maja 2012 Popuszczając linkę na pewno nic nie zepsujesz Próbuj, najwyżej jak linka będzie za krótka (w co wątpię) to założysz nową, tamtej już Ci nie zabraknie .
ILC Napisano 4 Maja 2012 Autor Napisano 4 Maja 2012 Hej trudno było mi to prosto i zrozumiale napisać, sorry, polonistą nie jestem. Ale spróbuję prościej "po chłopsku": Jak są linki nie ? to jak chce je powsadzać w te otworki u dołu ramy nie ? to nie mogę tego zrobić, bo trochę brakuje, choć ciągne to z całej siły. Wymyśliłem, aby poluzować trochę te linki (tam przy przerzutkach odkręce tą śrubkę i linka puści) i wtedy starczy mi linki, abym mógł bez niczego linkę wraz z pancerzykiem zamocować w tych haczykach na ramie. Ale druga sprawa --- w nowym rowerze biegi są powrzucane na najmniejsze (czyli z tyłu łańcuch na największej koronce a z przodu na najmniejszej). Jak wiemy, aby przerzutka wrzuciła większy bieg musi zabrać sobie trochę linki nie ?. Ale jak ma to zrobić skoro wcześniej tak "wymierzyłem / naciągnąłem linke aby do tych haczyków starczyło i niema żadnego luzu. Wtedy nie będzie z czego mogła ciągnąć, jeszcze urwe linke i tyle zrobie. A więc znów wymyśliłem aby przed tymi eksperymentami z linkami wrzucić biegi na najwyższe i dopiero wtedy poluzować linkę przy przerzutkach, trafić do tych "za dalekich" haczyków, naciągnąć linkę i po sprawie. Lecz obawiam się skutków tego postępowania w nie tą stronę co trza. Myślę, że trochę to uprościłem.
maciej223 Napisano 4 Maja 2012 Napisano 4 Maja 2012 Witam prosty sposób na twój problem .skróc same pancerze najlepiej te co idą od manetek
ILC Napisano 5 Maja 2012 Autor Napisano 5 Maja 2012 Już sobie poradziłem, mój sposób okazał się genialny, a po drugie po miałbym fabrycznie docięte na miarę pancerze jeszcze raz skracać ? Tak, może to by rozwiązało problem, ale po co tracić pancerz.
zws Napisano 5 Maja 2012 Napisano 5 Maja 2012 Już sobie poradziłem, mój sposób okazał się genialny Opowiedz o tym genialnym sposobie może komuś się przyda.
Fenthin Napisano 5 Maja 2012 Napisano 5 Maja 2012 Choćby dlatego, że pancerze w nowych rowerach są często zwyczajnie za długie. Najprościej jest po prostu odkręcić linkę od przerzutki, ułożyć pancerze przy kierownicy tak, jak powinny być, włożyć we wszystkie przelotki i ponownie przykręcić linkę do przerzutki. Regulacja po tym ogranicza się i tak jedynie do pracy śrubą baryłkową, więc to tyle, co nic. A wygoda pracy... bajka.
Mod Team michuuu Napisano 5 Maja 2012 Mod Team Napisano 5 Maja 2012 Tak, może to by rozwiązało problem, ale po co tracić pancerz. Pancerz w zbyt dużej ilości też nie jest pożądany.
Mod Team Puklus Napisano 5 Maja 2012 Mod Team Napisano 5 Maja 2012 Słuchaj robisz tak: - odkręcasz linki wyciągasz całkiem z pancerzy - ściągasz pancrze - później dopasowujesz pancerze długościami do odpowiedniego odcina ramy (w razie gdy za długi przycinamy, najlepiej specjalnym urządzeniem lub szlifierką kątową, gilotyna strasznie zagina i trzeba pozniej prostować.) - jak juz masz obcykane gdzie jaki pancerz, przeplatasz linke przez kolejne pancerze az dojdziesz do przerzutki - zakręcasz line w przerzutce i regulujesz - następnie jedziesz 10m i znowu odkręcasz linki bo sie pancerze ułożyły (prawdopodobnie) i linka sie zrobi luźna - regulujesz jeszcze raz i cieszysz miche
ILC Napisano 5 Maja 2012 Autor Napisano 5 Maja 2012 Hej, mam nowy problem, podczas regulacji przerzutki przedniej manetka była ustawiona na "dwójce" w tym momencie odkręciłem zaczep mocujący linkę i przerzutka automatycznie spadła na najmniejszy blat. Chciałem przywrócić stan wcześniejszy i kliknąć manetkę, żeby spadła na "jedynkę" bo tak spadła przerzutka. Ale nie moge tego zrobić, bo niby można kliknąć, ale bieg nie schodzi. Co teraz zrobić, jak ta manetka nie chce popuścić tej linki ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.